Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zablokowanie się zacisku , jak dbać o hamulce ?
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 19-07-2012, 15:00   Zablokowanie się zacisku , jak dbać o hamulce ?

Witam

Opisze na przykładzie auta ojca :
Toyota corolla E11 00.r , przebieg 165000 .
Kupiona rok temu , przy hamulcach był tylko płyn zmieniany profilaktycznie
i naprawiony ręczny - był słaby , mechanik chyba tylko coś przesmarował i było ok .
Hamulce były bardzo dobre i nie interesowaliśmy się dalej hamulcami......błąd :|

Ojciec miał wczoraj awarie na trasie lewego tylnego zacisku - jeden tłoczek się zablokował dociskając klocek do tarczy , po 20km jazdy auto trafiło do najbliższego warsztatu .
Klocek był starty niemal do blachy i lekko porysował tarcze ale nadawała się do przeszlifowania .
W prawym tylnym zacisku klocki były w dość słabym stanie ale nie tragicznym .
W tej chwili corolla dalej pojechała w trasę :)
Ale warsztat słono skasował : klocki na tył na prawe i lewe koło , szlifowanie tarczy, komplet naprawczy do zacisku .
Czyli domyślam się że zacisk został rozebrany wyczyszczony i złożony z nowymi uszczelniaczami .
Koszt prawie 500zł .
Klocki z przodu też nie są najlepsze , zostaną jak najszybciej wymienione .
Aha w serwisie powiedzieli że klocki były fabryczne jeszcze i do tylnych hamulców nikt nie zaglądał od nowości .

Dlaczego zacisk się zapiekł ?
oprócz wymiany klocków i płynu powinno się czyścić smarować zaciski-tłoczki ?



pozdrawiam

[ Dodano: 21-07-2012, 22:30 ]
Kupiłem auto świat - poradnik i jest tam artykuł o eksploatacji hamulców .
Ale nie ma napisane jaką grubość powinien mieć klocek hamulcowy ani tarcza ...
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 23-07-2012, 13:54   

krzysieg napisał/a:
Ale nie ma napisane jaką grubość powinien mieć klocek hamulcowy ani tarcza ...
bo to akurat zależy od modelu i marki, prawie każdy ma inną. Zazwyczaj w danych technicznych gdzieś jest to zapisane.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
pepcio5 
Forumowicz


Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 23-07-2012, 14:44   

Pytasz dlaczego się zapiekł? Bo za pewnie gumki były popękane, a sól i woda zrobiły już resztę.

Jeźdzę toyotą camry i profilaktycznie na wiosnę i przed zimą czyszczę i smaruje zaciski, w toyocie to zajmuje 20 min. W mitsubishi jeszcze nie wiem, od wczoraj dopiero 1 miesiek jest w rodzinie, to jeszcze tam nie zaglądałem. :lol:
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-07-2012, 16:42   

Ciężko takich sytuacji uniknąć. Nawet jak się przesmaruje tłoczek, nawet kupi zestaw regeneracyjny i rozrusza prowadniczki to i tak może się rozwarstwić przewód hamulcowy i w jedną stronę dociśnie (pompa ma spore ciśnienie), a cofnąć się nie potrafi (brak ciśnienia)...

A swoją drogą jak tylny hamulec to często się tak dzieje bo ktoś za słabo hamuje i tylny tłoczek przy delikatnym hamowaniu może nawet nie być wypychany.... Jestem zwolennikiem teorii, że hamulce trzeba co jakiś czas poczęstować mocno butem, żeby dobrze działały (nie przegrzać ale depnąć na chwilę chociaż tak żeby ABS zadziałał).
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 24-07-2012, 16:16   

pepcio5 napisał/a:
Jeźdzę toyotą camry i profilaktycznie na wiosnę i przed zimą czyszczę i smaruje zaciski, w toyocie to zajmuje 20 min

Oprócz odkręcania koła coś jeszcze trzeba odkręcać ?
czym czyścić i smarować ?
Myślę że wazelina techniczna była by niezła ,smaruje nią uszczelki drzwi raz na parę miesięcy (silikon w spraju pomaga na krótko), i dobrze konserwuje gumę są ,w świetnym stanie .
Zwykły smar się nie nadaje bo wejdzie w reakcje z gumą .
_________________

 
 
pepcio5 
Forumowicz


Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24-07-2012, 21:49   

Trzeba jeszcze odkręcić z przodu dwie śruby, z tyłu jest jedna, jak mnie pamięć nie myli to z przodu trzeba 14 mm i 17mm, a z tyłu 12mm.

Ja czyszczę wd40 na błysk prowadnice i gniazda, jak jest jakaś rdza to delikatnie papierem ściernym, a smaruje ate plastilube.
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 27-07-2012, 12:34   

Byłem dzisiaj u mechanika na wymianie klocków z przodu .
Prowadnice lekko chodziły tzn ta część ruchoma z harmonijkami gumowymi która dociąga uchwyt z klocki po zewnętrznej stronie .
Klocki wchodzą pomiędzy takie blaszki które zostały wyczyszczone z rdzy szczotką drucianą i pod tymi blaszkami- czyli chyba gniazda .

pepcio5 napisał/a:
a smaruje ate plastilube.

Ten preparat można używać zamiast smaru miedzianego z tego co wyczytałem .

Smarujesz tylko miejsce styku tłoczka z klockiem czy prowadnice/gniazda też ?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2012, 21:43   

Trzeba robić przegląd u kogoś, kto ma pojęcie o samochodach.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.