Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy--zdjęcia!!!
Autor Wiadomość
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 04-06-2012, 11:58   

To który najlepszy bo ja już słabo po rusku czytam i wzrok nie ten ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-06-2012, 12:18   

Ciekawe fotki :)
Pewnie jakość olejów sprzedawanych u nas jest podobna.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-06-2012, 12:50   

Ja się nie znam, ale - nie wiem jak trzeba faktycznie jeździć i na czym, żeby po tych 20 czy 30 tysiącach mieć w silniku taką galaretę (czy nawet 130 tys).

Do siebie leję różne marki (generalnie zdaję się na rekomendację mechanika, u którego akurat dokonuję wymiany). Jeździłem na Shellu, teraz chyba mam Mobil, trafił mi się Total, BP i pewnie jeszcze inne. Do jakiejkolwiek galarety nawet się nie zbliżyłem- przy wymianach co 15-20 tys km.

Silnik ma licznikowe 240 tys, w praktyce pewnie sporo więcej, w środku wygląda po prostu tak, jak trzeba.

Reasumując- jeżeli faktycznie takie kwiatki się zdarzają, to nie wierzę, że użytkownicy mieli wlewany oryginalny olej któregoś z koncernów. Albo sami (pewnie nieświadomie, szukając jak najniższej ceny) kupili jakąś podróbkę, albo ktoś ich w to wrobił (w sensie- zaoszczędził warsztat).
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-06-2012, 13:06   

Ja myślę, że stosowanie nieoryginalnych olejów pokazują te ekstremalne zdjęcia. Warto jednak skupić się na zdjęciach zupełnie czystych silników i tych lekko zasyfionych. Na kilku fotkach są silniki zalane olejami kupionymi np. w USA i od razu można zauważyć jakość olejów oferowanych na tamtejszym rynku. Warto czasem, jeśli ma się taką możliwość, wydać parę złotych więcej i kupić olej na zachodzie.
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2012, 15:14   

Zastanowił mnie ten Castrol 0W40 w BMW, z przebiegiem 30.000 bez wymiany w tym czasie (obsługa dilerska, jak w opisie jest)





Hm... Zdarzyło mi się raz ominąć jedną wymianę (czyli właśnie ca 30.000 przejechałem), ale nigdy tak nie miałem...
_________________
Sebastian_T
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-06-2012, 17:47   

Szyszkowa napisał/a:
Albo sami (pewnie nieświadomie, szukając jak najniższej ceny) kupili jakąś podróbkę,


Niestety , chwilami sami jestesmy sobie winni . Szukamy okazji i kupujemy po najniższej cenie , często o wartości połowy ceny u pewnego autoryzowanego sprzedawcy . Nawet uwzględniając marże , które są rózne , ale są po to aby sprzedawca zarobił na sprzedaży a nie oddał wszystko klientowi i jeszcze do tego dopłacił :wink: Nikt przy zdrowych zmysłach tego nie robi . I sami nakręcamy tego typu oszustwa , np , olej z Biedronki ( spożywczy , albo po frytkach , albo zużyty odwirowany ) i taka mieszanka jest zabójcza dla silnika . Inna sprawa że , na tego typu "zużycie " oleju może mieć wpływ stan silnika . Ale zakładamy że wiele z tych silników było w stanie fabrycznym nawet przy przebiegu 100-150 tyś .
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-06-2012, 19:27   

A skąd wiecie, czy na tych zdjęciach nie są silniki po "wymianie" w warsztacie, gdzie ktoś po prostu oddał auto na wymianę a mu nie wymienili (sytuacja przecież zdarzająca się nawet w polskich aso) i to być może nie jeden raz?
Ja olej kupuję na allegro bezpośrednio z Niemiec, bez polskiego pośrednika. Dostają go po 2 dniach, używam Elfa od niego w moich Renówkach i powiem Wam - jest różnica w klarowności w porównaniu z polskim Elfem po przejechaniu już około 5 tyś km. W Miśku używam Mobila 3000 tez od niego i to samo - chociaż auto mało jeździ. Jedyne czego nie ma to olejów przekładniowych do mojego Misia, szkoda.
Swoją drogą, oczywiście tam im się opłaca sprzedawać taniej niż w Polsce (bo nawet z przesyłką jest tańszy niż w sklepie o około 30 zł na bańce 5l) i to przy ich zarobkach.
_________________

 
 
artmit1 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 47
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 04-06-2012, 19:42   

Taką galaretę widziałem raz i to nie w silniku a w maszynie do szycia - pewna pani z uporem godnym lepszej sprawy smarowała maszynę olejem rzepakowym ( czy słonecznikowym - to już pewnie nie ma znaczenia) . Efektem była właśnie super galareta bardzo trudna do usunięcia. Podejrzewam że te oleje co są na fotach i dają efekt galarety to z oryginałem mają niewiele wspólnego. :wink:

pozdro
_________________
Arturos Pajeros
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.