| Metaliczny dzwiek silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | dds   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Kwi 2012
 Posty: 2
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-06-2012, 19:48   Metaliczny dzwiek silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam MAm nastepujacy  problem.. Otóz podczas pracy na biegu jałowym po dodaniu gazu na poziomie 2,5-2 tys obr słychać metaliczny dzwiek w silniku. powyzej i ponizej problem znika. z góry dzieki za odpowedz> dodam ze to carisma II 1.8 GDI |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rogal133   Forumowicz
 
  
 Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 23 Mar 2010
 Posty: 184
 Skąd: Radziejów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2012, 10:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam podobnie...ale u mnie to osłona od kolektora tak buczy:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2012, 12:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rogal133 napisał/a: |  	  | skoro to silnik GDI to pewnie popychacze zaworów sie odzywaja | 
 
 niby tak, ale by klepały bardziej przy wolnych obrotach. a kolega pisze, że poniżej 2k rpm tego efektu nie ma.
 Nie masz jakieś luźnego elementu gdzieś przy silniku?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | i9i   Mitsumaniak
 Szary Obywatel
 
  
 Auto: Reno
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 2219
 Skąd: Kerkrade
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2012, 13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Obstawiam luźny element, na wolnych obrotach lata spokojnie i nie obija się przy 2krpm dostaje odpowiednich wibracji i dobija a przy wyższych obrotach draga się stabilizują. Ale może być jakaś pozostałość po poduszce skrzyni/silnika albo niedajboże kończące się łożysko. Posadź jakiegośłebka za kółkiem i niech trzyma obroty (będzie wniebowzięty) a ty nasłuchuj z której to okolicy dzwoni. |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Adrian
 
 Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | handwich   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 5D 1,6 103 KM 2002
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Mar 2009
 Posty: 35
 Skąd: Siemianowice Śląskie/ Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-06-2012, 13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem taki problem i okazało się że poluzowała się metalowa taśma (opaska) mocująca przed katalizatorem i tak "brzęczała" jak wpadała w rezonans. Najlepiej zrobić tak jak Kolega powyżej napisał - posadzić kogoś za kierownicą, niech utrzymuje obroty i zlokalizować dokładnie miejsce metalicznego dźwięku. |  
				| _________________ 2012-? Ford Focus kombi 1.6 2007/08
 
 2008-2012 Carisma 1.6 103 KM 2002
 
 2003-2008 Seicento 900 1998
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |