Metaliczny dzwiek silnika |
Autor |
Wiadomość |
dds
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 06-06-2012, 20:48 Metaliczny dzwiek silnika
|
|
|
Witam MAm nastepujacy problem.. Otóz podczas pracy na biegu jałowym po dodaniu gazu na poziomie 2,5-2 tys obr słychać metaliczny dzwiek w silniku. powyzej i ponizej problem znika. z góry dzieki za odpowedz> dodam ze to carisma II 1.8 GDI |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 07-06-2012, 11:11
|
|
|
mam podobnie...ale u mnie to osłona od kolektora tak buczy:) |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-06-2012, 13:34
|
|
|
rogal133 napisał/a: | skoro to silnik GDI to pewnie popychacze zaworów sie odzywaja |
niby tak, ale by klepały bardziej przy wolnych obrotach. a kolega pisze, że poniżej 2k rpm tego efektu nie ma.
Nie masz jakieś luźnego elementu gdzieś przy silniku? |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 07-06-2012, 14:06
|
|
|
Obstawiam luźny element, na wolnych obrotach lata spokojnie i nie obija się przy 2krpm dostaje odpowiednich wibracji i dobija a przy wyższych obrotach draga się stabilizują. Ale może być jakaś pozostałość po poduszce skrzyni/silnika albo niedajboże kończące się łożysko. Posadź jakiegośłebka za kółkiem i niech trzyma obroty (będzie wniebowzięty) a ty nasłuchuj z której to okolicy dzwoni. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
handwich
Forumowicz
Auto: Carisma 5D 1,6 103 KM 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie/ Kraków
|
Wysłany: 11-06-2012, 14:16
|
|
|
Miałem taki problem i okazało się że poluzowała się metalowa taśma (opaska) mocująca przed katalizatorem i tak "brzęczała" jak wpadała w rezonans. Najlepiej zrobić tak jak Kolega powyżej napisał - posadzić kogoś za kierownicą, niech utrzymuje obroty i zlokalizować dokładnie miejsce metalicznego dźwięku. |
_________________ 2012-? Ford Focus kombi 1.6 2007/08
2008-2012 Carisma 1.6 103 KM 2002
2003-2008 Seicento 900 1998
 |
|
|
|
 |
|