[Cari 1.8] Nie odpala gasną wszystkie kontrolki edycja II |
Autor |
Wiadomość |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 08-05-2012, 17:45 [Cari 1.8] Nie odpala gasną wszystkie kontrolki edycja II
|
|
|
Przepraszam za założenie tematu ale....problem z tematu http://forum.mitsumaniaki...p=977566#977566 (w tamtym temacie dodaje edycję a temat nie skacze do góry)
powrócił i na 100 % to nie akumulator(ładowany był jakieś 2 dni wcześniej),po zdjęciu klemy zapalił.
Na następny dzień zrobił to ponownie raz przekręcam kluczyk tylko "tyka" drugi raz przekręcam pali. Pytanie co z tym fantem.
Może coś nie łączy tylko co przekaźnik?? |
_________________ 02322/KMM
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-05-2012, 17:59
|
|
|
Jeśli podczas problemów z odpaleniem gasną kontrolki, to nie łączy któryś gruby kabel podłączony do akumulatora, najprawdopodobniej kabel minusowy. Trzeba rozkręcić i wyczyścić wszystkie połączenia tych grubych przewodów. Jeśli to nie pomorze to następny w kolejce jest rozrusznik. |
|
|
|
 |
MKonrad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 21 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2012, 20:32
|
|
|
Witam,
dokładnie taką samą sytuacje miałem z moją Carismą.
Akumulator raczej nie byl winien (choć był kiepski) bo silnik zgasilem po ok 20 km w trasie. Po 2 minutach postoju, przekręcam kluczyk i ...wszystkie kontrolki zgasły
Kilka prób wyłączania zapłonu, wyciągania kluczyków i nic, po przekręceniu na zapłon kontrolki się zapalały, przy próbie uruchomienia silnika znów wszystko gaslo.
Odpięcie klem i przeczyszczenie ich jak i biegunów załatwiło sprawę
Nie czekalem i kupilem nowy aku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-05-2012, 22:36
|
|
|
1. Sprawdź podłączenie aku.
2. Sprawdź połączenia masy.
Wszystko musi być "pewnie" podłączone ( na sztywno ) |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
Kuki86r
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 09-05-2012, 10:20
|
|
|
Ja jestem za rozrusznikiem. Miałem identyczną sprawę i okazało się że zatarły się szczotki w rozruszniku. Parę groszy na regenerację i autko hulało jak nowe, przez trzy lata nawet się nie zakrztusił przy odpalaniu:) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-05-2012, 10:43
|
|
|
Jeśli to miałby być rozrusznik bardziej prawdopodobne będą zużyte tulejki, ale najpierw robimy, to co jest mniej kosztowne, więc lepiej na początku przeczyścić połączenia tych grubych przewodów we własnym zakresie, a jeśli to nie pomoże , w dalszej kolejności można zająć się rozrusznikiem. |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 09-05-2012, 20:20
|
|
|
Rozrusznik robiłem w tamtym roku (wymiana szczotek) a zachowywał się podobnie tylko wtedy buczał a nie tykał jak teraz to robi.Jutro sprawdzę te masy. |
_________________ 02322/KMM
 |
|
|
|
 |
parys2007
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: rotterdam
|
Wysłany: 09-05-2012, 20:37
|
|
|
kolego sprawdz rozrusznik na krótko będziesz mógł wykluczyć ewentualną przyczynę. |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 16-05-2012, 18:34
|
|
|
Nie wiem co masz na myśli na krótko???
Ale po przeczyszczeniu masy, autko na razie odpala z każdym razem zobaczymy dalej.Dziękuję za podpowiedzi. |
_________________ 02322/KMM
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-05-2012, 20:30
|
|
|
demise napisał/a: | Nie wiem co masz na myśli na krótko??? | Jakiś metalowy pręt lub klucz i dotknąć nim styków (plusa i minusa) bezpośrednio na rozruszniku. Trochę iskier jeszcze nikogo nie zabiło |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 17-05-2012, 18:11
|
|
|
hehe no tak zawsze ktoś musi być pierwszy :-]
[ Dodano: 03-06-2012, 11:40 ]
dokładnie sprawdziłem masę przeczyściłem,dokręciłem i od tego czasu 0- problemu.Dzięki panowie za podpowiedzi. |
_________________ 02322/KMM
 |
|
|
|
 |
|