Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Kontrolka rezerwy.
Autor Wiadomość
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-10-2010, 15:15   [MSS ALL] Kontrolka rezerwy.

Czy ktoś z Was może wie jak podłączenie tej kontrolki jest dokładnie rozwiązane?

Wydaje mi się że powinna być jakoś spięta z czujnikiem poziomu paliwa na wskaźnik.

Natomiast mam nieodparte wrażenie że raczej zapala się kiedy na komputerze zasięg jest poniżej 100km.

W sumie to dopiero 2 razy mi się zapaliła odkąd mam SS więc nie mam dużego pola obserwacji za to zauważyłem, że to w którym miejscu jest wskazówka poziomu nie ma znaczenia. Jak już się zapali to nie znika mimo że np.: po szybkim przejechaniu zakrętu czy staniu na pochyłości poziom na wskaźniku się podnosi.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-10-2010, 21:02   

drtymf napisał/a:
Wydaje mi się że powinna być jakoś spięta z czujnikiem poziomu paliwa na wskaźnik.

Jak już się zapali to nie znika mimo że np.: po szybkim przejechaniu zakrętu czy staniu na pochyłości poziom na wskaźniku się podnosi.
Sądzę, że nie jest "spięta" z czujnikiem poziomu paliwa.
Bywało, że zapalała się a później gasła.

I jeszcze taka ciekawa uwaga.... wydaje mi się, że będąc w trakcie jazdy rezerwa zapala się znacznie później niż gdybyś się zatrzymali na postój i ponownie odpalili silnik.

Tak wynika z moich 6-cio letnich obserwacji :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
mls 
Forumowicz


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 100
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 21-10-2010, 22:34   

Jest jak najbardziej spięta z czujnikiem.
Nie raz już zdarzyło mi się, że zapalała się przy pewnym poziomie zimnego paliwa, a po kilkunastu minutach, jak już się temperatura paliwa podniosła rozszerzając jego objętość, gasła.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-10-2010, 06:21   

Hmm
JCH napisał/a:

I jeszcze taka ciekawa uwaga.... wydaje mi się, że będąc w trakcie jazdy rezerwa zapala się znacznie później niż gdybyś się zatrzymali na postój i ponownie odpalili silnik.

To wydaje mi się normalne bo przy odpalaniu spada napięcie w instalacji a czujnik rezerwy pewnie działa na zasadzie oporu czy coś więc i tu jest różnica.

Widzę że u mnie chyba jakoś inaczej jest ale w sumie nie wiem może to przypadek raczej na rezerwie nie jeżdżę:)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 22-10-2010, 06:48   

drtymf napisał/a:
zapala się kiedy na komputerze zasięg jest poniżej 100km.


U mnie, przy około 50 km wg komputera. Kontrolka rezerwy "jest spięta ze" wskaźnikiem poziomu paliwa. Z potencjometru czujnika , tego z baku wychodzą dwa przewody- i tyle. O tym kiedy się zapali kontrolka, decyduje elektronika wskaźnika poziomu paliwo. Jak jest "0" winna się zapalić. Ostatnia dyskusja o tym była tutaj: link
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-10-2010, 07:16   

Jeśli wychodzą 2 przewody a bak jest plastikowy to napewno jest sterowana elektronicznie biorąc sygnał z położenia czujnika w baku. Jeśli byłyby 3 przewody albo 2 ale jeszcze czujnik byłby dodatkowo masowany to wtedy kontrolka byłaby na osobnym układzie, jeden kabel stykałby się do masy i wtedy zapalała by się kontrolka, ale jest to również zamontowane na czujniku w baku i sterowane ramieniem z pływakiem..
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-01-2011, 10:32   

Słuchajcie po naprawie alternatora ostatnio zauważyłem, że wskaźnik poziomu paliwa przestał wariować a kontrolka zapala się normalnie.
Podejrzewam że u mnie to było spowodowane napięciami w układzie. Może alternator nie dawał stałego napięcia na czujnik i elektronika wariowała. Zobaczymy jak to będzie po dłuższym czasie.
A na marginesie po naprawie po włączeniu klimy przestał poszarpywać przy jeździe ze stałymi obrotami.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 21-01-2011, 11:42   

To mnie zainteresowało. U mnie też rezerwa się zapala później, gdy jadę. Ostatnio zapaliła się, przejechałam ze 20 parę km i okazało się że do baku wlazło mi 50 litrów - czyli prułam na oparach :shock:
Przy wymianie aku w lipcu panowie sprawdzali mi ładowanie i podobno było ok, ale tak czytam co pisze drtymf i mam coś podobnego co do klimy i obrotów. Zdarzyło mi się w lato parę razy,że auto mi zgasło przy ruszaniu ze świateł własnie przy włączonej klimie. Nie zawsze, ale jak się zbiegło ruszanie z większym poborem prądu, to tak.
Generalnie ciut podkręcam obroty na ruszaniu z klimą i tyle.

Co o tym wszystkim myślicie?

PS: mały offtop: drtymf skąd ta ksywka?? ;)
_________________

 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-01-2011, 12:24   

Manuela, może być to - ładowanie sprawdzisz w chwilę i będzie wiadomo.

Generalnie u mnie było tak że wskaźniki wszystkie deko wariowały od jakiegoś czasu - temperatura, ilość paliwa, zdarzało się że obrotomierz się zawieszał. Co prawda kontrolki się nie paliły żadne ale musiało już być coś nie tak z napięciami wtedy. Tyle że jak nie było ładowania obrotomierz działał. Ale może wariowała elektronika.
Zauważyłem też dziś że jakby sterowanie silnika lepiej chodziło po tej naprawie - ale może to zasługa paliwa z BP zamiast Orlenowskiego - mimo że Verva.
Potwierdzi się po dłuższej obserwacji. Na pewno napiszę co i jak.

Co do OT - a taka sobie historyjka , jak bardzo Cię to interesuje to PW :)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-01-2011, 17:45   

Manuela napisał/a:
Ostatnio zapaliła się, przejechałam ze 20 parę km i okazało się że do baku wlazło mi 50 litrów - czyli prułam na oparach :shock:
Niekoniecznie. Miałaś jeszcze ok. 5 litrów czyli "stówka" do przejechania ;)
Jeszcze jest możliwość czy licznik dystrybutora nie zawyżył ilości paliwa. Kwestia powtarzalności takiego stanu :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 21-01-2011, 22:41   

Powiem Wam, że dziwna to sprawa z tym wskaźnikiem. Ostatnio wskaźnik pokazywał ok 1/5 baku, a komputer pokazywał 20 km!!...co nie spowodowało zapalenie się kontrolki - czyli musi być spięta ze wskaźnikiem.
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21009
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-01-2011, 12:57   

Witam
Moim zdaniem czujnik poziomu paliwa musi być połączony z kontrolką rezerwy (oczywista oczywistość), ale komp z kontrolką to już nie. Na początku mojej przygody ze SS wlewałem mniejsze ilości paliwa (około 10litrów) co powodowało, że komputer nie przeliczał wlanego paliwa co skutkowało tym, że pokazywał 0km do przejechania a ja miałem np. połowę baku a rezerwa się nie zapalała. Stąd mój wniosek, że komputer w naszych SS to taki większy, nie zawsze działający poprawnie kalkulator. :mrgreen:
Pozdrawiam.
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 22-01-2011, 13:07   

Bizi78 napisał/a:
pokazywał 0km do przejechania a ja miałem np. połowę baku a rezerwa się nie zapalała.


Czyli podobnie jak u mnie :wink: . No to przynajmniej jestem spokojny, że to norma w SS :)
_________________

 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 22-01-2011, 13:34   

Bizi78 napisał/a:
Moim zdaniem czujnik poziomu paliwa musi być połączony z kontrolką rezerwy
I jest. Poniżej schemat tego ustrojstwa:



To w ramce jak widać, nie ma jakiegoś extra organu mierzącego "rezerwę".
Określone napięcie na pinie "25" /wynika z pozycji pływaka w baku/ powinno uruchomić kontrolkę . Wskazówka wskaźnika ilości powinna przechodzić przez "zero". Decyduje o tym elektronika tego modułu /Low Fuel Circuit/.
W tym momencie powinien nastąpić reset pozostałego paliwa w/g komputerka. Ta konstrukcja jest dość prymitywna.
Ilość rezerwy paliwa jest zmienna w zależności od temperatury zewnętrznej i temperatury paliwa. Dodatkowo wskazania ilości pozostałego paliwa w/g komputerka żyją własnym życiem. Nie używam tej funkcji. Pali się kontrolka, wskazówka na zerze. Wiem że mam 7-9 l paliwa . W mrozach rezerwa jest większa.
Tak wynika z analizy schematu i moich obserwacji.
 
 
ZbujMadej 
Forumowicz

Auto: Dacia Duster Ph2 1.6PB 4x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: WM
Wysłany: 22-01-2011, 21:40   

U mnie wskaźnik rezerwy oszukuje :) Raczej zbyt późno się zapala. Za to średnie spalanie na komputerku jest całkiem dokładne. Do tego ilość przejechanych kilometrów, troche matematyki i tankuję już prawie zawsze 49-51 litrów benzyny.
Ale zanim doszedłem do takiej wprawy, to ze dwa razy miałem "SSSsssyyy" przy otwieraniu baku i raz zalałem 53, a raz 54 litry ;)
_________________
Mój były Space Star >> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55754
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.