Check engine |
Autor |
Wiadomość |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 13-08-2012, 08:38 Check engine
|
|
|
Panowie i nastał ten piękny moment pomarańczowa lampka check engine. Jadąc sobie wczoraj gdzieś za Rykami pomarańczowa lampka ni z gruszki ni z pietruszki. Żadnych objawów utraty mocy czy czegokolwiek innego. Gaszenie samochodu i ponowne uruchomienie nie pomaga check engine nadal świeci. Jakieś pomysły ? Turbina raczej nie nie dymi mocy nie ubyło nadal rzwawo wskakuje na obroty. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
skaut
Mitsumaniak per aspera ad astra
Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 292 Skąd: EL
|
Wysłany: 13-08-2012, 16:13
|
|
|
Spokojnie. To pewnie jakaś "elektronika". Miałem to samo w lipcu. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-08-2012, 16:58
|
|
|
Wgrać nowy soft za 150zł w ASO |
_________________
 |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 14-08-2012, 08:14
|
|
|
Odłożczenie akumulatora na 12h nic nie dało nadal świeci dziadostwo.
lexus napisał/a: | Wgrać nowy soft za 150zł w ASO | Jeśli to ma pomóc to niech nawet i 2 sobie wgrają . A tak na poważnie wiem że nikt nic nie powie ale chciałem się pod coś ustawiać przygotować się psychicznie pod jakąs diagnozę. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
Grzesq
Forumowicz

Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2012, 10:50
|
|
|
borsak1 napisał/a: | Odłożczenie akumulatora na 12h nic nie dało nadal świeci dziadostwo |
Bez podłączenia do kompa się nie obędzie. Prawdopodobnie masz cały czas problem z jakimś układem/podzespołem dlatego "resetowanie" przez odłączenie napięcia nie pomaga. Tak samo może byc przy próbie skasowania błędu przez komputer. Niestety to, że nie odczuwasz różnicy w pracy samochodu nie świadczy, że wszystko musi działać prawidłowo. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-08-2012, 10:58
|
|
|
borsak1 napisał/a: | A tak na poważnie wiem że nikt nic nie powie ale chciałem się pod coś ustawiać przygotować się psychicznie pod jakąs diagnozę. | Kup sobie albo chociaż pożycz jakiś tani tester, powinno pokazać kod błędu, a po nitce do kłębka. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 14-08-2012, 12:01
|
|
|
Podjadę do brata na stację diagnostyczną ale tam jest OBDII wątpię żeby wyrzucił jakiś konkretny błąd ok pożyjemy zobaczymy. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-08-2012, 19:02
|
|
|
Ja, niestety, też dziś zobaczyłem tą złowieszczą lampkę. Już się boję (póki co o kartę kredytową)
[ Dodano: 16-08-2012, 13:05 ]
No i stało się. Zawór EGR. |
|
|
|
 |
jan_outII
Forumowicz
Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-08-2012, 16:13
|
|
|
Miałem to samo w 2,2 DID (177KM) - okazało się, że to filtr paliwa spowodował zapalenie się check engina. Według ASO - zbyd duża różnica ciśnienia między wejściem a wyjściem - filtr do wymiany.
W zwiazku z tym, że zbliżał sie termin przegladu na 30tyś km (brakowało 2tyś km i powiedzieli, że na gwarancji nie wymienią) poprosiłem tylko o wyczyszczenie kompa z błędu.
Co ciekawe jakbym mniał około 22 tyś przebiegu to wymiana gratisowa.
Do przeglądu zapalił się check engin jeszcze raz podczas wyprzedzania ale zgasł po kilku dniach.
Podczas przeglądu dowiedziałem się, że wymieniono filtr paliwa na inny model zalecany przez producenta, ponieważ te montowane sprawiały dużo problemów.
Prawdziwy test filtra będzie oczywiście podczas zimy. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-08-2012, 18:10
|
|
|
jan_outII napisał/a: | Miałem to samo w 2,2 DID (177KM) - okazało się, że to filtr paliwa spowodował zapalenie się check engina. Według ASO - zbyd duża różnica ciśnienia między wejściem a wyjściem - filtr do wymiany.
W zwiazku z tym, że zbliżał sie termin przegladu na 30tyś km (brakowało 2tyś km i powiedzieli, że na gwarancji nie wymienią) poprosiłem tylko o wyczyszczenie kompa z błędu.
Co ciekawe jakbym mniał około 22 tyś przebiegu to wymiana gratisowa.
Do przeglądu zapalił się check engin jeszcze raz podczas wyprzedzania ale zgasł po kilku dniach.
Podczas przeglądu dowiedziałem się, że wymieniono filtr paliwa na inny model zalecany przez producenta, ponieważ te montowane sprawiały dużo problemów.
Prawdziwy test filtra będzie oczywiście podczas zimy. | A wszystko dzieki wspanialej jakosci paliwa w Polsce |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-08-2012, 08:31
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | A wszystko dzieki wspanialej jakosci paliwa w Polsce | Jakoś inni producenci o tym wiedzą. A po za tym czy w 2.2 filtru nie wymienia się co 60kkm? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 20-08-2012, 07:59
|
|
|
I po sprawie w drodze sama sobie zgasła. rozmawiałem z serwisem kazali olać sprawę pewnie jakiś błąd. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-08-2012, 10:02
|
|
|
To śmigaj. Przy okazji przeglądu każ wykasować błąd. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Gosha
Nowy Forumowicz
Auto: OutlanderII 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 20-08-2012, 17:02
|
|
|
Przy takich samych objawach mi wymienili przepustnice zaworu EGR - jeszcze na gwarancji |
|
|
|
 |
jan_outII
Forumowicz
Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-08-2012, 14:09
|
|
|
W 2,2 DID (177KM) wymiana filtru paliwa co 30 tyś - tak robi ASO i tak jest w zaleceniach. |
|
|
|
 |
|