Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] Problem z prędkością.
Autor Wiadomość
bWFja28 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Kwasków
  Wysłany: 30-06-2012, 17:14   [CB4 1.6] Problem z prędkością.

Witam.
Mam taki mały problem z moim lancerem 1,6 16V 113km.
Ostatnio miałem okazję sprawdzić na drodze jego prędkość max i trochę wynik mnie zaniepokoił. Jadąc na prostej na 4 biegu obrotomierz stanął już delikatnie przed 5 tys. obrotów przy prędkości ok 140 km/h. A to co udało mi się max wycisnąć z niego to na biegu tylko 160 km/h. Sądzę że jak na ten silnik to trochę mało.
Podejrzewam również, że może kwestia wymiany oleju w skrzyni i regulacja zaworów coś pomoże. Zastanawiam się też nad tym iż sona lambda jest też do wymiany.
I tu moje pytanie czy już ktoś miał podobny przypadek? Ewentualnie na co zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
_________________
' Z człowiekiem jest wszakże jak z drzewem. Im bardziej dąży ku wysokościom i jasnościom, tym silniej jego korzenie ciągną ku ziemi, w dół, w ciemność, głębię: w zło. '
 
 
grix 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 1
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-06-2012, 21:55   

Oczywiście że na ten silnik to troszkę za mało, mam dokładnie ten sam i pamiętam że gdy go pierwszy i w sumie jedyny raz testowałem to leciał ponad 180 jednak z powodu zaistniałej na drodze sytuacji musiałem odpuścić. Później już nie było okazji się nim tak przelecieć :(
co może być głównym powodem ciężko mi powiedzieć, dopiero zaczynam tak naprawdę zagłębiać się w wiedzę o miśkach i chętnie też dowiem się czegoś z odpowiedzi innych użytkowników. Tymczasem doprowadzam mojego do w miarę dobrego stanu żeby bez strachu jeździć:)
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 01-07-2012, 10:45   

może hamulce hamulce zapieczone i trochę go trzymają wyreguluj zawory i sprawdź kompresje , lancelot książkowo leci jakoś 200 czy 210 , mój misiek nie ma z tym problemu , tylko potem portfel płacze :)
 
 
bWFja28 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Kwasków
Wysłany: 01-07-2012, 15:54   

WK89 napisał/a:
może hamulce hamulce zapieczone i trochę go trzymają wyreguluj zawory i sprawdź kompresje , lancelot książkowo leci jakoś 200 czy 210 , mój misiek nie ma z tym problemu , tylko potem portfel płacze :)


A widzisz o hamulcach nie pomyślałem, a są pewno tez do zajrzenia, chce wymienić cały płyn miejmy nadzieje że tylko na tym zostanie :)
_________________
' Z człowiekiem jest wszakże jak z drzewem. Im bardziej dąży ku wysokościom i jasnościom, tym silniej jego korzenie ciągną ku ziemi, w dół, w ciemność, głębię: w zło. '
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 02-07-2012, 07:50   

a na niższych biegach 1,2,3 przekręcasz go w pełnym zakresie obrotów czy ma z tym problem ?
 
 
bWFja28 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Kwasków
Wysłany: 02-07-2012, 08:22   

Na 1, 2 do czerwonego pola bez problemu, 3 o ile pamiętam to też. Problemy ma tylko na 4 i 5.
_________________
' Z człowiekiem jest wszakże jak z drzewem. Im bardziej dąży ku wysokościom i jasnościom, tym silniej jego korzenie ciągną ku ziemi, w dół, w ciemność, głębię: w zło. '
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-07-2012, 12:11   

Mierz kompresję i podziel się wynikami, mój przy około 11 barach na 3 cylindrach i 9,5 na czwartym spokojnie licznikowo 205 km/h leciał.
Zapieczone hamulce powinieneś raczej czuć nosem ;)
 
 
 
bWFja28 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Kwasków
Wysłany: 02-07-2012, 20:42   

W piątek mam nadzieje, że uda mi się podjechać na regulację zaworów. Może to coś pomoże. Później najwyżej będę szukał warsztatu żeby zmierzyć kompresje jak to nic nie da. Będę pisał jakie są tego postępy ;)
_________________
' Z człowiekiem jest wszakże jak z drzewem. Im bardziej dąży ku wysokościom i jasnościom, tym silniej jego korzenie ciągną ku ziemi, w dół, w ciemność, głębię: w zło. '
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-07-2012, 21:06   

A gdzie tankujesz ?
 
 
bWFja28 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Kwasków
Wysłany: 02-07-2012, 21:23   

Hornet napisał/a:
A gdzie tankujesz ?


Głównie Orlen - PB95. Raz pamiętam tankowałem na Shell ale wtedy nie testowałem go..
_________________
' Z człowiekiem jest wszakże jak z drzewem. Im bardziej dąży ku wysokościom i jasnościom, tym silniej jego korzenie ciągną ku ziemi, w dół, w ciemność, głębię: w zło. '
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 18-07-2012, 22:14   

Prędkościomierz może kłamać, przy 160km/h może pokazywać 180km/h tak jest opisane w manualu i to jest norma. W większości aut jakimi jeździlem wskazanie jest zawyżone. Dokładnie to można sprawdzić czymś na bazie GPS-a. Jak naprawdę auto jedzie 180km/h to jest ok.
 
 
bWFja28 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Kwasków
Wysłany: 19-07-2012, 14:53   

Być może i licznik ma przekłamania, dodam że teraz mam na aucie koła R16 205/45.
Po ustawieniu zaworów auto zdecydowanie lepiej się zbiera. Mechanik mi powiedział że na ssących było praktycznie zero luzu, kto wie ile tak było jeżdżone.
_________________
' Z człowiekiem jest wszakże jak z drzewem. Im bardziej dąży ku wysokościom i jasnościom, tym silniej jego korzenie ciągną ku ziemi, w dół, w ciemność, głębię: w zło. '
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-07-2012, 13:48   

Z moich obiczeń wynika, że powinieneś mieć R16 195/45, jeżeli masz większą średnicę, tak jak jest u Ciebie, to jedziesz szybciej niż pokazuje licznik. A poza tym to przy R16 masz bardzo duże opory toczenia i wydaje mi się, że problem się rozwiązał :)
 
 
 
bWFja28 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Kwasków
Wysłany: 29-07-2012, 20:18   

Dobrze Piotras88 że przypomniałeś.. Mam w sumie nawigacje od znajomego, o ile jutro nie zapomnę też sprawdzę na nawigacji co będzie pokazywać.
Chce również zmniejszyć na przyszły już sezon trochę koła do max 15. Teraz waham się czy nie 14..
_________________
' Z człowiekiem jest wszakże jak z drzewem. Im bardziej dąży ku wysokościom i jasnościom, tym silniej jego korzenie ciągną ku ziemi, w dół, w ciemność, głębię: w zło. '
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-07-2012, 14:00   

bWFja28 napisał/a:
Dobrze Piotras88 że przypomniałeś.. Mam w sumie nawigacje od znajomego, o ile jutro nie zapomnę też sprawdzę na nawigacji co będzie pokazywać.
Chce również zmniejszyć na przyszły już sezon trochę koła do max 15. Teraz waham się czy nie 14..


Ja mam 185/60 R14 i zastanawiam się nad włożeniem 195/50 R15, bo zmieniłem silnik na 2.0. Nie wiem, jak jest na 15 - stkach, ale porównując 14 do 13 o prawie nie ma różnicy Vmax spadło mi o około 10 km/h, ale może być więcej czynników (wiatr, zużycie silnika).

Czekam z niecierpliwością na pomiar przy pomocy nawigacji.
Pamiętaj, że licznik zawyża przy 180 km/h na prawidłowym rozmiarze prędkość rzeczywista to dopiero 162-163 km/h. Na tych oponach możesz liczyć na to, że rzeczywista będzie bliska licznikowej.
Wpływ ma nawet grubość bieżnika, porównując oponę z bieżnikiem 3mm, a 8mm mamy aż 1 cm na obwodzie :D
Jak mój trop był dobry, to możesz zaznaczyć, że pomogłem ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.