 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.2 DID] Utrata mocy |
Autor |
Wiadomość |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2012, 19:01 [II 2.2 DID] Utrata mocy
|
|
|
Problem jak do tej pory dotyczył (chyba) tylko silnika 2.0, dlatego zakładam nowy wątek.
Dziś podczas ruszania ze skrzyżowania, silnik nagle stracił moc. Efekt był taki, jakby nie włączała się turbina. Nie było tego typowego "zrywu" koło 1700 obr. Innych objawów nie było, nie zaświeciła się też kontrolka "check engine".
Problem ustąpił samoczynnie po kilku minutach jazdy.
Czy u kogoś już coś takiego wystąpiło? Gdzie szukać przyczyny? Turbina? |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 28-04-2012, 07:43
|
|
|
Mi na którymś z przeglądów przeprogramowano turbawkę - akcja serwisowa. Po tym auto stało się zauważalnie zrywniejsze |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 28-04-2012, 21:47
|
|
|
ewidentne przeładowanie turbiny często pomaga czyszczenie łopatek od tzwn strony gorącej |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 01-05-2012, 00:17
|
|
|
Zauważam czasami podobne objawy słabnięcia silnika tak jak bym jechał zwykłym dieslem bez turbo, objawy nigdy nie występują w zimie. Zauważyłem, że jak jest gorąco i samochód jest rozgrzany do słońca to jakby częściej to osłabienie występuje. |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2012, 13:51
|
|
|
Problem zaczął u mnie występować coraz częściej, praktycznie co kilkadziesiąt minut. Ponieważ jestem poza domem, wpadłem przejazdem do Parexbudu w Lublinie. Okazało się, że nie ma zalogowanych żadnych błędów w pamięci sterownika. Uaktualnili program sterujący turbiną, ale niestety problem nie ustąpił.
Też mi się wydaje, że słabnięcie występuje tylko przy wyższej temperaturze powietrza. Wczoraj padał deszcz i przez 2,5h nic się nie działo.
Umówiłem się już do AutoGT na bardziej dokładną diagnostykę. Tak jak kolega Aleksander napisał wcześniej, spodziewam się, że potrzebne będzie czyszczenie łopatek turbiny, albo jakiegoś elektrozaworu. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 05-05-2012, 19:51
|
|
|
venglin napisał/a: | Problem zaczął u mnie występować coraz częściej, praktycznie co kilkadziesiąt minut. Ponieważ jestem poza domem, wpadłem przejazdem do Parexbudu w Lublinie. Okazało się, że nie ma zalogowanych żadnych błędów w pamięci sterownika. Uaktualnili program sterujący turbiną, ale niestety problem nie ustąpił.
Też mi się wydaje, że słabnięcie występuje tylko przy wyższej temperaturze powietrza. Wczoraj padał deszcz i przez 2,5h nic się nie działo.
Umówiłem się już do AutoGT na bardziej dokładną diagnostykę. Tak jak kolega Aleksander napisał wcześniej, spodziewam się, że potrzebne będzie czyszczenie łopatek turbiny, albo jakiegoś elektrozaworu. | Ja na twoim miejscu pozbylbym sie tego problemowozu. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2012, 01:34
|
|
|
venglin, podpowiedz serwisowi żeby sprawdzili co się dzieje między chłodnicą klimy i silnika. Czasem nagromadzi się tam tyle syfu że silnik jest kiepsko chłodzony. Warto tez rzucić okiem na temperaturę paliwa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2012, 18:31
|
|
|
Prawdopodobną przyczyną okazała się poluzowana kostka przy czujniku temperatury paliwa. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 11-05-2012, 23:33
|
|
|
venglin, tak zapytam- jak sytuacja?
PS> przeczytałem to pismo na Twojej stronce... jakby to ująć.. słychać jak zlatuje woda w kibelku a ty razem z nią... oczywiście nie odbieraj tego jako złośliwość... ale uważam, że wybronili się znakomicie... no ale z własnej ciekawości sprawę obserwuję uważnie wiedząc, że i tak walką niczego nie wskórasz... każdy importer jest doskonale zabezpieczony tą właśnie książeczką gwarancyjną i tym co podpisałeś... |
|
|
|
 |
venglin [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2012, 20:34
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | venglin, tak zapytam- jak sytuacja?
PS> przeczytałem to pismo na Twojej stronce... jakby to ująć.. słychać jak zlatuje woda w kibelku a ty razem z nią... oczywiście nie odbieraj tego jako złośliwość... ale uważam, że wybronili się znakomicie... no ale z własnej ciekawości sprawę obserwuję uważnie wiedząc, że i tak walką niczego nie wskórasz... każdy importer jest doskonale zabezpieczony tą właśnie książeczką gwarancyjną i tym co podpisałeś... |
Sytuacja jest zawsze na bieżąco opisana na blogu.
Pamiętaj, że oprócz roszczeń gwarancyjnych istnieją jeszcze roszczenia z rękojmi. A te nie są regulowane przez książkę gwarancyjną, a przez kodeks cywilny. Czekam obecnie na opinię rzeczoznawcy PZMOT i kontynuuję drogę sądową.
Tak na marginesie, czytałem ostatnio instrukcję serwisową do silnika DV6 stosowanego w Citroenach. Oczywiście posiada on fabryczny podgrzewacz paliwa o mocy 150 W. To wyjaśnia, dlaczego moje Berlingo bez najmniejszych problemów odpala w zimie.
PS. Dzisiaj do UOKiKu poszło pismo ws. wszczęcia kontroli zgodności produktu z ustawą o ogólnym bezpieczeństwie produktów. |
|
|
|
 |
|
|