[Cari 1.8 GDI] Po wymianie oleju w skrzyni padło sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
jpikulik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 6 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 12-07-2012, 17:00 [Cari 1.8 GDI] Po wymianie oleju w skrzyni padło sprzęgło
|
|
|
Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni biegów. Auto ma 240 tys. km. Dzisiaj, po kilkudziesięciu sekundach nieco ostrzejszej jazdy (ale żadne wariactwo), pedał sprzęgła wpadł w podłogę i nie można zmienić biegu. Przy wciskaniu sprzęgła nie czuć żadnego oporu. Pod maską widać, że hydrauliczny siłownik, odpowiadający za dociskanie sprzęgła, porusza się, więc chyba nie w tym problem. Wcześnie nie było żadnych znaków, żeby ze sprzęgłem było coś nie tak, biegi wchodziły zawsze płynnie, bez problemów.
Teorie są dwie. Podobno w tym aucie sprzęgło potrafi się "skończyć" praktycznie bez ostrzeżenia, wystarczy, gdy jest już wyrobione, przygazować i sprzęgło do wymiany z minuty na minutę.
Albo puścił simmering. Znajomy twierdzi, że stary uszczelniał, bo trzymał go stary olej. Po wlaniu nowy olej wypłukał pozostałości starego, simmering stracił szczelność i olej wydostał się na sprzęgło. Tylko w takim przypadku dlaczego pedał wpada w podłogę?
Macie jakieś rady? Mieliście coś podobnego? Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-07-2012, 19:14
|
|
|
Nie widzę związku z nowym olejem a wpadanie sprzęgła w podłogę..... jak by ślizgało to co innego, |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-07-2012, 19:36
|
|
|
jpikulik napisał/a: | Teorie są dwie. Podobno w tym aucie sprzęgło potrafi się "skończyć" praktycznie bez ostrzeżenia, wystarczy, gdy jest już wyrobione, przygazować i sprzęgło do wymiany z minuty na minutę.
Albo puścił simmering. Znajomy twierdzi, że stary uszczelniał, bo trzymał go stary olej. Po wlaniu nowy olej wypłukał pozostałości starego, simmering stracił szczelność i olej wydostał się na sprzęgło. Tylko w takim przypadku dlaczego pedał wpada w podłogę?
Macie jakieś rady? Mieliście coś podobnego? Z góry dzięki za pomoc. | Teorii jest tylu ilu jest ludzi, nalezy sprawdzić z jaką siła pracuje łapa sprzęgła, jezeli z odpowiednią, to trzeba zrzucać skrzynie, możliwe, że rozsypał się docisk. W przeciwnym wypadku zająć się pompka/wysprzęglikiem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-07-2012, 00:28
|
|
|
Jak wpadł w podłogę skończył się wysprzęglik, też tak miałem. Jechałem sobie prrrt i pedał w podłodze. W układzie wysprzęglającym jest tak niewiele płynu, że można przeoczyć wyciek. Nowy wysprzęglik "blueprint" około 160PLN, płyn ATE 20PLN, czas wymiany 10 minut, potrzebna druga osoba do odpowietrzenia pompy sprzęgła. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
ahalek23
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 58 Skąd: Rymanów
|
Wysłany: 13-07-2012, 08:42
|
|
|
Jeśli rozciekł się wysprzęglik na skrzyni biegów można też zastosować reperaturkę Autofren koszt około 32zł praca nie stwarza problemu wszystko jest dobrze dostępne przynajmniej w 1.6 bo znajduje się na zewnątrz skrzyni |
|
|
|
 |
David1983
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 6 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 19-07-2012, 10:28
|
|
|
Podłączając się do tematu sprzęgła - miał ktoś może taką sytuację otóż w momencie kiedy puszczam sprzęgło na luzie na wysokości gdy zaczyna brać słychać chrobotanie, kiedy pedał puszczony całkowicie lub skrzynia rozłączona hałas znika. Dodam że sprzęgło działa poprawnie nie szarpie nie ślizga się było wymienione 10000KM temu (wyjąłem zużyte EXEDY (jeszcze fabryczne) i z powodów finansowych założyłem VALEO). Czasami pojawiają się podwyższone wibracje, na biegu jałowym,gdy puszcze sprzęgło jednak nie zawsze. Co radzicie? |
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-2012, 11:12
|
|
|
Czołem! Odświeżając temat, wczoraj uciekł mi hydrol z układu. Wyciek znalazłem, był z gumy na wysprzęgliku. Oczywiście pedał w podłodze itd... Pytanie moje jest takie - czy jeśli tam puściło to czy wystarczy zestaw naprawczy, który w sumie ma same gumy czy należałoby zająć się wymianą całego wysprzęglika?? |
|
|
|
 |
DZIUBAS
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 Avance, Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 26-09-2012, 14:08
|
|
|
nowy wysprzęglik u japaneza 50zł |
|
|
|
 |
kuken
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 129 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-09-2012, 15:06
|
|
|
Ja bym zaczął od wymiany gumek- koszt niewielki, a duże prawdopodobieństwo że przyniesie efekt. Bo poza gumkami to jedynie mógł się cylinderek wewnątrz porysować, ale z tego co pisało 90% ludzi na forum to reperaturka rozwiązywała problem. |
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-09-2012, 18:13
|
|
|
Kupiłem w intercarsie za bodajże 60 zł nowy jakiś tam wysprzęglik i zamontowałem. Tyle że mam problem z odpowietrzeniem układu :/ Mianowicie ??niby zapowietrzony nie jest??, biegi wchodzą ok ale jest zupełnie inne działanie pedała. Mam wrażenie że nie odbija do końca, poza tym jak popompuję szybko i energicznie to skok się tak jakby zwiększał - bardziej odbijał. Może źle odpowietrzyłem? Przelałem prawie całą butelkę płynu i wydaje się być dobrze. Poza tym co j.w. |
|
|
|
 |
|