przerobienie gdi na mpi |
Autor |
Wiadomość |
miszatuitam
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-05-2012, 22:38 przerobienie gdi na mpi
|
|
|
Witam!
Od czasu kiedy moja kobieta rozważa zakup pinina ja rozważam możliwość jego zagazowania a co za tym idzie przerobienia na mpi lub swapowania całego innego motoru (byle mpi). NIe jestem zanwcą mitsubishi ale nurtuje mnie kilka pytań:Opcję gazowania gdi odrzuciłem. Jak na razie dowiedziałem sie tyle ze motor gdi ma głowice dohc a mpi sohc wiec domniemam ze inne sa tez kolektory i cały blok..
-czy są to w ogóle inne silniki o podobnej pojemnosci?
-czy może tylko głowica i rodzaj zasilania?
-czy łapy i mocowanie skrzyni bedzie takie samo (bo mpi i gdi miały inny rodzaj napędu)
-czy ktos na forum podejmował się juz takiej przeróbki/swapa?
-jaki inny motor ewentualnie pasowałby do pinina zamiast gdi? |
|
|
|
 |
JarzynaOsw
Mitsumaniak Jarzyna

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 99 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 07-06-2012, 20:34
|
|
|
Do GDI nie masz możliwości założenia jakiejkolwiek instalacji LPG, jest to niemożliwe a jak już Ci ktoś założy to będziesz miał problemy z silnikiem. Poleciał bym ten 2,5 V6 ale nie wiem jak z mocowaniami i ile będzie przeróbek i czy wejdzie... |
_________________ GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 08-06-2012, 00:38
|
|
|
Tak teoretyzując to dół silnika (oprócz kształtu denka tłoka) pozostaje bez zmian, opcji jest kilka: zaślepić wtryskiwacze, odprężyć głowicę oraz wymienić kolektor dolotowy (pasujący) z wtryskami i zasilaniem oraz sterowniki silnika na mpi, rzeźba ale zostaje DOHC. Wyszarpać głowicę z kolektorami i sterownikami pasujące pod dół silnika - rzeźba mniejsza i wybór jeden/dwa wałki. No i swap na inny motor - tu wybór i wariacje są spore
Przy każdej z opcji koszta będą spore więc może warto pomęczyć VIALLE pytaniami o LPdi do GDI (sami wspominają o tym silniku więc wiedzą, że istnieje). |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-06-2012, 15:31
|
|
|
Tylko, że to już dosyć stare auta i raczej nie będzie zbyt wielkiego zainteresowania tym tematem. Ja sobie odpuściłem GDI i kupiłem auto z silnikiem, który można przerobić na LPG bez problemu. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 08-06-2012, 18:21
|
|
|
Najlepiej zakup sobie 1,8MPI i nie będziesz miał dylematów. Swap silnika jest dla osób, które mają nadmiar czasu albo pieniędzy (ew. oba). Jeśli lubisz grzebać i autko może postać kilka(naście) miesięcy to zakup sobie do Pinina pojarkę z wysp (3.0/3.5) i możesz działać. Ja tak od siebie poleciłbym zakupić MPI (nawet 1,8) zagazować i pojeździć, jak będziesz miał niedosyt mocy to wtedy rozważysz sobie swap lub dmuchawkę dla frajdy. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|