Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbieżność tylnego zawieszenia
Autor Wiadomość
sebapol 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 85
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-11-2015, 09:18   Zbieżność tylnego zawieszenia

Czy ktos wie albo ustawiał zbieżnośc kół tylnych? czy jest to wogóle możliwe czy mam cos do wymiany? obydwa tylne koła są pochylone do środka auta i liże mi wewnetrzną strone opony.
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 04-11-2015, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2015, 10:08   

Zbieżność się ustawia.
Kąty zależą od stanu wahaczy i sprężyn.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
freddros 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 54
Skąd: Mazury
Wysłany: 04-11-2015, 11:09   

Elo ja ustawialem i ustawiał mi koleś z przodu i z tyłu bo powiedział, że mam niezalezne zawieszenie i jest ok
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 04-11-2015, 11:20   

Cytat:
Czy ktos wie albo ustawiał zbieżnośc kół tylnych? czy jest to wogóle możliwe czy mam cos do wymiany? obydwa tylne koła są pochylone do środka auta i liże mi wewnetrzną strone opony.
Pojedź do mechanika, który zweryfikuje Ci luzy na wahaczach itd. Później oddaj auto do profesjonalnego zakładu, aby ustawić zbieżność tylnego zawieszenia oraz kąty. Skoro masz koła pochylone pionowo, to sprawdź stan sprężyn i amortyzatorów. Wozisz coś dodatkowo w bagażniku?

freddros napisał/a:
ja ustawialem i ustawiał mi koleś z przodu i z tyłu bo powiedział, że mam niezalezne zawieszenie i jest ok
:?:
 
 
sebapol 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 85
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-11-2015, 12:07   

butle z gazem i koło zapasowe :p niedlugo umówie sie do mechaniora na sprawdzenie

[ Dodano: 04-11-2015, 16:59 ]
po ogledzinach okazalo sie ze mam napewno 2 tyleje do wymiany , tuleja wachacza wzdłużnego i poprzecznego wiec nie ma sensu nawet na geometrie jechac, poleca ktoś jakis internetowy sklep gdzie je dostane ewentualnie zobacze chociaż na jakie koszty sie szykować
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 04-11-2015, 17:37   

sebapol napisał/a:
poleca ktoś jakis internetowy sklep gdzie je dostane ewentualnie zobacze chociaż na jakie koszty sie szykować

japaneze, ipatrs, allegro?
 
 
b4rt3k91 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 94
Skąd: Krzeszowice
Wysłany: 04-11-2015, 19:22   

sebapol napisał/a:
b poleca ktoś jakis internetowy sklep gdzie je dostane ewentualnie zobacze chociaż na jakie koszty sie szykować


polecam intercars na zniżkę klubu MM, sam tak kupowałem.
_________________
Mój Lancer :) -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880
 
 
sebapol 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 85
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-11-2015, 20:02   

i faktycznie jest z nią rabat 30 % ? :)

[ Dodano: 04-11-2015, 20:24 ]
wie ktoś którą śruba sie ustawia zbieżność? http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D010

[ Dodano: 04-11-2015, 20:40 ]
po przeszukaniu forum myśle że to bedzie śruba nr 41306C czy ktoś może potwierdzić ?:)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-11-2015, 20:41   

Moim zdaniem: 41306C i 41604C choć mogę się mylić 8) .

[ Dodano: 04-11-2015, 20:47 ]
Fotka z manuala:

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-11-2015, 21:52   

Bizi78 napisał/a:
Moim zdaniem: 41306C i 41604C

Dokładnie. Tak to wygląda od spodu:
http://autorambler.ru/bz/...f=34144&tag=333
http://autorambler.ru/bz/...f=34144&tag=333

mjsystem napisał/a:
Pojedź do mechanika, który zweryfikuje Ci luzy na wahaczach itd. Później oddaj auto do profesjonalnego zakładu, aby ustawić zbieżność tylnego zawieszenia oraz kąty.

Z własnego doświadczenia polecam wymienić wszystko co wygląda podejrzanie. Jedna robota, jedno ustawianie. Ja robiłem na 2 razy i musiałem zapłacić dwa razy za rozbieranie i ustawianie zbieżności. I nie daj sobie wmówić, że "ta guma to jeszcze wytrzyma". Jak tylko jest z nią coś nie tak - wypad. Warto np podjechać na jakąś dobrą stację diagnostyczną na weryfikację.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 04-11-2015, 22:14   

Hornet napisał/a:
Z własnego doświadczenia polecam wymienić wszystko co wygląda podejrzanie.
Gumy i tuleje jak najbardziej. Wahacze nie koniecznie, jeśli nie mają luzów i nie są skorodowane, choć wiadomo, warto. :wink:
 
 
Lancuś 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Kolbudy
Wysłany: 04-11-2015, 22:33   

Życzę powodzenia, na wszelki wypadek rozejrzyj się z śrubami. Jak rozbierałem u siebie to niestety wszystkie śruby musiałem ciąć i wymieniać na nowe. Tuleje raczej wszystkie wywalaj, ja tylko nie polecam Impergum. Zakładałem dwie w kwietniu i widzę że gumy sie rozłażą, długo nie pożyją.
Po wymianie i ustwieniu tyłu i przodu prowadzi się jak przyklejony.edit by mod*
:lol:

*od zawsze istnieje zasada nie chwalenia się swoimi osiągami. :doubt:
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 05-11-2015, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebapol 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 85
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-11-2015, 06:32   

Hornet napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
Moim zdaniem: 41306C i 41604C

Dokładnie. Tak to wygląda od spodu:
http://autorambler.ru/bz/...f=34144&tag=333
http://autorambler.ru/bz/...f=34144&tag=333

mjsystem napisał/a:
Pojedź do mechanika, który zweryfikuje Ci luzy na wahaczach itd. Później oddaj auto do profesjonalnego zakładu, aby ustawić zbieżność tylnego zawieszenia oraz kąty.

Z własnego doświadczenia polecam wymienić wszystko co wygląda podejrzanie. Jedna robota, jedno ustawianie. Ja robiłem na 2 razy i musiałem zapłacić dwa razy za rozbieranie i ustawianie zbieżności. I nie daj sobie wmówić, że "ta guma to jeszcze wytrzyma". Jak tylko jest z nią coś nie tak - wypad. Warto np podjechać na jakąś dobrą stację diagnostyczną na weryfikację.


Spoko bede wszystko sam rozbierał wiec nie ma mowy zeby jakas uszkodzona tulejka zostala na aucie:)

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, napewno ułatwią mi pracę. Moze uda mi sie zrobic jakąs fotorelację z naprawy to przesle :)
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 05-11-2015, 09:18   

Możesz jeszcze kliknąć "pomógł" kolegom :wink:
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 05-11-2015, 17:41   

Ja zamiast wymieniać tuleje kupiłem całe wahacze nowe na allegro. Wyszło praktycznie w cenie tulei i jeżdżę już na nich półtora roku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.