Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ściąga w lewo! - pomocy
Autor Wiadomość
pie3ak 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 04'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2012, 23:22   Ściąga w lewo! - pomocy

Witam,

Jak w temacie ;-)
A teraz się rozpiszę...
Jak mam ładną, gładką drogę to potrzebuję dłuuuuuugiego odcinka żeby ściągnęło w lewo,
ale wystarczy poprzeczna nierówność i koło kierownicy skokowo skręca/ odbija w lewo. Skręcając w lewo mam wrażenie, że nie ma oporów i "auto najchętniej zawróciłoby w miejscu". Skręt w prawo jest taki jak był - ładnie po linii ;-) Po zakończeniu manewru w skrętu w lewo kierownica leniwie i nie do końca chce wracać do położenia "na wprost". W prawo nie ma tego problemu.
1. uprzedzę pytania - auto bezwypadkowe
2. zrobiłem zawieszenie i geometrię
3. ciśnienie w oponach - OK
4. nie ściąga mocno
5. objawy NIE nasilają się przy przyśpieszaniu i hamowaniu
6. odnoszę wrażenie, że zaczęło po zmianie opon - czy to możliwe, że nie widać uszkodzeń opony, a np. ścianka (czy jak to się zwie) jest słabsza?
7. może to maglownica?
8. Nie czuję najmniejszego luzu ruszając kierownicą podczas jazdy o 1-3 cm. Reaguje poprawnie.
9. Na postoju przy energicznym kręceniu lewo-prawo słychać delikatny stuk z jednej i drugiej strony, ale wydaje się być naturalny...
Proszę o sugestie, pomysły i takie tam ;-)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-04-2012, 23:36   

Zmierz wysokość bieżnika na oponach, albo "pozamieniaj" koła stronami.
Jak opony są kierunkowe, lub asymetryczne sprawdź poprawnośc montażu.
 
 
th0mee 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-04-2012, 00:56   

Mialem podobnie.
Sciagalo - zrobilem wywazenie opon, zamienilem tyl z przodem, zrobilem geometrie - ustalo.
Co do przenoszenia sie ruchow na kierownicy - tez mialem podobnie - pomogla wymiana tulei dolnych wahaczy przednich (dopiero na szarpakach jak kola sie rozjezdzaly zauwazylem, ze byly pekniete). Wymienilem - jest spokoj.
 
 
matraks 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Endeavor '07 3,8l
Kraj/Country: USA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 138
Skąd: Chicago
Wysłany: 20-04-2012, 05:03   

Wina opon. U mnie po rotacji kol przod-tyl tak zaczelo sciagac, ze nie moglem otrzymac kierunku na wprost! tylne opony maja niecale pol roku i 10tys. km przebiegu. Geometrie robie co 6 miesiecy a mimo to tylne opony "ulozyly" sie w taki spsob, ze nie da sie ich juz przelozyc na przednia os... Wrocilem do punktu wyjscia. Teraz juz wszystko znowy jest ok :wink:
_________________
Zobacz moją Endeavorę:)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78230
2009 Volvo s40 2.4i-->2016-do teraz
2011 BMW 328i xDrive e92-->2013-do teraz
2007 Mitsubishi Endeavor-->2012-do teraz
2001 BMW 740iL-->2009-2011
2000 Mercedes S430 Long-->2009-2009
2002 Mitsubishi Lancer-->2008-2012
1995 Dodge Neon:)-->2007-2008
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2012, 07:28   

pie3ak a może masz opony symetryczne, jak zmieniałeś same opony na felgach to mogłeś je założyć tak, że np. prawa jest dobrze, a lewa obrócona (ale dalej poprawnie bo jest symetryczna), a że były np. na tyle to mogę mieć jeden bok bardziej zdarty.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 15-08-2012, 09:28   

pie3ak poradziłeś sobie z tym jakoś? Mam podobne objawy jak u Ciebie. Geometria ustawiona, opony zamieniane, drążki i końcówki nowe, a on dalej sobie delikatnie w lewo ciągnie.....
_________________
SMK
 
 
roarflex 
Forumowicz


Auto: Lancer CS01,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 66
Skąd: Międzyrzec
Wysłany: 16-08-2012, 10:39   

Najprawdopodobniej wina opon, trzeba zmienić stronami, jeśli sa kierunkowe to też - testowo. Jeśli wina opon to zamianie powinien ściągać w drugą stronę. Piszecie, że zrobiliście geometrie tzn? Wyważenie i zbieżność może mieć tylko bardzo minimalny wpływ na ściąganie. Najważniejsze jest zmierzenie kątów. Niestety w lancerze nie ma ich regulacji. Poza tym wiele warsztatów oferujących badania okresowe mają tak mało dokładnie ustawiony sprzęt aby jak najwięcej samochodów przeszła testy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.