 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8] Zerwany pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
espeto
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 16V GLS '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-06-2012, 13:59 [Cari 1.8] Zerwany pasek rozrządu
|
|
|
Podczas jazdy poczułem lekkie szarpnięcie i zgasł silnik, zdążyłem zjechać na pobocze. Przekręciłem raz rozrusznikiem i usłyszałem że nie działa on jak powinien. Zacząłem szukać przyczyny, aż dotarłem do obudowy rozrządu. Po odkręceniu okazało się że pasek został mi w ręce. Dodam, że kompletny rozrząd (pasek, pompa, napinacz), były wymienione 3 lata wstecz i miał przebiegu niecałe 50k km. Po zdjęciu głowicy okazało się, że pogięło się 8 zaworów i na każdym tłoku odbite są po dwa. Po zalaniu cylindrów naftą i odczekaniu 24h nafta nie uciekła także prawdopodobnie tłoki są całe. I teraz moje pytanie, a mianowicie czy ktoś miał podobną sytuację i jak wyglądają koszty naprawy, ponieważ nie wiem czy się za to zabierać czy sprzedać auto. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-06-2012, 17:32
|
|
|
Koszt regeneracji głowicy 16V w zalezości od uszkodzeń kosztuje od 500zł w zwyż, kupując drugą głowice i tak musisz sprawdzić przy niej płaszczyzne, szczelność, dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze, a to już koszt rzędu 200-400zł, koszty w jakich powinieneś się zmieścić to zależny od tego czy robisz sam czy płacisz mechanikowi, załózymy, że:
kompletna regeneracjia głowicy będzie kosztowac ~ 800zł
Zestaw uszczelek góry silnika 300-600zł
Śruby głowicy 40-80zł
Zestaw paska rozrządu z pompą wody 350-800zł
Płyny eksploatacyjne 150-250zł
Praca mechanika 300-500zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-06-2012, 00:03
|
|
|
Chłopie nie zawracaj sobie głowy naprawami. Ja miałem tak samo u siebie w drugiej Cari 1.8 i przejechane na pasku 45 tys. Nawet nie zawracałem sobie głowy z rozkręcaniem góry silnika bo wiadome da mnie było, że zawory pogięło - koła nie dało się przekręcić. Kupiłem drugi silnik za 450zł na szrocie - działa lepiej niż poprzednik. Silnik wymienialiśmy sami więc odszedł koszt mechanika jednak przekładka to u niego koszt 200-300zł. Masz więc spokój za 700zł. Tylko musisz poszukać. Nie baw się w naprawę tego - ja ze swej strony odradzam! |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
espeto
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 16V GLS '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-06-2012, 18:45
|
|
|
Dzięki wszystkim za radę, przemyśle sprawę i dam znać co zrobiłem |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 14-06-2012, 00:02
|
|
|
espeto napisał/a: | Po zalaniu cylindrów naftą i odczekaniu 24h nafta nie uciekła także prawdopodobnie tłoki są całe |
tylko, że to o NICZYM nie swiadczy. Trafiony tłok może się rozpaść w dowolnej chwili. Nigdy nie sprawdzisz, czy korby nie są pogiete (pomijająć przypadki, gdzie sa wygiete w chińskie , podobnie wał. Będziesz się potem zastanawiał, dlaczego trzęsie, dzwoni itp. Jak robić to albo wszystko (znaczy się podwoić wartość samochodu), albo wjeżdża silnik ze szrotu. Paru moich znajomych tak wymieniało, i nikt nie miał zastrzeżeń, poza jednym przypadkiem, gdzie gość się pomylił i przysłał większy silnik. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
|
|