Przesunięty przez: glina 14-03-2014, 16:09 |
[Cari 1.6] Szwankujący obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 25-02-2014, 17:32 [Cari 1.6] Szwankujący obrotomierz
|
|
|
Witam,
dręczy mnie następujący problem. Mianowicie obrotomierz wskazuje obroty, ale tylko wtedy jak przyspieszam, gdy odpuszczę gazu lub jak auto osiągnie swoją prędkość po przyspieszeniu to obroty na obrotomierzu spadają do 0 i już tak leżą. Dodam że silnik pracuje równo, jedynie obrotomierz świruje. Co to może być? Czytałem trochę, to ludzie pisali o czujniku MD 374437, że on ma coś wspólnego z obrotomierzem. Ale w którym miejscu on się znajduje i czy samemu można go sprawdzić. Słyszałem też o czymś takim jak regulator napięcia przy alternatorze, że on też może być przyczyną. Doradzicie mi coś? Wiem że najlepiej było by pojechać pod komputer, ale dopiero kupiłem to auto i miałem sporo wydatków, więc chciałbym co możliwe sprubować zrobić we własnym zakresie.Pozdrawiam
[ Dodano: 25-02-2014, 17:36 ]
Oczywiście SPRÓBOWAĆ a nie sprubować jak napisałem wyżej. [/b] |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-03-2014, 11:26
|
|
|
Lubuszanin, fotki nie śmigają, prawdopodobnie trzeba się zalogować .
Wstaw na jakiś darmowy hosting, możesz nawet bez logowania wstawić np. tutaj http://www.fotoszok.pl/ i zapodać linka.
Co do sprawdzenia to trzeba zmierzyć rezystancję pomiędzy pinem 3 i 4 jak pokazano na rysunku.
Rezystancja powinna wynosić 0,1Ω lub mniej. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 03-03-2014, 16:47
|
|
|
Dzięki kolego za odpowiedź. Nie wiem dlaczego nie czyta zdjęć, ale mniejsza z tym, znalazłem już jak wygląda czujnik i gdzie się znajduje. Dzięki Tobie prawie wiem już jak go sprawdzić. Powiedz czy zrobię to dobrze: odpinam wtyczkę z czujnika i mierzę rezystancję między 3 i 4 pinem? Ale mam pytanko czy auto ma być wtedy włączone czy zgaszone (czy to bez znaczenia) i czy kolejność pinów liczy się od lewa do prawa, czyli od str. zderzaka pin1 a od str. szyby pin4? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-03-2014, 17:55
|
|
|
Auto oczywiście zgaszone.
W czujniku powinny być trzy wypustki, po to aby nie włożyć wtyczki odwrotnie.
Zobacz fotkę w manualu i powinieneś załapać jak są numerowane piny . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 15-03-2014, 17:13
|
|
|
Witam,
w końcu udało mi się zmierzyć rezystancję na czujniku. W instrukcji jest napisane że powinno się używać miernika analogowego, natomiast ja użyłem cyfrowego bo taki posiadam, ale myślę że to nie problem. Jak napisał kolega Bizi78 i jak jest w instrukcji pomiar powinien być 0,1Ω lub mniej, u mnie wyszło 0,09, ale w instrukcji miernika była podana tolerancja błędu na poziomie 0,8% wyniku. Biorąc pod uwagę nawet ten błąd to wynik wyniesie 0,09072 więc także w normie.Ale gdy ruszam tym czujnikiem, lub teraz gdy go odpiąłem i podłączyłem to obrotomierz na to reaguje, wskazuje lepiej ale nie do końca jak powinien. Więc czy pomiar rezystancji to jedyny sposób sprawdzenia czujnika, czy jest możliwość że pomimo prawidłowego wyniku pomiaru rezystancji czujnik może być zepsuty? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-03-2014, 17:23
|
|
|
Dobrze by było podmienić na chwilę zegary, bo może w zegarach jest coś nie halo .
Może jeszcze coś nie stykać pomiędzy licznikiem a instalacją. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2014, 09:54
|
|
|
Lubuszanin napisał/a: | W instrukcji jest napisane że powinno się używać miernika analogowego, natomiast ja użyłem cyfrowego bo taki posiadam, ale myślę że to nie problem. | Chodzi o bezwładnośc obu urządzań, pomiar analogowy byłby pewniejszy, dlatego:
Lubuszanin napisał/a: | Więc czy pomiar rezystancji to jedyny sposób sprawdzenia czujnika, czy jest możliwość że pomimo prawidłowego wyniku pomiaru rezystancji czujnik może być zepsuty? | Nie ma gwarancji, ale tez nie można założyć, że coś w instalacji nie wprowadza zakłocenia (dodatkowa instalacja CA, LPG, etc) bądź w samym wskaźniku jest coś uszkodzone, najprosćiej teraz podmienić wskaźniki, tak jak podpowiada Bizi78 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 16-03-2014, 11:49
|
|
|
Wymienić zegary było by najlepiej, bądź czujnik, wtedy można by wykluczyć awarię jednego bądź drugiego. Problem w tym że po pierwsze nie mam skąd wziąć części na podmiankę a po drugie już dwa razy próbowałem wyjąć licznik bo mam przepalone w nim żarówki to nie dałem rady, trzymają go chyba dwie kostki i nie mogę ich wypiąć, nawet siłą. Dzięki za rady i będę się rozglądał na szrotach za licznikiem (może jakoś go zdemontuje) i czujnikiem żeby na chwilę przełożyć i sprawdzić czy to pomoże. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 16-03-2014, 21:38
|
|
|
Jeśli chodzi o demontaż zegarów to postępowałem na podstawie proponowanego linku, wszystko ok do momentu odczepienia zegarów od kabli, kostki siedzą w liczniku jakby ktoś je przykleił. Natomiast na pewno skorzystam z porady odnośnie działu regionalnego.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
90alcatraz90
Mitsumaniak
Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Wąsowo
|
Wysłany: 10-05-2014, 20:45
|
|
|
Witam, kolego rozwiązałeś problem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|