Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
II 2.0 DID brzęczenie metaliczne przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
eler1 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: elerowo
Wysłany: 03-09-2013, 20:14   II 2.0 DID brzęczenie metaliczne przy przyspieszaniu

Mam problem z ustaleniem specyficznej usterki.
Objawia się brzęczeniem metalicznym dźwięk dobiega z komory silnika do szoferki , przy przyspieszaniu od 1,5 do 2,5 tys. obrotów szczególnie jak się wciśnie mocniej pedał gazu dzwoni przy prędkości pow.120 już tego nie słychać tak wyraźnie. Pierwszy moment wyjechania z garażu rano nie jest tak wyraźny, a potem ..... . Na postoju na wolnych obrotach jest ok, ale jak wciśniemy mu obroty do 4,5tys. zaczyna brzęczeć rezonans przenosi się na wał napędowy po wciśnięciu sprzęgła jak by deko głośniej. Wymieniłem już katalizator ale nie w ASO 4,5tys. za trochę blachy zwiniętej w rulon jak zamiennik polskiej firmy 300zł. Sprawdzaliśmy łącznik elastyczny do kolektora oraz poduszki silnika ale nic nie widać. Już nie wiem czego szukać , a może dwumasa zaczyna się luzować?

Samochód 114tys.km ma lekkie pocenie się z uszczelniacza między silnik a skrzynią który mi wymieniali w ASO po 60tys. , od czasu do czasu zapala się lampa ( błąd eger ale nic nie robię bo mocy nie traci a w ASO chcą 3,5tys. ) przy 110 tys. wymieniony rozrząd i pasek wieloklinowy z rolkami plastikowymi porażka (wydarły się i cietało wcześniej) oraz napinacz później jak zaczęło brzęczeć ale nic to nie dało.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-09-2013, 22:56   

Ale to masz tylko w czasie jazdy? Na postoju to można osłuchać skąd dochodzi dźwięk. A jak tylko w czasie jazdy to szukałbym na przeniesieniu napędu.
eler1 napisał/a:
Samochód 114tys.km ma lekkie pocenie się z uszczelniacza między silnik a skrzynią który mi wymieniali w ASO po 60tys.
to masz bardzo niebezpieczną usterkę. Możesz łatwo załatwić sobie sprzęgło i stanąć na drodze jak Ci pójdzie olej na tarczę sprzęgła. Naprawiaj jak najszybciej.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
tomko 
Forumowicz

Auto: Outlander II ,09 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 118
Skąd: Bartenstein
Wysłany: 04-09-2013, 10:11   

Obejrzyj kanal dolotowy powietrza do filtra powietrza, lubi sie poluzowac na zatrzaskach miedzy polówkami i rezonuje, wystarczy scisnac trytkami.
Nastepne to plastikowa pokrywa silnika, jesli brakuje gumowych gniazd ktore ja trzymaja na wcisk to tez wpada w rezonans.
 
 
vaha 
Forumowicz

Auto: OII fl 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 39
Skąd: PO
Wysłany: 04-09-2013, 12:50   

eler1, mam to samo. U mnie pojawia się ten dźwięk przy około 3 tyś. obr/min. Kiedyś miałem toyotę corollę i dźwięk był niemal identyczny. Przyczyną był kolektor ssący, który się rozwarstwiał i przy określonych obrotach wpadał w rezonans. Podejrzewam, że w Outku może być to samo. Ja wówczas wymieniałem kolektor na inny, ale podobno można jakoś skręcić warstwy kolektora, aby wyeliminować drganie. Na razie mi to aż tak nie przeszkadza, ale pewnie przy kolejnym przeglądzie zgłoszę problem w serwisie.
 
 
eler1 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: elerowo
Wysłany: 04-09-2013, 16:00   

rezon napisał/a:
A jak tylko w czasie jazdy to szukałbym na przeniesieniu napędu
na postoju przy bardzo wysokich obrotach silnika 4-5tys. dzwoni wał napędowy , ale niema różnicy czy jest wciśnięte sprzęgło
rezon napisał/a:
to masz bardzo niebezpieczną usterkę. Możesz łatwo załatwić sobie sprzęgło i stanąć na drodze jak Ci pójdzie olej na tarczę sprzęgła. Naprawiaj jak najszybciej.
W ASO powiedzieli że to zapocenie i na razie można jeździć oleju dużo nie ubywa
tomko napisał/a:
Obejrzyj kanal dolotowy powietrza do filtra powietrza, lubi sie poluzowac na zatrzaskach miedzy polówkami i rezonuje, wystarczy scisnac trytkami.
Nastepne to plastikowa pokrywa silnika, jesli brakuje gumowych gniazd ktore ja trzymaja na wcisk to tez wpada w rezonans.
trytytki są od dawna i osłona się trzyma ok jest to dźwięk bardzo metaliczny
vaha napisał/a:
Przyczyną był kolektor ssący, który się rozwarstwiał i przy określonych obrotach wpadał w rezonans.
jak by było to - to bym odetchnął
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 04-09-2013, 17:41   

Sprawdź jeszcze osłonę termiczną nad kolektorem wydechowym. ta ameliniowa blaszka jest przykręcona z luzem, żeby mogła rozszerzać się pod wpływem temperatury. Niektórzy dokręcają ją na sztywno.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-09-2013, 23:51   

eler1 napisał/a:
W ASO powiedzieli że to zapocenie i na razie można jeździć oleju dużo nie ubywa
tam w ogóle nie powinno być oleju. Zapocenie masz na obudowie, to co się dzieje w środku?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 05-09-2013, 16:17   

rezon napisał/a:
eler1 napisał/a:
W ASO powiedzieli że to zapocenie i na razie można jeździć oleju dużo nie ubywa
tam w ogóle nie powinno być oleju. Zapocenie masz na obudowie, to co się dzieje w środku?
Cwane ASO chce za 1 razem zarobic na wymianie sprzegla i moze 2-masu jak sila odsrodkowa walu zazyga wszystko olejem :finga:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
vaha 
Forumowicz

Auto: OII fl 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 39
Skąd: PO
Wysłany: 14-10-2013, 14:08   

eler1, napisz, czy udało Ci się rozwiązać problem? I co to było?
 
 
eler1 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 48
Skąd: elerowo
Wysłany: 23-10-2013, 15:59   

ostatnio stałem na kanale i oglądałem jest spory luz między frezami na wyjściu wału przy przestawce skrzyni ale nie mam siły i ochoty z tym walczyć na razie turlam do przodu upierdliwe na miejscu w trasie powyżej 120 lub jazda ze stałą prędkością jest ok

[ Dodano: 24-11-2013, 11:30 ]
Przyczyna była błaha za długi pasek wieloklinowy dobrany według katalogu w intercarsie .
Było podejrzenie że coś z rozrządem ale po zdjęciu paska wieloklinowego i jeździe bez wspomagania , alternatora było ok więc powrót do starego paska i cisza . Dopóki pasek był nowy była cisza po 1-2tys.km się trochę rościągnął i brzęczał .

Został mi jeszcze do wymiany uszczelniacz na wale silnika podobno jest razem z obudową i koszt w MMC to 560zł + robocizna 1400zł :shock: a jeszcze może dojść dwumasa i tarcza sprzęgła :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.