Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ABS, po wymianie rozrzadu...
Autor Wiadomość
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 18-06-2012, 13:10   Problem z ABS, po wymianie rozrzadu...

mam taki problem:
otoz zmienialem pasek rozrzadu i po tym zabiegu zaswiecila mi kontrolka ABS,
zdejmowalem przy tym przednie lewe kolo i postawilem na czujnik przy nim - ale po sprawdzeniu okazalo sie ze czujnik jest podlaczony prawidlowo, miernikiem jakas tam rezystancje pokazuje, przy obracajacym kole opor skacze czyli wyglada ok.

Hamulce mam wrazenie jakby nie byly do konca odpowietrzone (mam porownanie do poprzedniego e55a i tam polozenie nogi na hamulcu wystarczylo - tutaj musze sporo wcisnac zanim zacznie hamowac)

Odpowietrzalem juz ze 20 razy, na zgaszonym, na odpalonym, od najdalszego kola do pompy, oraz na krzyz, kazdym sposobem po kilka razy i nic.
Ale hamulec wczesniej tez taki byl, tylko ABS dzialal.

no i jeszcze jedna rzecz - jak odpale samochod normalnie to kontrolka zapali sie i swieci ciagle, ale jesli odpale na wcisnietym hamulcu to zgasnie na dobre kilka sekund i dopiero po chwili sie zapali...

Wyjecie bezpiecznikow ABS nic zupelnie nie zmienia, kontrolka zachowuje sie tak samo.
Kiedy na krotko daje plusa pod przekaznik oznaczony jako ABS nic sie nie dzieje - czy nie powinna wtedy ruszyc pompa?

Galant E54A, 2.0 V6 DOHC
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-06-2012, 19:15   

tpodsiadlo,

nie szukaj nigdzie indziej ... tylko i wyłącznie czujnik ABS ci padł , wystarczy lekko szarpnąć kabelkiem lub stuknąć w zwrotnice młotkiem i masz już uwalony czujnik ... przerabiałem ten problem 100 razy (u mnie dostała się wilgoć do czujnika i raz działało raz nie )

sprawdź jeszcze raz rezystancję na czujnikach przednich w obu kołach musi być podobna (nie dokładnie takie same ) przy obracaniu wartości też muszą się zmieniać podobnie , jeżeli zaobserwujesz coś podejrzanego to to jest właśnie ten czujnik :wink:
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 19-06-2012, 21:05   

kurde no wlasnie opor jest podobny... i skacze podobnie w jednym i drugim, nie pamietam teraz jakie to byly wartosci...

no i poprzednio mialem zepsuta zebatke w tylnym kole czyli niby blad czujnika, ale nie bylo tego efektu ze gasla kontrolka po nacisnieciu hamulca...

a jest jakis domowy sposob zeby tanio wymrugac bledy abs? (sadze ze nie ale zapytac jest taniej:) )
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-06-2012, 07:16   

ale jeździłeś już nim czy na postoju się świeci? - bo ja tak wiele razy miałem, że po zjechaniu z podnośnika komp ABS wywalał błędy, bo się inaczej koła kręciły (z różnymi prędkościami) :)
po przejechaniu 50-100 m błąd znikał

domowy sposób to oczywiście drut między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego - błędy ABS mruga lampka ABS, liczenie tak samo, jak w silniku a opis na forum gdzieś był - sam zamieszczałem ;)
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 20-06-2012, 16:40   

nie no jezdze nim i abs nbie dziala, a wczesniej dzialal..

kurde sprawdze dzis jak znajde czas tego druta :)
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20-06-2012, 17:57   

tpodsiadlo napisał/a:
jest jakis domowy sposob zeby tanio wymrugac bledy abs? (sadze ze nie ale zapytac jest taniej:) )


w naszych galach nie wymrugasz błedu ABS , niestety takie auto , sprawdzone też 100 razy :wink:

tpodsiadlo napisał/a:
oprzednio mialem zepsuta zebatke w tylnym kole


też to miałem , jeden ząb był urwany i waliło po oczach ABS em , może znowu coś się tam z tą zębatką stało warto sprawdzić

[ Dodano: 20-06-2012, 18:01 ]
btw. jak dasz pin 1i4 to tylko wymruga ci bledy silnika i nic wiecej tak mamy w modelu E54A :mrgreen:
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 20-06-2012, 19:35   

no wlasnie - pin 1 do masy mruga bledy silnika, tez mi sie zdawalo ze bez kompa sie do niego nie podchodzi... chociaz przyznaje sie, ze i tak nie sprawdzilem...

ale moze znajde czas oblukac zebatki z tylu (bo chyba wystarczy sie schylic) - fajnie byloby zeby to one bo mam zapasowa...

a swoja droga - czy zapowietrzony hamulec moglby sie objawiac kontrolka abs?
i czy sprawdzal ktos, cos sie dzieje, jak zadziala przekaznik pompy? czy nie powinno byc slychac jak pompa pracuje?



sprawdzilem, nie zebatka...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-06-2012, 00:12   

tpodsiadlo, w naszym modelu nawet z kompem nie zobaczysz błędów ABS bo się po prostu nie da (chyba że się mylę , to poproszę o film , zdjęcia jak ktoś zczytuje błędy ABS w E54A :mrgreen: )

btw. zapowietrzone hamulce nie wpływają na błąd ABS

tpodsiadlo napisał/a:
i czy sprawdzal ktos, cos sie dzieje, jak zadziala przekaznik pompy? czy nie powinno byc slychac jak pompa pracuje?


ale dokładnie o co ci chodzi ?
czy o to że pompa terkocze podczas ostrego hamowania oczywiście jak DZIAŁA ABS
czy o to czy pompa włącza się jak odpalasz auto ... Nie, pompa włącza się DOPIERO podczas wykrycia przez czujniki ABS zablokowanych kół

a może któraś z przednich zębatek dostała podczas wymiany rozrządu ?
ale ja cały czas obstawiam przy uwalonym czujniku ABS w którymś z przednich kół
ps. nie jeździłeś ostatnio po większych kałużach ?
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 21-06-2012, 20:20   

Cytat:
tpodsiadlo, w naszym modelu nawet z kompem nie zobaczysz błędów ABS bo się po prostu nie da (chyba że się mylę , to poproszę o film , zdjęcia jak ktoś zczytuje błędy ABS w E54A )


autodata mowi, ze sie da, chociaz wiem, ze czasem sie myli...


Cytat:
ale dokładnie o co ci chodzi ?
czy o to że pompa terkocze podczas ostrego hamowania oczywiście jak DZIAŁA ABS
czy o to czy pompa włącza się jak odpalasz auto ... Nie, pompa włącza się DOPIERO podczas wykrycia przez czujniki ABS zablokowanych kół


o to ze jest przekaznik od abs - i jak zauwazylem, przekaznik jest caly czas wlaczony, i nie ma znaczenia, nawet jak go na sile wylacze to i tak nic nie pyka, nic nie buczy i wogole...


Cytat:
a może któraś z przednich zębatek dostała podczas wymiany rozrządu ?
ale ja cały czas obstawiam przy uwalonym czujniku ABS w którymś z przednich kół
ps. nie jeździłeś ostatnio po większych kałużach ?


nie jezdzilem, nie uderzylem mlotkiem ani w czujnik, ani w zebatke ani w nic innego...
po prostu samochod byl sporo przechylony na prawa strone i stad wywnioskowalem ze moze sie cos zapowietrzylo...

co prawda nie znam sie wogole na abs'ie, ale jesli zapowietrzy sie pompa w fordzie to kontrolka swieci i w citroenie c5 to samo... dlatego liczylem na to ze tutaj tez tak bedzie....\

tak jak mowilem, czujniki wygladaja na dobre, reaguja na obrot kola (sprawdzalem rezystancje) natomiast za nic nie wiem jak sprawdzic pompe... mam druga, ale to za duzo roboty zeby przekladac...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 27-06-2012, 19:13   

tpodsiadlo, no to więcej ci nie pomogę :wink:

sam walczyłem z ABS-em i TCL-em rok czasu i wiem że jest to irytujące :mrgreen:

na pewno znajdziesz przyczynę głowa do góry ,

btw. czasami warto sprawdzić takie pierdoły jak czujniki i zębatki ze pięć razy dla pewności :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.