[MS 1.6] - nie pali na cylinder/cylindry po wymianie świec |
Autor |
Wiadomość |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-01-2012, 23:14 [MS 1.6] - nie pali na cylinder/cylindry po wymianie świec
|
|
|
Na początku witam wszystkich użytkowników miśków.
Moja pierwsza przygoda od nowości. Samochodzik zawsze serwisuje zgodnie z terminem i raczej dbam o niego.
Nie dawno byłem na przeglądzie gazu. Polecono mi zmienić świece. Na poprzednich NGK BKR5E-11 zrobiłem ok. 60tkm. W dakolu sprzedali mi bosche paltinium-ir (model FR 6 KI 332 S).
Wymieniłem świeczki (nie bez problemów bo cewki zapłonowe mimo że wymieniane jakość z 50tkm temu może trochę więcej - koniecznie chciały sobie zostać w kanale świecy). Po wymianie odpaliłem autko. Ładnie równo pracowało. Wstawiłem do garażu i tyle. Dzisiaj żona przejechał 50km i dzwoni do mnie że auto pracuje nie równo i szarpie. Z tego co słyszę i widzę to nie pali albo na jeden gar albo na więcej (chociaż gdyby nie palił na dwa to pewnie nie dało by się wogóle jechać).
Nie wiem za co się złapać. Przewody sprawdziłem (mam zapasowe). Nic nie dało. Pytanie czy to wina świec czy padła mi cewka - tylko niby dlaczego skoro niedawno była wymieniana.
Czy po wykręceniu świec można je wkręcić jeszcze raz i na nich jeździć? Bo nie wiem czy wykręcać te nowe bosche i spróbować na starych NKG'ach czy raczej nie bo świece będą do wyrzucenia.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Jarek. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 12-01-2012, 08:11
|
|
|
Świece możesz sobie oczywiście zmieniać.
Tylko ja najpierw zacząłbym od sprawdzenia podłączenia cewek. Może tam coś nie styka i gubi zapłon. Wystarczy że wykręcając świece coś poruszysz przy cewkach i dojdziesz do wniosku (prawdopodobnie błędnego) że winne były świece.
Obejrzyj sobie też czy się przypadkiem któraś cewka nie uszkodziła. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-01-2012, 09:40
|
|
|
hmm... Tylko jak to sprawdzić? Zaraz sobie je jeszcze dokładnie pooglądam, może uda się znaleźć brak styku. Jak nie to chyba zostaje kupno nowej cewki. Nie chce mi się wierzyć żeby to była wina świec.
...
Wymieniłem wszystkie świeczki na nowe NGK. Nic nie pomogło. Cewki wyglądają ok. Gorzej z fajkami. Zamówiłem jedną cewkę. Mam nadzieję że się przyda. W innym wypadku pozostaje chyba tylko wypalone gniazdo (tylko dlaczego miało by to się stać akurat po wymianie świec ).
Dzięki
Jarek. |
|
|
|
 |
masha
Forumowicz MASHA
Auto: MSS 1.8 GDI AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2007 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2012, 13:34
|
|
|
latawiec napisał/a: | hmm... Tylko jak to sprawdzić? Zaraz sobie je jeszcze dokładnie pooglądam, może uda się znaleźć brak styku. Jak nie to chyba zostaje kupno nowej cewki. Nie chce mi się wierzyć żeby to była wina świec.
...
Wymieniłem wszystkie świeczki na nowe NGK. Nic nie pomogło. Cewki wyglądają ok. Gorzej z fajkami. Zamówiłem jedną cewkę. Mam nadzieję że się przyda. W innym wypadku pozostaje chyba tylko wypalone gniazdo (tylko dlaczego miało by to się stać akurat po wymianie świec ).
Dzięki
Jarek. |
Podepnij pod komputer i będziesz wiedział co i jak. U mnie kiedyś wypadały zapłony na jednym garze. Podejrzewaliśmy świecę lub fajkocewkę. Niestety okazało się, że zaczęła powoli przepuszczać uszczelka pod deklem zaworów i na obrzeżach gniazda zaworowego gromadziła się niewielka ilość oleju. To skutkowało okresowymi przebiciami.
Bardziej hardcorowo - możesz spróbować odpięcia akumulatora i podłączenia po np. 15-30 minutach. Jak objaw się będzie powtarzał to wtedy albo komputer albo dla bardziej wprawnych, wymruganie błędów. Opisów jak to zrobić poszukaj na tym forum lub u kolegów z Carismy. |
_________________ Pzdr
MASHA
MSS 1.8 GDI AVANCE '01 |
|
|
|
 |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-01-2012, 11:24
|
|
|
No i wyszło szydło z worka. Okazało się że jednak padła cewka (wygląda lepiej niż ta sprawna na drugim cylindrze). Co ciekawsze to padła ta którą już raz wymieniłem (kupiłem nową). Na wszelki wypadek zostawiłem świece NGK ale pytanie. Dlaczego padła cewka? Czy winne mogły być świece boscha (platinium-ir)?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Jarek. |
|
|
|
 |
bogdan54
Mitsumaniak bogdan54
Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-01-2012, 22:08
|
|
|
Przypadek ,nieszczęścia lubią chodzić parami .
Podpinając się do tematu rozumuję , że jedna cewka zaopatruje w iskrę dwa cylindry z tym że jedna iskra jest zbędna bo występuje podczas wydechu .Jeżeli tak jest to przy uszkodzonej cewce silnik może chodzić tylko na dwa cylindry , a na dwóch cylindrach jechać się nie da .Proszę o wypowiedź specjalistów .Jeżeli moje rozumowanie jest prawidłowe to masz uszkodzone kable lub fajki a nie cewkę . |
|
|
|
 |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-01-2012, 14:13
|
|
|
Możesz mieć rację tylko w jednym punkcie. Uszkodzona mogła być fajka. Kable wymieniałem i nie było poprawy. Dlaczego fajka? Ano dlatego że cewkę wymienia się razem z fajką. Owszem można ją zdjąć i sprawdzić starą cewkę ale wolę tego nie robić. Działa to nie zaczepiam.
Co do dawania iskry na dwa gary? Nie wiem więc się nie wypowiadam.
Pozdrawiam
Jarek. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-01-2012, 14:50
|
|
|
Fajki można spokojnie demontować z cewek jak i dokupić osobno. A jeśli chodzi o tę iskrę na dwa cylindry, to jest ona jednocześnie na tych cylindrach, które zasila jedna cewka więc, jak padnie cewka, to nie daje na te dwa cylindry. |
|
|
|
 |
saymon
Forumowicz

Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 41 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 18-06-2012, 12:02
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Fajki można spokojnie demontować z cewek jak i dokupić osobno. A jeśli chodzi o tę iskrę na dwa cylindry, to jest ona jednocześnie na tych cylindrach, które zasila jedna cewka więc, jak padnie cewka, to nie daje na te dwa cylindry. |
Plech nie orientujesz się gdzie można zakupić fajkę? |
_________________ Wcześniej Cari 1.6 |
|
|
|
 |
|