Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Jakie powinno być ładowanie akumulatora?
Autor Wiadomość
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 04-07-2012, 14:10   [Cari 1.8 GDI] Jakie powinno być ładowanie akumulatora?

Witam,pytanie mam takie jak w temacie,jakie powinno być ladowanie na włączonym silniku bez obciązenia? a jakie pod obciązeniem?(klima,swiatla,radio itp)
Pytam bo u mnie wystepuję na włączonym silniku 14,4Volt a pod obciązeniem spada do 12,70V.Wydaję mi się że coś jest nie tak z tym łądowaniem.Mierzyłem multimetrem cyfrowym na akumulatorze.Jednak po dodaniu gazu np obroty na 1000tys/min to ładowanie ma już 13,85V
Aku w swojej Carismie mam mały bo 55Ah 12V no i nie dawno temu dolałem troszkę za dużo wody destylowanej i aku chyba sie zagotowało bo mi wszytkie gwinty na korkach pękły.:( Czy to może być powód takich spadków napięcia?.
 
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-07-2012, 18:52   

Stawiam na regulator napięcia.
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 04-07-2012, 21:29   

mateusz8230 napisał/a:
Aku w swojej Carismie mam mały bo 55Ah 12V


Taki zaleca producent (55-60Ah), a napięcie od najniższych obrotów powinno trzymać 14,4 V (taka jest zasada działania alternatora - trzymanie stałego napięcia w pełnym zakresie obrotów). Aku możesz pożyczyć na kilka godzin nawet od "sąsiada" ale nie polecam tej operacji gdyż jak Tobie elektrolit zagotowało to napięcie było za wysokie i może się to powtórzyć, stawiam na regulator napięcia bądź diody z naciskiem na regulator.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2012, 22:56   

Może być też podpalone uzwojenie stojana i alternator nie ma właściwej wydajności co widać pod obciążeniem. Najlepiej rozebrać i wszystko przemierzyć. Sprawdź jeszcze przy wyższych obrotach, jeśli powiedzmy od 3000 obrotów w górę będzie OK to na 90% mogę powiedzieć, że to wina uzwojenia stojana.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 04-07-2012, 23:36   

czyli najkorzystniej jest kupic nowy alternator (uzywany)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2012, 23:43   

Jak masz czas, to najlepiej rozebrać i sprawdzić co mu dolega. Jeśli przy okazji wymienisz parę innych zużytych części, to będziesz wiedział co masz a jeśli kupisz używkę, to też różnie możesz trafić. Najlepiej sam przemyśl, co bardziej Ci się opłaca.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 04-07-2012, 23:55   

no przy sobocie moge go rozebrac,ale co w nim może być nie tak? i jakie najwazniejsze rzeczy w nim sprawdzić?
podobno w carismach czesto padają alternatory.
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-07-2012, 07:29   

Nie tylko w Carismach, podłącz voltomierz (multimetr) i baw się gazem, jak zaobserwujesz skok powyżej 14,4V to regulator napięcia, a jeśli za choinkę nie będzie chciało wyższego napięcia pokazać to regulator ok i jak prawi plecho1 problem może tkwić w stojanie, bądź diodach prostowniczych. Jak już masz czas by go rozebrać to przy okazji wymień łożyska. Używki maja to do siebie, że nie wiadomo w ajkim sa naprawdę stanie, przeważnie szumią już łożycha ktoś zapryska wudekiem i goni to dalej.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 05-07-2012, 11:20   

Dzis poszedlem pomierzyć i otrzymałem następujące wyniki:
1.Bieg jałowy-silnik zimny-14,47-14,38V-2tys/obr. (ssanie)
2.Jałowy-silnik ciepły-14,40V-950obr/min
3.jałowy-światła mijania-14,50V-silnik sam wskoczył na 2tys obr
4.jałowy+światła+klima-skacze w rytm obrotów 12,60V-12,90V -750obr/min
Po wyłaczeniu silnika na akumulatorze jest 13,70V i spada dość szybko do 12,70V i potem coraz wolniej.
Pomiary dokonywałem na klemach akumulatora.
Dodam jeszcze że kontrolka ładowania nie świeci na zegarach podczas jazdy czyli chyba tak ma być.

Podczas włączonej klimy silnik sam co jakieś 15sek podbija obroty do 2tys/min.Natomiast gdy są włączone same światła mijania to nie ma efektu podbijania obrotów.
Coraz bardziej obstawiam na awarie tego alternatora.albo akumulatora bo wczoraj przestało palić się podświetlenie zegara,może to tylko żarówka.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-07-2012, 22:19   

Spróbuj jeszcze zmierzyć ładowanie na wyższych obrotach, powiedzmy 4000 z włączonymi odbiornikami.
Bo jeśli to wina stojana, to przy wyższych obrotach powinno być ok a jeśli będzie za dużo, to jak napisał i9i, może być wina regulatora.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 05-07-2012, 23:38   

ok jutro sprawdze ale wydaje mi sie ze przy wyzszych bylo chyba tak samo jak przy 2 tys.

Dziś sprawdzałem i jest tak jak pisałem wczoraj,przy 2 tys/min jest takie samo napiecie jak przy 4tys/min mniej wiecej coś koło 14,49V (bez obciążenia) Akumulator rano miał 12,43V przed odpaleniem,czyli chyba trzyma napięcie.
 
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-07-2012, 23:33   

mateusz8230 napisał/a:
jałowy+światła+klima-skacze w rytm obrotów 12,60V-12,90V -750obr/min

Napięcie podczas ładowania aku powinno znajdować się w przedziale 13,8 do 14,4 V.
Pytanie na ile dokładne są pomiary które wykonałeś(dokładność woltomierza)?

Jeśli masz taką możliwość sprawdź napięcie podczas ładowania na innym akumulatorze. W ten sposób podzielisz problem na pół - uszkodzony/stary aku lub uszkodzone coś innego.

Jak miałem w aucie stary akumulator(45Ah), włączone światła drogowe to na wolnych obrotach światła przygasały :mrgreen:
Z nowym aku już nie miałem takiego efektu.
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 09-07-2012, 00:03   

rysiul napisał/a:
włączone światła drogowe to na wolnych obrotach światła przygasały :mrgreen:

Bo natężenie było za małe, stary akumulator mógł mieć zwierające się cele przy drganiach i alternator nie wyrabiał pod jego obciążeniem :P a wracając do problemu kolegi definitywnie napięcie jest za małe pod dużym obciążeniem powinno przydusić silnik na moment w którym komputer zwiększy dawkę paliwa bądź podbije obroty (patrz odpalanie na kable) ale napięcie na klemach nie powinno spaść poniżej 13,8V przy sprawnych akumulatorach (mierzone podczas palenia na kable). Przy mierniku uniwersalnym trzeba brać pod uwagę jego dokładność. Zmiana akumulatora może przynieść efekt, ale przy zużytym lub uszkodzonym raz na jakiś czas przytrafiłaby się sytuacja braku możliwości odpalenia auta, lecz sam napisałeś, że porozsadzało w nim korki.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 09-07-2012, 20:35   

własnie od tego czas jak je porozsadzało to zaczeły sie problemy,po wlłączeniu klimy auto nie podbija obrotów.A jeśli już podbija to cyklicznie co jakieś 20sek.Jeśli obroty nawet spadną do tej małej kreseczki (500obr) to wydaję mi się że i tak powinno być o wiele wieksze napiecie niz to co jest umnie.Zrobiłem wczoraj nawet dodatkowo masę ale to nic raczej nie pomogło,napiecie na akumulatorze + i - nie rózni się od napiecia mierzonego na +aku i masa auta.A miernik jest raczej napewno dobry,dziś sprawdzałem u dziadka w Matizie i przy MAX obciązeniu jest na aku 14,0V ale ma nowy akumulator Bosch...Wydaję mi się że mój sie zagotował (bo za duzo wody dolalem) i korki wywaliło.Albo to sterownik obrotów.
Mam u siebie taki http://allegro.pl/mitsubi...2413324060.html
Czy do tego potrzeba kluczyk i immo ?

[ Dodano: 13-07-2012, 20:53 ]
Pomocy Panowie:( Dziś wymieniłem alternator (używany zamówiłem) i jest dalej to samo pod obciązeniem na wolnych obrotach napiecie na aku mam 12,50V i wtedy silnik podbija obroty sobie sam nawet do 3 tys.,zabrałem i założyłem nawet inny akumulator i nic bez zmian.Chyba zrobie tak...Podniose obroty za pomocą fixed SAS i wtedy wyreguluję TPS na 0,64V,mam dość tego auta...chyba że ECU wymienić jeszcze by można.
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-07-2012, 11:25   

Wysłałem na PW ale powtórzę tutaj, że jeśli problem występuje po wymianie elektrowni i baterii, to prawdopodobnie gdzieś jest zwarcie albo zaśniedziałe przejście/złączka/przewody obciążające instalację.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.