Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Nierówna praca silnika na biegu jałowym przy o
Autor Wiadomość
pppppiotr 
Nowy Forumowicz

Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
  Wysłany: 26-05-2012, 15:02   [CY8A 2.0DID] Nierówna praca silnika na biegu jałowym przy o

Nierówna praca silnika 2.0 did na biegu jałowym przy obciążeniu np. światła, klima, bez obciążenia ok. Brak błędu, ładowanie ok, przepustnica wyczyszczona. Jaka może być przyczyna?
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-05-2012, 21:53   

Mam to samo w 1.8 MIVEC (143 KM) Sportback.. Od samego początku. Nie przejmuje się.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-05-2012, 22:27   

Ja miałem też coś takiego 1.8 DID , na jałowym biegu falowanie obrotów-
http://www.youtube.com/wa...k&feature=g-upl

gdy byłem ostatnio w serwisie i po aktualizacji softu w silniku na najnowszy problem znikł.
_________________
pablo diablo
 
 
 
pppppiotr 
Nowy Forumowicz

Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 27-05-2012, 00:04   

pablo diablo falowanie obrotów silnika z obciążeniem czy bez?
Dzięki za filmik u mnie jest taki sam efekt.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 27-05-2012, 08:37   

tego nie sprawdziłem ale na pewno miałem zapalone światła. Gdy szukałem coś więcej na ten temat. Dowiedziałem się też że gdy silnik jest jeszcze nie do końca rozgrzany to takie falowanie może być efektem dogrzewania świec żarowych ale ta informacja nie jest sprawdzona i myśle że tak czy siak w nowym samochodzie nie powino istnieć takiego falowania.
Na szczęście po nowym oprogramowaniu jak na razie tego efektu nie zauważyłem. A soft wgrałem nowy gdyż poziom oleju mnie martwił był zbyt duży a wszystko to działo się z przyczyn filtra DPF i jego wypalania.
_________________
pablo diablo
 
 
 
pppppiotr 
Nowy Forumowicz

Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 27-05-2012, 12:15   

U mnie na zimnym silniku jest ok, natomiast problem falowania pojawia się jak silnik jest ciepły
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-05-2012, 12:30   

pppppiotr napisał/a:
U mnie na zimnym silniku jest ok, natomiast problem falowania pojawia się jak silnik jest ciepły

Rozumiem, że nie jest to do końca normalna praca silnika, ale może na to mieć wpływ mnóstwo czynników:
1) Załączająca się klima
2) Wyłączająca się klima
3) Wspomaganie
4) Kiepskiej jakości paliwko(?)
U mnie falują na zimnym silniku - ale ja mam gaz - to może być to.. tak kilka razy falują.. i po 20 s. jest spokój.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 27-05-2012, 13:07   

Zjawisko falowania obrotów miałem też w galancie i on też był na gazie to zjawisko dość powszechne. Gdy szukałem wtedy przyczyn a trwało to dość długo poddałem się i pomyślałem tak do puki nic się nie dzieje złego to nic z tym nie robię i to trwało tak kilka lat i nic sie nie działo, Lancerek nowy więc tu musiałem sobie z tym poradzić a raczej serwis bo samochód na gwarancji.
_________________
pablo diablo
 
 
 
pppppiotr 
Nowy Forumowicz

Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 27-05-2012, 18:04   

Załączająca się klima jak i wspomaganie powoduje chwilowy spadek obrotów, po czym wyrównują się to normalna reakcja silnika.
Co do paliwa to raczej wykluczone, bo bez obciążenia (np. klima, światła, wentylator chłodnicy, podgrzewane fotele, ogrzewanie szyby itp.- oczywiście nie wszystko jednocześnie) na ciepłym silniku nie ma falowania obrotów.
Nierówną pracę silnika (falujące obroty) świetnie pokazuje filmik pablo diablo.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 28-05-2012, 20:46   

Myślec że w naszych w miarę nowych samochodach to nie jest problem zużycia materiału u mnie nowy soft to naprawił więc tu bym szukał. Wiem tylko że LPG w samochodzie przyczynia się do szybszej eksploatacji silniczka krokowego ale my mamy DID
_________________
pablo diablo
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-05-2012, 21:12   

pablo diablo napisał/a:
Myślec że w naszych w miarę nowych samochodach to nie jest problem zużycia materiału u mnie nowy soft to naprawił więc tu bym szukał. Wiem tylko że LPG w samochodzie przyczynia się do szybszej eksploatacji silniczka krokowego ale my mamy DID

A do czego ten silnik krokowy...? :oops:
Wydaje mi się, że w żaden sposób eksploatacja tego silnika (gdziekolwiek miałby być) nie wpływa na falowanie obrotów.
 
 
pppppiotr 
Nowy Forumowicz

Auto: sportback 2009 DID 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 29-05-2012, 11:58   

RalfPi źle ci się wydaje, w benzynie silniczek krokowy jest przy przepustnicy odpowiada właśnie za obroty na biegu jałowym
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-05-2012, 13:10   

A nie jest tak, że "wyeksploatowany" silnik krokowy pracuje tak samo jak wcześniej - on pracuję w pewnym sensie dyskretnie (ma ściśle określoną liczbę położeń, a przy normalnym sterowaniu, prędkość zależy do częstotliwości przełączania, która pewnie jest zadana z jakiegoś nadrzędnego układu) - no chyba, że chodzi Tobie o jakieś luzy, poślizgi, takie tematy :)
Sorry za OT ;)
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-05-2012, 23:36   

Nie koniecznie tak może być
RalfPi napisał/a:
że "wyeksploatowany" silnik krokowy pracuje tak samo jak wcześniej
W poprzednim moim samochodzie (Fiat :twisted: ) dochodziło 3 krotnie do uszkodzenia silniczka krokowego biegu jałowego. 2 razy obroty świrowały między 1000 a 2500, w 3 przypadku przy wysprzęglaniu silnik gasł.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2012, 23:54   

Panowie, kolega pppppiotr ma silnik TDI na pompowtryskach więc tu żadne silniki krokowe itp. nie istnieją.
Trzeba sprawdzić czy pompa w zbiorniku wytwarza ciśnienie 0.5 bar, sprawdzić czy pompowtryski są dobrze wyregulowane i czy pompa tandemowa wytwarza ciśnienie około 3 bary na biegu jałowym i dobija do 11.5 bara przy 4000krpm.
Wszystko to zrobiłbym przy założeniu że cała eklektryka jest sprawna, w szczególności przyjrzałbym sie przepustnicy na wejściu do kolektora - to się lubi psuć, do wnętrza dostaje się syf z dolotu i przycina się.
Można jeszcze założyć uszczelkę EGR z mniejszym przelotem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.