 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Poduszki na silniku i skrzyni w Carismie |
Autor |
Wiadomość |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-07-2012, 20:49 Poduszki na silniku i skrzyni w Carismie
|
|
|
Witam, mam pewien problem, mianowicie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu rusza się wajcha od biegów (lewarek), szarpie nim, podjechałem do kolegi na kanał żeby sprawdzić pod spodem co jest grane i zauważyłem, ze w skrzyni jest wszystko OK, bo szarpie nie tylko lewarkiem lecz całością (silnik i skrzynia), silnik ma dość spore ruchy (patrzałem na jedynce i wstecznym z zaciągniętym ręcznym) pod spodem te Gumowo-metalowe mocowania wydają się OK lecz to mocowanie pod skrzynią na takiej grubej belce jest chyba wychodzone, bo przy ruszaniu lub cofaniu ta śruba co jest w środku strasznie chodzi we wszystkie strony, a guma bez problemowo się odrywa od tej otaczającej blachy, moje pytanie brzmi, czy to normalne czy poducha do wymiany i czy to jest poducha pod skrzynia czy inna, a jeszcze drugie pytanie czy chcąc wymienić ja samemu, muszę odkręcić całą tą podłużnice i czy muszę wtedy coś podstawiać pod silnik. Proszę o odpowiedzi osób które coś na ten temat wiedzą. Totalnym Laikiem nie jestem, amortyzatory i cale kompletne hamulce wymieniłem sam, oraz wyciszyłem cały bagażnik, jednak nie stać mnie żeby jeszcze płacić mechanikowi, dlatego pytam tutaj na forum, poza tym jak się samemu coś naprawi to cieszy . Pozdrawiam
P.S.
Czy jak sprężyny miałem szerokie firmy Eibach, to czy to jest oryginalne czy było zmieniane coś, podstawowe amorki nie pasowały musiałem znaleźć takie z szerokim kielichem |
|
|
|
 |
hidrillez
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-07-2012, 12:32
|
|
|
Wymiana dwóch poduszek silnika na podłużnej belce u dołu jest stosunkowo proste. Belkę trzeba lekko opuścić po odkręceniu dwóch śrub z przodu (tu trzeba dostać się pod plastikową osłonę komory silnika) i poluzowaniu dwóch śrub z tyłu. Dzięki temu będzie dostęp do obejm obu poduszek, które należy uwolnić po odkręceniu śrub mocujących do belki.
Poduszki wymienić albo na używane w dobrym stanie (wraz z obejmami), albo zakupić przyzwoite wkłady (nie Ted-Gum lub Intergum) i wprasować w oryginalne obejmy. Pasują tu także wkłady sprzedawane np. na allegro do Volvo V40 i będą z reguły znośnej jakości (np. LEMFÖRDER).
Doradzałbym wymianę tylko jeśli twoje oryginalne mają faktycznie rozerwaną gumę lub połączenie gumowo-metalowe wewnątrz obejmy się odsłoiło. Luz tutaj występuje nawet na nowych poduchach, więc jeśli stare nie są widocznie uszkodzone, wymiana może cię rozczarować.
Silnika do wymiany nie trzeba koniecznie podpierać (choć można ). Trzyma się na dwóch poduszkach bocznych, położonych wyżej. |
|
|
|
 |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-07-2012, 19:03
|
|
|
w zasadzie to ta guma nie jest rozerwana, ale w momencie kiedy rusza lewarkiem od biegów poducha dość sporo się rusza, obrazek poniżej mniej więcej to obrazuje, i czy to jest normalne, że ona tak odchodzi od tego pierścienia?
http://i549.photobucket.c...ayo/poducha.jpg
P.S. u Was też tak lewarkiem szarpie w momencie dodawania i odejmowania gazu na niższych biegach? |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 26-07-2012, 22:40
|
|
|
kolego lewarka nie masz na linkach więc zawsze będzie się ruszać. Tylko zależnie kto jakie ruszanie ma za wadę lekko tak, mocno nie. Zakładam że poduszki masz rozwalone ale nie koniecznie na kanał kolega do kanału ty do auta lub odwrotnie. Nożny 1 bieg puszczasz raptownie sprzęgło ale tak na 50procent i raptownie wciskasz żeby autko nie zgasło i uważnie abyś go nie przejechał dużo rozsądku przy tym a kolega widzi wtedy czy cała belka lata. Miałem zerwaną jak uderzyłem w dziurę, czy poduszki uszkodzone to że wyglądają na całe to nie znaczy że nie zerwane zapewne są zerwane a tym sposobem co podałem sprawdzisz dokładnie . Kolega pisał o wciskanych dobry tani pomysł ale wciśnij tak samo jak była poprzednia i jeszcze jedno wymieniaj przód i tył nie jedną nawet jak jedna z tych wydaje się nowa boczne odpuść 99proc że dobre jeśli nikt nie wymieniał dolnych albo jakiś kat na sprzęgło te poduszki uszkadzają się od szarpania sprzęgłem Pozdrawiam Piotr
[ Dodano: 26-07-2012, 22:41 ]
a zobaczyłem właśnie te zdjęcia fajne zdjęcie poduszki telefonu nie masz z aparatem? jak już robisz to zdjęcie
[ Dodano: 26-07-2012, 22:48 ]
http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1
tak powinna wyglądać silnik osprzęt zawieszenie silnika więc już wiesz czy poduszka twoja sprawna |
|
|
|
 |
hidrillez
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-07-2012, 14:02
|
|
|
Ruch drążka wybieraka jest proporcjonalny do ruchomości silnika na poduszkach dolnych (tych na podłużnicy).
Z rysunku wnioskuję, że chyba masz DIDa, bo zdaje się, że tam właśnie najczęściej takie poduszki były stosowane (uzupełnij profil, będzie łatwiej rozmawiać). Jeżeli na takiej poduszce występuje odkształcenie, jak na rysunku - poduszka stanowczo do wymiany.
Jeżeli masz inną wersję Carismy, poduszki powinny wyglądać nieco inaczej. W 1.6 przed liftem oryginalnie wyglądały tak: przednia, tylna. W GDI tak |
|
|
|
 |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-07-2012, 20:35
|
|
|
Witam, rzeczywiście inaczej wygląda ta poducha, ale to tylko rysunek poglądowy, żeby pokazać co się z nią dzieje, silnik to 1.8 16V SOHC
wymieniłem poduchy, jest lepiej, ale to jeszcze nie to. |
|
|
|
 |
|
|