Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Utrata mocy
Autor Wiadomość
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2012, 19:01   [II 2.2 DID] Utrata mocy

Problem jak do tej pory dotyczył (chyba) tylko silnika 2.0, dlatego zakładam nowy wątek.

Dziś podczas ruszania ze skrzyżowania, silnik nagle stracił moc. Efekt był taki, jakby nie włączała się turbina. Nie było tego typowego "zrywu" koło 1700 obr. Innych objawów nie było, nie zaświeciła się też kontrolka "check engine".

Problem ustąpił samoczynnie po kilku minutach jazdy.

Czy u kogoś już coś takiego wystąpiło? Gdzie szukać przyczyny? Turbina?
 
 
didku 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 141
Skąd: Wrocław-Zgorzelec
Wysłany: 28-04-2012, 07:43   

Mi na którymś z przeglądów przeprogramowano turbawkę - akcja serwisowa. Po tym auto stało się zauważalnie zrywniejsze
_________________
jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 28-04-2012, 21:47   

ewidentne przeładowanie turbiny często pomaga czyszczenie łopatek od tzwn strony gorącej
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 01-05-2012, 00:17   

Zauważam czasami podobne objawy słabnięcia silnika tak jak bym jechał zwykłym dieslem bez turbo, objawy nigdy nie występują w zimie. Zauważyłem, że jak jest gorąco i samochód jest rozgrzany do słońca to jakby częściej to osłabienie występuje.
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2012, 13:51   

Problem zaczął u mnie występować coraz częściej, praktycznie co kilkadziesiąt minut. Ponieważ jestem poza domem, wpadłem przejazdem do Parexbudu w Lublinie. Okazało się, że nie ma zalogowanych żadnych błędów w pamięci sterownika. Uaktualnili program sterujący turbiną, ale niestety problem nie ustąpił.

Też mi się wydaje, że słabnięcie występuje tylko przy wyższej temperaturze powietrza. Wczoraj padał deszcz i przez 2,5h nic się nie działo.

Umówiłem się już do AutoGT na bardziej dokładną diagnostykę. Tak jak kolega Aleksander napisał wcześniej, spodziewam się, że potrzebne będzie czyszczenie łopatek turbiny, albo jakiegoś elektrozaworu.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 05-05-2012, 19:51   

venglin napisał/a:
Problem zaczął u mnie występować coraz częściej, praktycznie co kilkadziesiąt minut. Ponieważ jestem poza domem, wpadłem przejazdem do Parexbudu w Lublinie. Okazało się, że nie ma zalogowanych żadnych błędów w pamięci sterownika. Uaktualnili program sterujący turbiną, ale niestety problem nie ustąpił.

Też mi się wydaje, że słabnięcie występuje tylko przy wyższej temperaturze powietrza. Wczoraj padał deszcz i przez 2,5h nic się nie działo.

Umówiłem się już do AutoGT na bardziej dokładną diagnostykę. Tak jak kolega Aleksander napisał wcześniej, spodziewam się, że potrzebne będzie czyszczenie łopatek turbiny, albo jakiegoś elektrozaworu.
Ja na twoim miejscu pozbylbym sie tego problemowozu.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2012, 01:34   

venglin, podpowiedz serwisowi żeby sprawdzili co się dzieje między chłodnicą klimy i silnika. Czasem nagromadzi się tam tyle syfu że silnik jest kiepsko chłodzony. Warto tez rzucić okiem na temperaturę paliwa.
_________________

 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2012, 18:31   

Prawdopodobną przyczyną okazała się poluzowana kostka przy czujniku temperatury paliwa.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 11-05-2012, 23:33   

venglin, tak zapytam- jak sytuacja?
PS> przeczytałem to pismo na Twojej stronce... jakby to ująć.. słychać jak zlatuje woda w kibelku a ty razem z nią... oczywiście nie odbieraj tego jako złośliwość... ale uważam, że wybronili się znakomicie... no ale z własnej ciekawości sprawę obserwuję uważnie wiedząc, że i tak walką niczego nie wskórasz... każdy importer jest doskonale zabezpieczony tą właśnie książeczką gwarancyjną i tym co podpisałeś...
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2012, 20:34   

jaceksu79 napisał/a:
venglin, tak zapytam- jak sytuacja?
PS> przeczytałem to pismo na Twojej stronce... jakby to ująć.. słychać jak zlatuje woda w kibelku a ty razem z nią... oczywiście nie odbieraj tego jako złośliwość... ale uważam, że wybronili się znakomicie... no ale z własnej ciekawości sprawę obserwuję uważnie wiedząc, że i tak walką niczego nie wskórasz... każdy importer jest doskonale zabezpieczony tą właśnie książeczką gwarancyjną i tym co podpisałeś...


Sytuacja jest zawsze na bieżąco opisana na blogu.

Pamiętaj, że oprócz roszczeń gwarancyjnych istnieją jeszcze roszczenia z rękojmi. A te nie są regulowane przez książkę gwarancyjną, a przez kodeks cywilny. Czekam obecnie na opinię rzeczoznawcy PZMOT i kontynuuję drogę sądową.

Tak na marginesie, czytałem ostatnio instrukcję serwisową do silnika DV6 stosowanego w Citroenach. Oczywiście posiada on fabryczny podgrzewacz paliwa o mocy 150 W. To wyjaśnia, dlaczego moje Berlingo bez najmniejszych problemów odpala w zimie.

PS. Dzisiaj do UOKiKu poszło pismo ws. wszczęcia kontroli zgodności produktu z ustawą o ogólnym bezpieczeństwie produktów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.