Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
14-03-2014, 16:09
[Cari 1.6] Szwankujący obrotomierz
Autor Wiadomość
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 25-02-2014, 17:32   [Cari 1.6] Szwankujący obrotomierz

Witam,

dręczy mnie następujący problem. Mianowicie obrotomierz wskazuje obroty, ale tylko wtedy jak przyspieszam, gdy odpuszczę gazu lub jak auto osiągnie swoją prędkość po przyspieszeniu to obroty na obrotomierzu spadają do 0 i już tak leżą. Dodam że silnik pracuje równo, jedynie obrotomierz świruje. Co to może być? Czytałem trochę, to ludzie pisali o czujniku MD 374437, że on ma coś wspólnego z obrotomierzem. Ale w którym miejscu on się znajduje i czy samemu można go sprawdzić. Słyszałem też o czymś takim jak regulator napięcia przy alternatorze, że on też może być przyczyną. Doradzicie mi coś? Wiem że najlepiej było by pojechać pod komputer, ale dopiero kupiłem to auto i miałem sporo wydatków, więc chciałbym co możliwe sprubować zrobić we własnym zakresie.Pozdrawiam

[ Dodano: 25-02-2014, 17:36 ]
Oczywiście SPRÓBOWAĆ a nie sprubować jak napisałem wyżej. [/b]
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-02-2014, 17:51   

Tutaj masz pokazane mniej więcej gdzie się znajduje ten czujnik MD374437:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81088
Co do sposobu jego sprawdzenia to ściągnij serwis manual z forum:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
i tam w pliku 16 strona 16-31 masz pokazane jak sprawdzić czujnik omomierzem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 03-03-2014, 09:01   

Czy ten czujnik MD374437 to ten który zaznaczyłem na zdjęciach?
http://fiatklubpolska.pl/...3831337&thumb=1
http://fiatklubpolska.pl/...3832194&thumb=1
http://fiatklubpolska.pl/...3833004&thumb=1
Czy ktoś posiada inst. w języku polskim jak go sprawdzić? Kolega Bizi78 podał link do takiej, ale nie ogarniam angielskiego.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-03-2014, 11:26   

Lubuszanin, fotki nie śmigają, prawdopodobnie trzeba się zalogować :wink: .
Wstaw na jakiś darmowy hosting, możesz nawet bez logowania wstawić np. tutaj http://www.fotoszok.pl/ i zapodać linka.
Co do sprawdzenia to trzeba zmierzyć rezystancję pomiędzy pinem 3 i 4 jak pokazano na rysunku.
Rezystancja powinna wynosić 0,1Ω lub mniej.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 03-03-2014, 16:47   

Dzięki kolego za odpowiedź. Nie wiem dlaczego nie czyta zdjęć, ale mniejsza z tym, znalazłem już jak wygląda czujnik i gdzie się znajduje. Dzięki Tobie prawie wiem już jak go sprawdzić. Powiedz czy zrobię to dobrze: odpinam wtyczkę z czujnika i mierzę rezystancję między 3 i 4 pinem? Ale mam pytanko czy auto ma być wtedy włączone czy zgaszone (czy to bez znaczenia) i czy kolejność pinów liczy się od lewa do prawa, czyli od str. zderzaka pin1 a od str. szyby pin4?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-03-2014, 17:55   

Auto oczywiście zgaszone.
W czujniku powinny być trzy wypustki, po to aby nie włożyć wtyczki odwrotnie.
Zobacz fotkę w manualu i powinieneś załapać jak są numerowane piny :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 15-03-2014, 17:13   

Witam,
w końcu udało mi się zmierzyć rezystancję na czujniku. W instrukcji jest napisane że powinno się używać miernika analogowego, natomiast ja użyłem cyfrowego bo taki posiadam, ale myślę że to nie problem. Jak napisał kolega Bizi78 i jak jest w instrukcji pomiar powinien być 0,1Ω lub mniej, u mnie wyszło 0,09, ale w instrukcji miernika była podana tolerancja błędu na poziomie 0,8% wyniku. Biorąc pod uwagę nawet ten błąd to wynik wyniesie 0,09072 więc także w normie.Ale gdy ruszam tym czujnikiem, lub teraz gdy go odpiąłem i podłączyłem to obrotomierz na to reaguje, wskazuje lepiej ale nie do końca jak powinien. Więc czy pomiar rezystancji to jedyny sposób sprawdzenia czujnika, czy jest możliwość że pomimo prawidłowego wyniku pomiaru rezystancji czujnik może być zepsuty?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2014, 17:23   

Dobrze by było podmienić na chwilę zegary, bo może w zegarach jest coś nie halo :? .
Może jeszcze coś nie stykać pomiędzy licznikiem a instalacją.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2014, 09:54   

Lubuszanin napisał/a:
W instrukcji jest napisane że powinno się używać miernika analogowego, natomiast ja użyłem cyfrowego bo taki posiadam, ale myślę że to nie problem.
Chodzi o bezwładnośc obu urządzań, pomiar analogowy byłby pewniejszy, dlatego:
Lubuszanin napisał/a:
Więc czy pomiar rezystancji to jedyny sposób sprawdzenia czujnika, czy jest możliwość że pomimo prawidłowego wyniku pomiaru rezystancji czujnik może być zepsuty?
Nie ma gwarancji, ale tez nie można założyć, że coś w instalacji nie wprowadza zakłocenia (dodatkowa instalacja CA, LPG, etc) bądź w samym wskaźniku jest coś uszkodzone, najprosćiej teraz podmienić wskaźniki, tak jak podpowiada Bizi78
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 16-03-2014, 11:49   

Wymienić zegary było by najlepiej, bądź czujnik, wtedy można by wykluczyć awarię jednego bądź drugiego. Problem w tym że po pierwsze nie mam skąd wziąć części na podmiankę a po drugie już dwa razy próbowałem wyjąć licznik bo mam przepalone w nim żarówki to nie dałem rady, trzymają go chyba dwie kostki i nie mogę ich wypiąć, nawet siłą. Dzięki za rady i będę się rozglądał na szrotach za licznikiem (może jakoś go zdemontuje) i czujnikiem żeby na chwilę przełożyć i sprawdzić czy to pomoże.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-03-2014, 13:58   

Tutaj masz tutka o demontażu zegarów:
http://forum.mitsumaniaki...ighlight=zegary
W temacie podmianki spytaj w dziale regionalnym:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=66
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 16-03-2014, 21:38   

Jeśli chodzi o demontaż zegarów to postępowałem na podstawie proponowanego linku, wszystko ok do momentu odczepienia zegarów od kabli, kostki siedzą w liczniku jakby ktoś je przykleił. Natomiast na pewno skorzystam z porady odnośnie działu regionalnego.
Pozdrawiam
 
 
90alcatraz90 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Wąsowo
Wysłany: 10-05-2014, 20:45   

Witam, kolego rozwiązałeś problem?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.