Uszczelka pod głowica 1,9 TD ?? |
Autor |
Wiadomość |
Carismaniak
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 73 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-02-2011, 12:07 Uszczelka pod głowica 1,9 TD ??
|
|
|
Witam jak w temacie w moim aucie pojawiło się sporo oleju w układzie chłodzenia tj zbiorniczek był pełny oleju postanowiłem wymienić uszczelkę pod głowica wiec oddałem auto do mechanika uszczelka wymieniona auto ślicznie chodziło przyspieszenie spalanie wszystko w jak najlepszym porządku nie ma oleju już w układzie nie kopci itd aczkolwiek po około 3 dniach od wymiany zrobiło mi się bardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia wiec pojechałem do mechanika wziol on ten swój sprytny klucz dynamometryczny i dokręcił jeszcze raz głowice na 126nm i znów sytuacja ze 3 dni i znów wielkie ciśnienie się zrobiło w układzie a ze bylem w rodzinnej miejscowości postanowiłem dopytać się innego mechanika który robił w mojej drugiej cari uszczelkę i tam się nic nie działo (z uszczelka został wymieniony termostat i obudowa termostatu ) powiedział żeby wyjąc termostat i zobaczyć czy nadal będzie taka sytuacja wiec wyjeliśmy i na wolnych obrotach w kilka chwil znów duże ciśnienie czy jest możliwe ze poprzedni mechanik spartolił sprawę ?? dodam ze nawet jak się robi ciśnienie nie kopci auto ani na biało przy odpalaniu ani na czarno nic samochód normalnie przyspiesza i ładnie pali rano "na dotyk" co może być nie tak ??
[ Dodano: 08-02-2011, 12:12 ]
ach zapomniałem dodać iż mechanik który mi wymieniał uszczelkę nie wymienil srub a wiem ze nie powinnym byc dluzsze nic 120.5 mm i nie sa dluzsze zostaly sprawdzone oraz glowice nie dokrecal na kąty :/ |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza
   |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-02-2011, 12:27
|
|
|
Może poprostu układ chłodzenia nie jest dobrze odpowietrzony, badaliście manometrem to ciśnienie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 08-02-2011, 12:29
|
|
|
Carismaniak, a głowica była sprawdzana, planowana? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Carismaniak
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 73 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-02-2011, 13:24
|
|
|
glowica planowana na szczelnosc nie sprawdzona manometrem nie sprawdzalem ale jest tak duze cisnienie ze az gwizdze jak odkrecam korek i wywala plyn dzwonil wlasnie mechanik i powiedzial ze dokrecil glowice tak jak sie nalezy i na katy i cisnienie ustalo narazie jest dobrze czyli wychodzi ze wcale tamten partacz niedokrecil glowicy zobaczymy czy bedzie dobrze ale czy jak glowica nie dokrecona jest to czy nie powinien znow sie pojawic olej w ukladzie przeciesz on ma wieksze cisnienie a i odpowietrzony uklad byl napewno jeszcze sprawdze czy spaliny sie nie dostaly do ukladu chlodzenia |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza
   |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 08-02-2011, 13:45
|
|
|
Wszystko wskazuje na to, że właśnie mechanik zawalił... Żeby tylko nie było potrzeby robienia głowicy raz jeszcze |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08-02-2011, 18:09
|
|
|
jak nie dokręcił na kąt to pewnie nie dokręcił śrub w kolejności jakiej powinny być. Miejmy nadzieje że nie wydmuchało uszczelki.
Na kąt dokręca się w 2 6 i 7
 |
|
|
|
 |
krzysiu
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 16 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 11-04-2012, 19:28
|
|
|
Witam, jestem zmuszony wymienić zawór , nie wiem jeszcze dokładnie który...na co powinienem zwrócić uwagę przy zdejmowaniu głowicy, jest coś szczególnego? Dowiedziałem się tylko żeby dobrać taką samą uszczelkę pod głowicę jak jest. obecnie mam z dwoma otworkami na narożniku. Jeśli ktos pamięta na co zwrócić najwięcej uwagi i czego nie odkręcąć żeby tylko czegoś nie pomieszać to będę wdzięczny za podpowiedź. |
|
|
|
 |
skubi25
Nowy Forumowicz Rysiek
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 01-06-2012, 19:12
|
|
|
Witam. Czy to możliwe żeby po 10 miesiącach padła znowu uszczelka? Dodam że ostatnio pojawiła sie smoła w zbiorniczk, oraz i tu Uwaga; samochód przestał palić na jednego baniaka (1.9TD) są jakieś dziwne klekotania i słychaś jak kompresja ucieka sobie i tu znowu Uwaga do kolektora ssącego. Jak to obczaiłem to w szoku byłem. doradzcie co to może być. Szczerze mówiąc nie wygląda mi to na uszczelke ponieważ; nie ma bulgotania ani wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia, nie ma wycieków oleju z pod uszczelki. Pierwsze co mi przyszło do głowy to to że pasek przeskoczył wieć rozebrałem osłony i jest ok. Zdjołem poktywe wałka rozrządu żeby sprawdziś czy zawór sie nie zawiesił i też jest ok. Jak zapale silnik i zdejmuje pokrywe filtra to spaliny tamtędy wylatują. Nie wiem czy zawór pękł czy co? Narazie nie zciągam głowicy. Może ktoś miał podobny przypadek z tymi spalinami przez kolektor ssący to piszcie. |
|
|
|
 |
parys2007
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: rotterdam
|
Wysłany: 01-06-2012, 19:45
|
|
|
spaliny w kolektorze ssącym mogą się pojawić np. jak zawór egr padnie. |
|
|
|
 |
skubi25
Nowy Forumowicz Rysiek
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 02-06-2012, 16:58
|
|
|
No tak bo egr przepuszcza spaliny do kolektora w ramach poprawy ekologii. ale tu poprostu dmucha zamiast wciąśgać powietrze. No cóż tak czy inaczej głowice trzeba będzie zciągnąć bo tak to nic nie zobacze. Jeszcze kompresja sprawdze dla pewności i odkręcam.
Awaria zlokalizowana. Zerwało klin na kole rozrządu na wałku rozrządu. Naszcząście przestawiło sie minimalnie tak że nie uszkodziło silnika. Teraz tylko musze dopaść takie koło. A może ktoś zna jakiś patent jak dorobić taki klin to chętnie skożystam z porad.
Koło rozrządu zakupione na allegro za 40zł NOWE oryginalne. Uwaga! gdyby ktoś szukał takie koło to wpisywać odrazu że z Renault a nie Mitsubishi albo Volvo bo do cena jest 2 albo 3x większa do Mitsubishi a to jedeno i to samo koło. Podejżewam że z innymi częściami jest podobnie. |
|
|
|
 |
|