Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt GTi Rajdówka
Autor Wiadomość
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 11:21   Colt GTi Rajdówka

witajcie...

Myślę że już czas żeby przedstawić mojego GTI-ka. Kupiłem go w marcu 2008 roku w Rzeszowie (podobno miał uszczkodzoną uszczelke pod głowicą i cos tam jeszcze) Długo sie nie zastanawiałem - wypłaciłem te 1600 zł i lawetą do domu :)
W aucie było sporo do roboty...blacha (dach błotniki tylne) i silnik, ktróego nie zamierzałem naprawiać tylko wymienic :P

oto fotka dzień po zakupie


Zacząłem więc poszukiwania serca dla coltera. Znalazłem. Tłukłem sie przyczepą ponad 100km do Opola to ten silnik.

w między czasie zająłem sie resztą autka, polerka czyszczenie itp.


Kilka dni poźniej autko pojechało do mechanika na przekładke motoru. Niestety okazało się, że silnik który kupiłem nie ma ciśnienia na 3cim cylindrze.. no i :butthead:
zapakowałem wszystko na przyczepkę, auto na hol i spowrotem do domu :(

Teraz pojawił sie problem...co zrobić? zadzwoniłem do kilku osób w poszukiwaniu dobrego i zaufanego mechanika. Pewien mój kumpel zaoferował pomoc...mieliśmy rozebrac oba silniki zobaczyc co jest nie tak...kupić cześci i z 2 złożyć 1 :wink: No ale brak czasu itp. itp
a silniki stały tak ponad miesiąc :| Wkońcu pojawił sie pan stasiu i mówi " przywieź co tam masz i zrobie co bedzie trzeba" hehe Pomyślałem sobie czemu nie ? inni go chwalili że dobry z niego magik ale okazał sie zwykłym dupkiem bo 3 tygodnie trzymał sprzęt i gówno zrobił :-X po kilku dniach pojawił sie kolejny magik....jeszcze większy dupek, przez którego straciłem 2 miesiące....aż wkońcu mój kolega zapoznał mnie z Robertem. Po tygodniu silnik który był w aucie został rozebrany :biggrin: okazało sie że wcześniej jakiś palant zapomniał założyć 1 panewke na wał :shock: ogólnie silnik nadawał sie na śmietnik ale głowica była gti znaczy sie git :biggrin: zawiozłem ją do znamegego który zajmuje sie regeneracją głowic...nowe prowadnice i takie tam i wyszło tysiąc zł.... :| Potem nadszedł czas na zakup częsci : panewki, uszczelki, sprzęgło, uszczelniacze .
Nooooo wkońcu wszystko złożone i czas by wsadzić motor w bude :mrgreen: zawiozłęm wszystkie manele do kumpla do garażu i zaczęliśmy zabawe








a tu konserwacja podwozia :D nie obyło sie bez spawania - colcik dłuuugo stał i ruda go troche zeżarła


Rajdówka obecnie stoi juz prawie miesiąc bo skończył mi sie przegląd... musze jeszcze kilka detali dopracować :D uszczelniacze wałków trzeba wymienić bo kupiłem jakieś tanie zamienniki i po 150 km zaczęły puszczać olej :(
Na wiosnę czeka mnie remont blacharki...wtedy dodam kilka konkretnych fot :twisted:
Ostatnio zmieniony przez kartomaniak gti 01-03-2010, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 07-01-2009, 11:31   

kartomaniak gti, powodzenia w dalszej pracy.... Jest tego wart :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 11:35   

fajny Colcik :)
Robisz go na rajdówkę?
widzę, że już miałeś z nim kilka przebojów i to nie małych.
a co do ceny zakupu to już sama cena wg mnie świadczyła, że w colciaka trzeba będzie wpakować sporo pieniędzy tym bardziej jeśli chcesz go używać w sporcie.
Co do silnika planujesz jakieś przeróbki w poszukiwaniu mocy czy chcesz poskładać tak jak fabryka go wypuściła?
Moim zdaniem jak się weźmiesz za poprawę blachy to bym od razu obspawał budę na spawach by ją wzmocnić, bo rajdy są mordercze dla zawiasu, budy i silnika.
oprócz tego co wypisałeś planujesz wstawienie klatki, kubełków i szelek?
jeśli chcesz się bawić w rajdy to przede wszystkim te 3 rzeczy to podstawa później można kombinować z mocą zawiasem itp.
Mogę Ci zaoferować swą pomoc i wiedzę. Może nie jestem Alfą i Omegą, ale już kilka aut przygotowałem do rajdów i z całkiem dobrymi wynikami je kończyły :)
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 11:53   

w autku jest narazie jeden kubełek ale jakis lipny :D planuje zakup bimarco lub sparco, pasy oczywiście też bedą i klatka :D troszke sie interesuje sportem motorowym, 4 lata jeździłem w kartingu więc chcąc nie chcąc wiem w co trzeba zaopatrzyć rajdówke i wiem jakie to są koszta, co do Silnika - jest to całkowita seria(z wyjatkiem głowicy) ale takiego potworka nie trzeba przerabiać - 140 KM wystarczy...moze pobawie sie z wydechem
A powiedz mi Deo jak przygotowywałeś auta do rajdów? bo może razem byśmy cos wykombinowali :twisted:
_________________

 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-01-2009, 11:59   

meeega zdjęcie z konserwacji podwozia :D
Pamiętam go z allegro, miło, że trafił w ręce MitsuManiaka :)
Powodzenia w pracy!
_________________
 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 12:02   

silniki przerabiałem razem z ojcem sam (wyważenie i odchudzenie układu tłokowo-korbowego, koła zamachowego, powiększenie kanałów dolotowych i wydechowych, zmieniony kształt zworów, korzystałem z wałków Heinricha do dziś z nim współpracuje)
co do układu wydechowego albo sami robiliśmy albo przez współpracę z Panem Pachoniem.
Klatka- swego czasu sam robiłem wg załącznika J. Dziś polecam odstawić auto do Pana Barana (robi naprawdę solidne klatki i w porównaniu z Ireco czy Kałużą jest konkurencyjny)
zawias przeważnie współpraca opierała się na zercopolu i Venturze.
Obspawanie budy sam wykonywałem.
co do kubełków proponuję bimarco bardzo dobre w dzwonach (sprawdziłem na sobie) i tańsze od sparco :) ewentualnie jeśli chcesz model wyżej to polecam Mirco.
Swego czasu u mnie i ojca jeździli: Pelikan, T. Szymczykiewicz, (jeśli jeździłeś na KJS-y we wro ) to jeszcze K. Lis, Górscy, Mączka i kilku innych.
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 12:13   

kojarze ich ze słyszenia....jeśli chodzi o bude to bardzo chetnie skorzystam z pomocy w obspawaniu budy bo nie mam migomatu :cry: (jeśli sie zgodzisz oczywiście) a klatke bede robił na początku lata ale raczej nie chce oddawac do profesjonalnego zakładu gdyż to za duże koszta
_________________

 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 12:19   

kartomaniak gti, powiem Ci, że u Barana wcale dużo nie zapłacisz :) ja teraz poszukuję colta gti i też będę wstawiał klatkę tylko, że maxa raz mi klatka uratowała życie, ale i tak 3 dni znicze się paliły.
a licząc koszty rur, czas, prąd i resztę potrzebnych rzeczy to koszty są zbliżone :)
Proponuję zadzwonić do Pana Barana i się po prostu zapytać jakie były by koszta wstawienia klatki :)
Co do obspawania na pewno się dogadamy :)
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 12:19   

Widziałem, że będziesz na spocie ja też się postaram być, więc będzie fajny temat do obgadania :)

p.s. myślałem, że mi samo z edytuję, ale niestety nie wyszło więc proszę moderatora o poprawienie :)
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 12:24   

Deo, wszystko w swoim czasie :D póki co czeka mnie jeszcze docierka motoru
_________________

 
 
 
Deo
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 12:27   

kartomaniak gti, może głupie pytanie, ale lepiej je zadać wiesz jak docierać by nie zatrzeć ani nie zamulić silnika?

dobra ja mykam do pracy pozałatwiać kilka spraw do wieczorka :)
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 12:40   

wiem :D
_________________

 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 12:50   


pozostałości po 4G93
 
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2009, 14:08   

No wreszcie Kubuś opisałeś swoje trzecie już 4g93 :D
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2009, 14:12   

to jest akurat drugie :D
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.