Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Pęknięta sprężyna przód.
Autor Wiadomość
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-05-2012, 11:41   [MSS DID] Pęknięta sprężyna przód.

No i dziś mnie dopadła ciekawa przygoda:

Wsiadam rano do samochodu a tu ( dzwiękonaśladowczo) Buuch i Pęęę. Wysiadam , nic nie widać, wsiadam odpalam - działa , kręce kierownicą - pęęęę. Zaglądam w kielichy przednie i okazuje się że zjechała lub pękła sprężyna od strony kierowcy.

I teraz prośba do Was - sądzę że nie ma sensu bawić się tylko wymienić obie , w sklepie jednym na razie 150 PLN/szt - trochę drogo jak na chwilę obecną dla mnie - na aleedrogo do DIDa jak na lekarstwo- macie namiary na jakieś tańsze źródło?

No i jeszcze jedno pytanie - po wymianie sprężyn pasowałoby chyba na geometrię jechać? Na chwilę obecną miśka ciągnie w prawo i obawiam się że po zmianie na nowe geometria do stanu dobrego sama z siebie nie wróci.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
constell 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-05-2012, 17:57   

Niestety towar jest dość deficytowy zwłaszcza do wersji z dieslem, na allegro chcą za używkę 100 PLN za szt., więc Twoje 150 za nową jest dośc dobrą ofertą z tą wadą, że musisz wymienić dwie. Mnie również walneła spreżyna, kupiłem używkę, założyłem, oczywiście ustawiłem zbieżność i wszystko jest OK.
_________________
Constell
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-05-2012, 21:59   

No właśnie szukam i widzę że te 150 na stronę to chyba najlepsza oferta jaką widzę. No cóż trzeba będzie z niej skorzystać , bo jakoś nie jestem do używek w takim miejscu przekonany.

Jeszcze jedna sprawa która mi się w oczy rzuciła - kolorowy kod na sprężynie. W DID powinien być pomarańcz/pomarańcz lub czerwony/pomarańcz. Na 99% chodzi o siłę ścisku sprężyny - idzie to jakoś przed rozebraniem McPhersona dojrzeć czy dopiero po zdjęciu widać która jest konkretnie założona?
Niby po VIN-ie japancars pokazuje mi MR913024 - czyli czerwona/pomarańcz - pewnie najmocniejsza ale kij wie co tam jest.

EDIT : no i kupiona za 200zł/ szt. Wymieniłem prawie bez problemów(brak kluczy odpowiednich) - tyle że przy składaniu/rozkładaniu jakimś cudem wyskoczył mi przegub wewnętrzny - więc i nauczyłem się jego składania.

Kod kolorowy na sprężynie jest widoczny na 2 zwitce od dołu.

Teraz tylko na geometrię jechać i powinno śmigać.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 07-06-2012, 16:11   

Witam

Od wczoraj mam tak samo :( Jutro jadę na podnośnik dokładnie sprawdzić.
Mitsubishi space star 1,6 16V z 2003r (DGO). Podaję link do katalogu z numerem fabrycznym
http://www.japancars.ru/c...L6&mg=33&bg=110

Jak widać są 2 wersje: czerwono-zielone oraz zielono-pomarańczowe. Czym one się różnią? Gdzie i jak sprawdzić które mam teraz?

Z tego co widzę, ten sam model jest w Carismie.
http://www.czesci.autotra...234-147545.html

LESJÖFORS kosztują około 140zł/szt., Monroe nieco droższe, a Jamex sporo tańsze. Na szybko przeczytałem info o tych ostatnich w dziale o cari i gdzieś w wątku o omedze. Chyba na nie się skuszę. Jakieś inne doświadczenia w temacie sprężyn w MSS?
_________________
Pozdrawiam
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-06-2012, 08:44   

Kod kolorowy oznacza chyba twardość spręzyny. Pasowałoby brać takie same jak masz. U siebie powinieneś znaleźć go o ile dobrze pamiętam na 2 zwitce od dołu.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 08-06-2012, 17:52   

Dzięki, pomogłeś. Pomarańczowo-zielone - ozn.fabr. MR914714. Niestety jak patrzę w necie, to są raczej zielono-czerwone - ozn.fabr. MR913502.

Jak w zasadzie powinno się odczytywać te kolory? Od lewej do prawej?

Do DID-a tu są na przykład
http://www.autowak.com.pl...SoxLjkgREktRA==

Tutaj są jakieś super-uniwersalne http://www.najczesci.pl/r...hp?numer=583476

http://www.najczesci.pl/r...hp?numer=583476 tu chyba największy wybór.

Możecie polecić jeszcze jakiś sklep z częściami? Najtaniej widzę za 138zł bodaj. Gdzieś czytałem, że Jamexy można było dostać poniżej 100zł, ale to chyba nieaktualne dane...

Wysłałem sporo maili z zapytaniem, zobaczymy kto, co i za ile zaoferuje :)
_________________
Pozdrawiam
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 09-06-2012, 07:17   

Wydaje mi się że od lewej do prawej , chociaż głowy nie wiem że u mnie był chyba czerwono-pomarańczowa - w tej kolejności. Starą wrzuciłem w złom w firmie i nie mam do niej dojścia już a na drugiej nie widzę. Wydaje mi się że kolory się nie powtarzają w innej kolejności tak że nie ma znaczenia który pierwszy.

Co do linków podałeś 2 takie same z LESJÖFORS-ami tyle że do 1.3 a nie 1.6.
W sklepie normalnym jak sprawdzałem to za sprężynę do 1.6 powiedzieli mi 150 złociszy więc 138 to nie tragedia.
Jedna rada - sprawdzaj numery zamienników - w niektórych katalogach (intercars) zaznaczają że te same sprężyny są do 1.3 i 1.6 a czasem i do wszystkich - oczywista bzdura ale jak chcesz wymieniać tylko jedną to na taką samą jak masz.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 13-06-2012, 19:53   

Springi zmienione. Miałem do wyboru Kayabę za 130zł oraz LESJÖFORS za 139zł. wybrałem droższe.

Poczytałem i popytałem i dowiedziałem się, że te pierwsze potrafią dość szybko mięknąć i usiąść. Mi zależało na utrzymaniu fabrycznej wysokości i nie utraceniu sztywności auta (które i tak kładzie się na zakrętach z racji wysokości w porównaniu do compacta). Obawiałem się, że do wymiany będą też gumowe przekładki, ale udało się je przełożyć. Co dziwne, pytałem w kilku miejscach i nie mieli tego w sprzedaży.

LESJÖFORS 4059234
Dowiedziałem się, że w zamiennikach nie ma rozgraniczenia na kolory, więc podany spring można stosować do:
MITSUBISHI MR913502
MITSUBISHI MR914713
oraz, że w 1.3 są te same sprężynki, oraz w cari 1.6
_________________
Pozdrawiam
 
 
michalp1982 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 1
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 18-06-2012, 01:15   

Cześć, pękła mi sprężyna z przodu z lewej strony przy space starze 1,3 i szukam używanej. Tam są 2 kwadraciki różowe. Ma ktoś?
_________________
mitsubishi spoko marka:-)
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 18-06-2012, 06:13   

Jeśli dobrze pamiętam, to 1.6 i 1.3 mają te same sprężyny. Poprawcie jeśli się mylę.

http://allegro.pl/listing...p&change_view=1

Jak będziesz wymieniał sprężynę, to skontroluj i nasmaruj obsadę z łożyskiem.

[ Dodano: 29-07-2012, 21:57 ]
No dobra. Sprężyny wymienione, obsady (gdzie mogłem) to nasmarowałem. Martwi mnie jedynie, że przy mocniejszych skrętach potrafi coś strzelać podobnie jak pęknięta sprężyna. Jakby łożysko w obsadzie się zastało i sprężyna przeskakiwała na gnieździe amortyzatora (tam gdzie się opiera). Zastanawia mnie to gdyś obsady i to małe płaskie czarne łożysko sprawdzałem i chodziło płynnie. Obawiam się, że powoduje to nadwyrężanie sprężyn i znów któraś pęknie... Jakieś pomysły/propozycje/doświadczenia?
_________________
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.