Stukanie przy wrzucaniu 2 biegu |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 23-08-2012, 13:47 Stukanie przy wrzucaniu 2 biegu
|
|
|
witam
Mam mały problem już od dłuższego czasu , przy wrzucaniu 2 biegu stuknięcie dochodzące
z wybieraka zmiany biegów .
Stuknięcie w momencie wrzucania 2-jki pojawia się tylko w czasie jazdy , na postoju tego nie ma , 2-jka wchodzi lekko .
Nie dzieje się to zawsze , gdy ruszam z 1-nki i na nieco wyższych obrotach ok 2-2,3k szybko wrzucę 2-jke to stuknięcia tego nie ma , nie zawsze tak ruszam żeby nie kręcić zimnego silnika ...
W sumie latem te stuknięcie jest delikatne , jak jest upał to raczej w ogóle nie ma ale zimą już dość głośno stukało i nie było na to sposobu . Chyba nie będę jeździć zimą żeby nie pogorszyć ...
Olej był wymieniany rok temu na Mobil1 SHC 75W90 Gl4 .
Smarowałem cięgna przy skrzyni i wybieraku + sam wybierak ale z wierzchu tylko .
Skoro stuka przy wybieraku to teoretycznie tylko w nim jest problem ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
k21wiatuszek
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 1 Skąd: chełm
|
Wysłany: 23-08-2012, 23:37
|
|
|
wybierak ? sprawdz na kanale jeżeli to był by on to przy 4 tym biegu też by tak było |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 28-08-2012, 07:28
|
|
|
Tam jest mechanizm z linkami , wszystko jest na wierzchu .
Dzisiaj tam zajrzę bo nie jest to jakiś wielki problem tylko zdjąć plastik .
Nie jest to jakieś uciążliwe ale trochę mnie denerwuje te tykanie przy 2 .
Wcześniej przycinała się czasem 3 i smarowanie od góry samych linek dochodzących do mechanizmu sporo pomogło .
Czy każdemu z was biegi wchodzą idealnie bez żadnego szurania przycinania się i stuków
jak nówka ? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 28-08-2012, 11:57
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Czy każdemu z was biegi wchodzą idealnie bez żadnego szurania przycinania się i stuków |
Nie wiem czy każdemu. Ale w Colcie mojej żony twojego objawu nie ma. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 28-08-2012, 18:18
|
|
|
Chyba pręt od prawej linki przy wybieraku przychacza (który się wysuwa-dźwignia do przodu ,wsuwa-do tyłu) , bo jak odłączyłem od wybieraka i przesuwałem ręką o było to samo a pod maską wrzucając 2 i inne biegi chodzą ok .
Wstrzyknę do linek olej jak to nie pomoże to chyba tak zostawię .
Przy skrzyni obok 2 dźwigienek-cięgna jest taki gumowy korek , jest zaolejony w środku wygląda na to że jest tam dodatkowe smarowanie olejem ?
W serwis manual nie ma nic o tym wlewie .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-08-2012, 18:20
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Przy skrzyni obok 2 dźwigienek-cięgna jest taki gumowy korek , jest zaolejony w środku wygląda na to że jest tam dodatkowe smarowanie olejem ? | Na 99% jest to odpowietrznik skrzyni. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-08-2012, 19:27
|
|
|
Wlałem tam strzykawką ze 30ml oleju przekładniowego i stuka chyba trochę mniej .
Pod kapturkiem jest otwór a kapturek jest po to żeby syf nie leciał do środka , tak że to jest odpowietrznik .
Ale części pod nim są nasmarowane olejem bo były tam ślady oleju .
[ Dodano: 03-09-2012, 17:25 ]
Zauważyłem że jak ruszę bez dotykania gazu z 1 to 2 idealnie zawsze wchodzi czyli przy około 1000rpm .
Przy redukcji muszę zwolnić do około 35-40km/h żeby wrzucić 2 ,przy większej prędkości bym musiał się siłować z drążkiem -do tego już się przyzwyczaiłem .
Czyli chyba synchronizator 2 biegu ?, ale to są drobiazgi i można się dostosować nie będe rozbierać skrzyni przez takie głupoty .
Dobrze że silnik jest stabilny i elastyczny , nawet na 3 na równym terenie mogę jechać bez gazu ,raz sprawdzałem. |
|
|
|
 |
|