Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szuranie hamulca w tylnym kole
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 29-06-2012, 09:53   Szuranie hamulca w tylnym kole

Witam, mam następujący problem, od czasu naprawy zawieszenia z tyłu, niekiedy kiedy podczas hamowania słyszę takie jakby "szuranie" klocka o tarczę. Objaw jest taki że szura w momencie kiedy naciskam hamulec i przestaje jak puszczam. Nie przypomina to objawu jak przy biciu tarczy ani jakby klocki nie odbijały.
Rozebrałem całość, wyczyściłem, nasmarowałem klocek, prowadnice, przez pół dnia było spokój, potem objaw wrócił. Dla pewności odpowietrzyłem tłoczek hamulcowy.
Rozebrałem jeszcze raz, dodatkowo wyrównałem powierzchnię ścierną klocka szlifierką (bo z jednej strony miał 50% zużycia, a z drugiej jakieś 20%), ponownie nasmarowałem i złożyłem. Minął jeden dzień i znowu sytuacja się powtarza.
Co może być przyczyną?
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-07-2012, 17:32   Re: Szuranie hamulca w tylnym kole

elektryk napisał/a:
Rozebrałem jeszcze raz, dodatkowo wyrównałem powierzchnię ścierną klocka szlifierką (bo z jednej strony miał 50% zużycia, a z drugiej jakieś 20%), ponownie nasmarowałem i złożyłem. Minął jeden dzień i znowu sytuacja się powtarza.
Co może być przyczyną?

Klocki docierają się z tarczą, nie obrabia się powierzchni ciernej klocka :roll:

Mówisz, że "szuranie" słyszysz podczas hamowania... zasadniczo klocek trze wtedy o tarczę i cośby można było słyszeć :arrow:
Sprawdziłeś prowadnice i jarzmo w hamulcach :?: Może masz tam luzy.
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-07-2012, 19:05   Re: Szuranie hamulca w tylnym kole

Arturro-86 napisał/a:
Klocki docierają się z tarczą, nie obrabia się powierzchni ciernej klocka :roll:
Tak wiem, ale pewnie każdy mechanik na dzień dobry zakwalifikowałbyklocek do wymiany, a może moja operacja pozwoli zdiagnozować problem.

Arturro-86 napisał/a:
Mówisz, że "szuranie" słyszysz podczas hamowania... zasadniczo klocek trze wtedy o tarczę i cośby można było słyszeć :arrow:
No właśnie w przypadku innych kół to szuranie jest niesłyszalne, a w przypadku tego jest głośne i wyraźne. Ogłos szurania raczej jakby koło szurało o zamarznięty zimą śnieg i lód w nadkolu.

Arturro-86 napisał/a:
Sprawdziłeś prowadnice i jarzmo w hamulcach :?: Może masz tam luzy.
Wszystkie luzy porównywalne z drugą stroną.

No i okazuje się że problem nie dotyczy wyłącznie hamowania, czasem po zmianie pasa lub skręcie nie wiadomo skąd się pojawia i znika.
Mam przypuszczenie że to chyba wybite łożysko, bo wahacz wzdłużny ma tak zniekształcone tuleje że nie da się w ich miejsce włożyć nowych. W przyszłym tygodniu wybieraj się na wymianę wahacza.
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-07-2012, 23:53   Re: Szuranie hamulca w tylnym kole

elektryk napisał/a:
Arturro-86 napisał/a:
Klocki docierają się z tarczą, nie obrabia się powierzchni ciernej klocka :roll:
Tak wiem, ale pewnie każdy mechanik na dzień dobry zakwalifikowałbyklocek do wymiany, a może moja operacja pozwoli zdiagnozować problem.

Arturro-86 napisał/a:
Mówisz, że "szuranie" słyszysz podczas hamowania... zasadniczo klocek trze wtedy o tarczę i cośby można było słyszeć :arrow:
No właśnie w przypadku innych kół to szuranie jest niesłyszalne, a w przypadku tego jest głośne i wyraźne. Ogłos szurania raczej jakby koło szurało o zamarznięty zimą śnieg i lód w nadkolu.

Arturro-86 napisał/a:
Sprawdziłeś prowadnice i jarzmo w hamulcach :?: Może masz tam luzy.
Wszystkie luzy porównywalne z drugą stroną.

No i okazuje się że problem nie dotyczy wyłącznie hamowania, czasem po zmianie pasa lub skręcie nie wiadomo skąd się pojawia i znika.
Mam przypuszczenie że to chyba wybite łożysko, bo wahacz wzdłużny ma tak zniekształcone tuleje że nie da się w ich miejsce włożyć nowych. W przyszłym tygodniu wybieraj się na wymianę wahacza.

No to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - skontroluj zawieszenie i łożyska... obstawiam, że łożysko na pewno będzie do wymiany.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-07-2012, 07:19   

elektryk - kolega ma takie objawy w stilo. Podobno problem akurat w tym modelu występuje często w tylnych hamulcach i nie należy się tym przejmować.... Często po ruszeniu ze skrzyżowania (po hamowaniu) popiskuje parę razy z tyłu...

A jak masz wytarte z jednej strony bardziej to znaczy, że prowadniczka coś nie do końca dobrze działa.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-07-2012, 09:48   

krzychu napisał/a:
elektryk - kolega ma takie objawy w stilo. Podobno problem akurat w tym modelu występuje często w tylnych hamulcach i nie należy się tym przejmować.... Często po ruszeniu ze skrzyżowania (po hamowaniu) popiskuje parę razy z tyłu...
Tyle że to nie jest jakieś tam popiskiwanie tylko taki przeraźliwy brum który słychać w samochodzie jakby ktoś zardzewiałe imadło odkręcał. Nie jest to odgłos tarcia metalu o metal, dlatego obstawiam że trą klocki.

krzychu napisał/a:
A jak masz wytarte z jednej strony bardziej to znaczy, że prowadniczka coś nie do końca dobrze działa.
Na razie nasmarowałem prowadniczki, być może podczas ostatniej próby demontażu wahacza ktoś wytarł smar albo jakiś inny psikus zrobił. Nasmarowanie prowadniczek trochę pomogło, ale po nasmarowaniu pojawił się objaw że szura czasem podczas skręcania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.