Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Zerwany pasek rozrządu
Autor Wiadomość
espeto 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V GLS '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-06-2012, 13:59   [Cari 1.8] Zerwany pasek rozrządu

Podczas jazdy poczułem lekkie szarpnięcie i zgasł silnik, zdążyłem zjechać na pobocze. Przekręciłem raz rozrusznikiem i usłyszałem że nie działa on jak powinien. Zacząłem szukać przyczyny, aż dotarłem do obudowy rozrządu. Po odkręceniu okazało się że pasek został mi w ręce. Dodam, że kompletny rozrząd (pasek, pompa, napinacz), były wymienione 3 lata wstecz i miał przebiegu niecałe 50k km. Po zdjęciu głowicy okazało się, że pogięło się 8 zaworów i na każdym tłoku odbite są po dwa. Po zalaniu cylindrów naftą i odczekaniu 24h nafta nie uciekła także prawdopodobnie tłoki są całe. I teraz moje pytanie, a mianowicie czy ktoś miał podobną sytuację i jak wyglądają koszty naprawy, ponieważ nie wiem czy się za to zabierać czy sprzedać auto.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-06-2012, 14:06   

Jeśli twoje auto to nie GDI, to tu masz kompletną głowicę:
http://moto.allegro.pl/gl...2375181260.html
lub tu:
http://moto.allegro.pl/mi...2385714031.html
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-06-2012, 17:32   

Koszt regeneracji głowicy 16V w zalezości od uszkodzeń kosztuje od 500zł w zwyż, kupując drugą głowice i tak musisz sprawdzić przy niej płaszczyzne, szczelność, dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze, a to już koszt rzędu 200-400zł, koszty w jakich powinieneś się zmieścić to zależny od tego czy robisz sam czy płacisz mechanikowi, załózymy, że:
kompletna regeneracjia głowicy będzie kosztowac ~ 800zł
Zestaw uszczelek góry silnika 300-600zł
Śruby głowicy 40-80zł
Zestaw paska rozrządu z pompą wody 350-800zł
Płyny eksploatacyjne 150-250zł
Praca mechanika 300-500zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-06-2012, 00:03   

Chłopie nie zawracaj sobie głowy naprawami. Ja miałem tak samo u siebie w drugiej Cari 1.8 i przejechane na pasku 45 tys. Nawet nie zawracałem sobie głowy z rozkręcaniem góry silnika bo wiadome da mnie było, że zawory pogięło - koła nie dało się przekręcić. Kupiłem drugi silnik za 450zł na szrocie - działa lepiej niż poprzednik. Silnik wymienialiśmy sami więc odszedł koszt mechanika jednak przekładka to u niego koszt 200-300zł. Masz więc spokój za 700zł. Tylko musisz poszukać. Nie baw się w naprawę tego - ja ze swej strony odradzam!
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-06-2012, 12:03   

espeto, Morfi ma silnik GDI na sprzedaż, tylko będziesz musiał mu swój oddać do złomowania. Skontaktuj sie z nim http://forum.mitsumaniaki...profile&u=10248 przez PW.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
espeto 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V GLS '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-06-2012, 18:45   

Dzięki wszystkim za radę, przemyśle sprawę i dam znać co zrobiłem :)
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 14-06-2012, 00:02   

espeto napisał/a:
Po zalaniu cylindrów naftą i odczekaniu 24h nafta nie uciekła także prawdopodobnie tłoki są całe

tylko, że to o NICZYM nie swiadczy. Trafiony tłok może się rozpaść w dowolnej chwili. Nigdy nie sprawdzisz, czy korby nie są pogiete (pomijająć przypadki, gdzie sa wygiete w chińskie 8) , podobnie wał. Będziesz się potem zastanawiał, dlaczego trzęsie, dzwoni itp. Jak robić to albo wszystko (znaczy się podwoić wartość samochodu), albo wjeżdża silnik ze szrotu. Paru moich znajomych tak wymieniało, i nikt nie miał zastrzeżeń, poza jednym przypadkiem, gdzie gość się pomylił i przysłał większy silnik.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.