 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z ABS, po wymianie rozrzadu... |
Autor |
Wiadomość |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 18-06-2012, 13:10 Problem z ABS, po wymianie rozrzadu...
|
|
|
mam taki problem:
otoz zmienialem pasek rozrzadu i po tym zabiegu zaswiecila mi kontrolka ABS,
zdejmowalem przy tym przednie lewe kolo i postawilem na czujnik przy nim - ale po sprawdzeniu okazalo sie ze czujnik jest podlaczony prawidlowo, miernikiem jakas tam rezystancje pokazuje, przy obracajacym kole opor skacze czyli wyglada ok.
Hamulce mam wrazenie jakby nie byly do konca odpowietrzone (mam porownanie do poprzedniego e55a i tam polozenie nogi na hamulcu wystarczylo - tutaj musze sporo wcisnac zanim zacznie hamowac)
Odpowietrzalem juz ze 20 razy, na zgaszonym, na odpalonym, od najdalszego kola do pompy, oraz na krzyz, kazdym sposobem po kilka razy i nic.
Ale hamulec wczesniej tez taki byl, tylko ABS dzialal.
no i jeszcze jedna rzecz - jak odpale samochod normalnie to kontrolka zapali sie i swieci ciagle, ale jesli odpale na wcisnietym hamulcu to zgasnie na dobre kilka sekund i dopiero po chwili sie zapali...
Wyjecie bezpiecznikow ABS nic zupelnie nie zmienia, kontrolka zachowuje sie tak samo.
Kiedy na krotko daje plusa pod przekaznik oznaczony jako ABS nic sie nie dzieje - czy nie powinna wtedy ruszyc pompa?
Galant E54A, 2.0 V6 DOHC |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-06-2012, 19:15
|
|
|
tpodsiadlo,
nie szukaj nigdzie indziej ... tylko i wyłącznie czujnik ABS ci padł , wystarczy lekko szarpnąć kabelkiem lub stuknąć w zwrotnice młotkiem i masz już uwalony czujnik ... przerabiałem ten problem 100 razy (u mnie dostała się wilgoć do czujnika i raz działało raz nie )
sprawdź jeszcze raz rezystancję na czujnikach przednich w obu kołach musi być podobna (nie dokładnie takie same ) przy obracaniu wartości też muszą się zmieniać podobnie , jeżeli zaobserwujesz coś podejrzanego to to jest właśnie ten czujnik |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-06-2012, 21:05
|
|
|
kurde no wlasnie opor jest podobny... i skacze podobnie w jednym i drugim, nie pamietam teraz jakie to byly wartosci...
no i poprzednio mialem zepsuta zebatke w tylnym kole czyli niby blad czujnika, ale nie bylo tego efektu ze gasla kontrolka po nacisnieciu hamulca...
a jest jakis domowy sposob zeby tanio wymrugac bledy abs? (sadze ze nie ale zapytac jest taniej:) ) |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-06-2012, 07:16
|
|
|
ale jeździłeś już nim czy na postoju się świeci? - bo ja tak wiele razy miałem, że po zjechaniu z podnośnika komp ABS wywalał błędy, bo się inaczej koła kręciły (z różnymi prędkościami)
po przejechaniu 50-100 m błąd znikał
domowy sposób to oczywiście drut między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego - błędy ABS mruga lampka ABS, liczenie tak samo, jak w silniku a opis na forum gdzieś był - sam zamieszczałem |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 20-06-2012, 16:40
|
|
|
nie no jezdze nim i abs nbie dziala, a wczesniej dzialal..
kurde sprawdze dzis jak znajde czas tego druta |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-06-2012, 17:57
|
|
|
tpodsiadlo napisał/a: | jest jakis domowy sposob zeby tanio wymrugac bledy abs? (sadze ze nie ale zapytac jest taniej:) ) |
w naszych galach nie wymrugasz błedu ABS , niestety takie auto , sprawdzone też 100 razy
tpodsiadlo napisał/a: | oprzednio mialem zepsuta zebatke w tylnym kole |
też to miałem , jeden ząb był urwany i waliło po oczach ABS em , może znowu coś się tam z tą zębatką stało warto sprawdzić
[ Dodano: 20-06-2012, 18:01 ]
btw. jak dasz pin 1i4 to tylko wymruga ci bledy silnika i nic wiecej tak mamy w modelu E54A |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 20-06-2012, 19:35
|
|
|
no wlasnie - pin 1 do masy mruga bledy silnika, tez mi sie zdawalo ze bez kompa sie do niego nie podchodzi... chociaz przyznaje sie, ze i tak nie sprawdzilem...
ale moze znajde czas oblukac zebatki z tylu (bo chyba wystarczy sie schylic) - fajnie byloby zeby to one bo mam zapasowa...
a swoja droga - czy zapowietrzony hamulec moglby sie objawiac kontrolka abs?
i czy sprawdzal ktos, cos sie dzieje, jak zadziala przekaznik pompy? czy nie powinno byc slychac jak pompa pracuje?
sprawdzilem, nie zebatka... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-06-2012, 00:12
|
|
|
tpodsiadlo, w naszym modelu nawet z kompem nie zobaczysz błędów ABS bo się po prostu nie da (chyba że się mylę , to poproszę o film , zdjęcia jak ktoś zczytuje błędy ABS w E54A )
btw. zapowietrzone hamulce nie wpływają na błąd ABS
tpodsiadlo napisał/a: | i czy sprawdzal ktos, cos sie dzieje, jak zadziala przekaznik pompy? czy nie powinno byc slychac jak pompa pracuje?
|
ale dokładnie o co ci chodzi ?
czy o to że pompa terkocze podczas ostrego hamowania oczywiście jak DZIAŁA ABS
czy o to czy pompa włącza się jak odpalasz auto ... Nie, pompa włącza się DOPIERO podczas wykrycia przez czujniki ABS zablokowanych kół
a może któraś z przednich zębatek dostała podczas wymiany rozrządu ?
ale ja cały czas obstawiam przy uwalonym czujniku ABS w którymś z przednich kół
ps. nie jeździłeś ostatnio po większych kałużach ? |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 21-06-2012, 20:20
|
|
|
Cytat: | tpodsiadlo, w naszym modelu nawet z kompem nie zobaczysz błędów ABS bo się po prostu nie da (chyba że się mylę , to poproszę o film , zdjęcia jak ktoś zczytuje błędy ABS w E54A ) |
autodata mowi, ze sie da, chociaz wiem, ze czasem sie myli...
Cytat: | ale dokładnie o co ci chodzi ?
czy o to że pompa terkocze podczas ostrego hamowania oczywiście jak DZIAŁA ABS
czy o to czy pompa włącza się jak odpalasz auto ... Nie, pompa włącza się DOPIERO podczas wykrycia przez czujniki ABS zablokowanych kół
|
o to ze jest przekaznik od abs - i jak zauwazylem, przekaznik jest caly czas wlaczony, i nie ma znaczenia, nawet jak go na sile wylacze to i tak nic nie pyka, nic nie buczy i wogole...
Cytat: | a może któraś z przednich zębatek dostała podczas wymiany rozrządu ?
ale ja cały czas obstawiam przy uwalonym czujniku ABS w którymś z przednich kół
ps. nie jeździłeś ostatnio po większych kałużach ? |
nie jezdzilem, nie uderzylem mlotkiem ani w czujnik, ani w zebatke ani w nic innego...
po prostu samochod byl sporo przechylony na prawa strone i stad wywnioskowalem ze moze sie cos zapowietrzylo...
co prawda nie znam sie wogole na abs'ie, ale jesli zapowietrzy sie pompa w fordzie to kontrolka swieci i w citroenie c5 to samo... dlatego liczylem na to ze tutaj tez tak bedzie....\
tak jak mowilem, czujniki wygladaja na dobre, reaguja na obrot kola (sprawdzalem rezystancje) natomiast za nic nie wiem jak sprawdzic pompe... mam druga, ale to za duzo roboty zeby przekladac... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-06-2012, 19:13
|
|
|
tpodsiadlo, no to więcej ci nie pomogę
sam walczyłem z ABS-em i TCL-em rok czasu i wiem że jest to irytujące
na pewno znajdziesz przyczynę głowa do góry ,
btw. czasami warto sprawdzić takie pierdoły jak czujniki i zębatki ze pięć razy dla pewności |
|
|
|
 |
|
|