[CY8A 2.0DID] Nierówna praca silnika na biegu jałowym przy o |
Autor |
Wiadomość |
pppppiotr
Nowy Forumowicz
Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 26-05-2012, 15:02 [CY8A 2.0DID] Nierówna praca silnika na biegu jałowym przy o
|
|
|
Nierówna praca silnika 2.0 did na biegu jałowym przy obciążeniu np. światła, klima, bez obciążenia ok. Brak błędu, ładowanie ok, przepustnica wyczyszczona. Jaka może być przyczyna? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-05-2012, 21:53
|
|
|
Mam to samo w 1.8 MIVEC (143 KM) Sportback.. Od samego początku. Nie przejmuje się. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 26-05-2012, 22:27
|
|
|
Ja miałem też coś takiego 1.8 DID , na jałowym biegu falowanie obrotów-
http://www.youtube.com/wa...k&feature=g-upl
gdy byłem ostatnio w serwisie i po aktualizacji softu w silniku na najnowszy problem znikł. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
pppppiotr
Nowy Forumowicz
Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 27-05-2012, 00:04
|
|
|
pablo diablo falowanie obrotów silnika z obciążeniem czy bez?
Dzięki za filmik u mnie jest taki sam efekt. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 27-05-2012, 08:37
|
|
|
tego nie sprawdziłem ale na pewno miałem zapalone światła. Gdy szukałem coś więcej na ten temat. Dowiedziałem się też że gdy silnik jest jeszcze nie do końca rozgrzany to takie falowanie może być efektem dogrzewania świec żarowych ale ta informacja nie jest sprawdzona i myśle że tak czy siak w nowym samochodzie nie powino istnieć takiego falowania.
Na szczęście po nowym oprogramowaniu jak na razie tego efektu nie zauważyłem. A soft wgrałem nowy gdyż poziom oleju mnie martwił był zbyt duży a wszystko to działo się z przyczyn filtra DPF i jego wypalania. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
pppppiotr
Nowy Forumowicz
Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 27-05-2012, 12:15
|
|
|
U mnie na zimnym silniku jest ok, natomiast problem falowania pojawia się jak silnik jest ciepły |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-05-2012, 12:30
|
|
|
pppppiotr napisał/a: | U mnie na zimnym silniku jest ok, natomiast problem falowania pojawia się jak silnik jest ciepły |
Rozumiem, że nie jest to do końca normalna praca silnika, ale może na to mieć wpływ mnóstwo czynników:
1) Załączająca się klima
2) Wyłączająca się klima
3) Wspomaganie
4) Kiepskiej jakości paliwko(?)
U mnie falują na zimnym silniku - ale ja mam gaz - to może być to.. tak kilka razy falują.. i po 20 s. jest spokój. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 27-05-2012, 13:07
|
|
|
Zjawisko falowania obrotów miałem też w galancie i on też był na gazie to zjawisko dość powszechne. Gdy szukałem wtedy przyczyn a trwało to dość długo poddałem się i pomyślałem tak do puki nic się nie dzieje złego to nic z tym nie robię i to trwało tak kilka lat i nic sie nie działo, Lancerek nowy więc tu musiałem sobie z tym poradzić a raczej serwis bo samochód na gwarancji. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
pppppiotr
Nowy Forumowicz
Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 27-05-2012, 18:04
|
|
|
Załączająca się klima jak i wspomaganie powoduje chwilowy spadek obrotów, po czym wyrównują się to normalna reakcja silnika.
Co do paliwa to raczej wykluczone, bo bez obciążenia (np. klima, światła, wentylator chłodnicy, podgrzewane fotele, ogrzewanie szyby itp.- oczywiście nie wszystko jednocześnie) na ciepłym silniku nie ma falowania obrotów.
Nierówną pracę silnika (falujące obroty) świetnie pokazuje filmik pablo diablo. |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 28-05-2012, 20:46
|
|
|
Myślec że w naszych w miarę nowych samochodach to nie jest problem zużycia materiału u mnie nowy soft to naprawił więc tu bym szukał. Wiem tylko że LPG w samochodzie przyczynia się do szybszej eksploatacji silniczka krokowego ale my mamy DID |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-05-2012, 21:12
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | Myślec że w naszych w miarę nowych samochodach to nie jest problem zużycia materiału u mnie nowy soft to naprawił więc tu bym szukał. Wiem tylko że LPG w samochodzie przyczynia się do szybszej eksploatacji silniczka krokowego ale my mamy DID |
A do czego ten silnik krokowy...?
Wydaje mi się, że w żaden sposób eksploatacja tego silnika (gdziekolwiek miałby być) nie wpływa na falowanie obrotów. |
|
|
|
 |
pppppiotr
Nowy Forumowicz
Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 29-05-2012, 11:58
|
|
|
RalfPi źle ci się wydaje, w benzynie silniczek krokowy jest przy przepustnicy odpowiada właśnie za obroty na biegu jałowym |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2012, 13:10
|
|
|
A nie jest tak, że "wyeksploatowany" silnik krokowy pracuje tak samo jak wcześniej - on pracuję w pewnym sensie dyskretnie (ma ściśle określoną liczbę położeń, a przy normalnym sterowaniu, prędkość zależy do częstotliwości przełączania, która pewnie jest zadana z jakiegoś nadrzędnego układu) - no chyba, że chodzi Tobie o jakieś luzy, poślizgi, takie tematy
Sorry za OT |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-05-2012, 23:36
|
|
|
Nie koniecznie tak może być RalfPi napisał/a: | że "wyeksploatowany" silnik krokowy pracuje tak samo jak wcześniej | W poprzednim moim samochodzie (Fiat ) dochodziło 3 krotnie do uszkodzenia silniczka krokowego biegu jałowego. 2 razy obroty świrowały między 1000 a 2500, w 3 przypadku przy wysprzęglaniu silnik gasł. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2012, 23:54
|
|
|
Panowie, kolega pppppiotr ma silnik TDI na pompowtryskach więc tu żadne silniki krokowe itp. nie istnieją.
Trzeba sprawdzić czy pompa w zbiorniku wytwarza ciśnienie 0.5 bar, sprawdzić czy pompowtryski są dobrze wyregulowane i czy pompa tandemowa wytwarza ciśnienie około 3 bary na biegu jałowym i dobija do 11.5 bara przy 4000krpm.
Wszystko to zrobiłbym przy założeniu że cała eklektryka jest sprawna, w szczególności przyjrzałbym sie przepustnicy na wejściu do kolektora - to się lubi psuć, do wnętrza dostaje się syf z dolotu i przycina się.
Można jeszcze założyć uszczelkę EGR z mniejszym przelotem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|