Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
gasnie jak wciskam sprzegło
Autor Wiadomość
kiler 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 13-06-2011, 15:48   gasnie jak wciskam sprzegło

Witam !! :) jestem szczesliwym posiadaczem galanta 96 rok 2.0 V6 załozyłem sekwencje ZENITA jakis miesiac temu i mam taki problem ze jak np dojezdzam do skrzyzowania wciskam sprzegło to szybko spadaja obroty i auto gasnie :( nie za kazdym razem to jest ale z 5 razy dziennie... obroty na luzie mam jakies 500 nie wiem czy to nie za mało... czy to moze byc wina krokowca ? swiece wymieniam na dniach bo na gazie troche szarpie jak przyspieszam... a moze to wina świec ?? Jakie polecacie w ogole ja chce kupic Denso Irydowe. Pozdrawiam :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-06-2011, 18:25   

Świece zakładaj takie jakie są dedykowane do tego silnika. Przy montażu LPG warto wymienić także przewody wysokiego napięcia i filtr powietrza. Po wymianie tych elementów, jeśli dawno nie były wymieniane, należy dobrze wyregulować instalację.
Jeśli auto dobrze chodzi na benzynie to na gazie też powinno, jeśli jednak na gazie dalej będą problemy to trzeba męczyć do skutku montera instalacji by właściwie ją wyregulował.
 
 
kiler 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 14-06-2011, 16:55   

kurde juz sam sie zastanawiam jakie swiece kupic czy te irydowe czy normalne NGK bo roznica w cenie jest spora hehe :P ale chyba nie bede zalasy na mojego Miska :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2011, 23:07   

Jedyna między nimi zauważalna różnica to czas eksploatacji. Zwykłe wytrzymają około 30 - 50tys a irydowe podobno 90tys. Ja w poprzednim autku, maździe 626 eksploatowanej na LPG, używałem zwykłe NGK zalecane do silnika i wymieniałem je wraz z przewodami, kopułką i palcem co 50tys km.
 
 
kiler 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 15-06-2011, 14:44   

No ciekawe czy jak wymienie świeczki i wyczyszcze silniczek krokowy czy dalej bedzie gasł... oby nie bo to troche niebezpieczne jest skrecasz auto gasnie wspomagania nie ma i mozna sie zdziwic. A gazownik jakis czeresniak sam nie wie co to moze byc heeee.. spalanie jest git bo 11.5 litra gazu mi pali w miescie a przyznac musze ze deptam czasami :)
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 16-06-2011, 09:33   

U mnie po założeniu sekwencji też zauważyłem gwałtowny spadek obrotów gdy wrzucałem luz.
To chyba taka uroda sekwencji. Podstawa to sprawdzić czy na wolnych trzyma czasy wtrysku LPG/benzyna, potem linia prosta na mnożniku od zera do wolnych i powinno być git. Spadek obrotów jest wtedy ledwie zauważalny.
_________________
Siwy
 
 
kiler 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 17-06-2011, 08:09   

No wymieniłem swiece i wyczysciłem silniczek krokowy... teraz na gazie trzyma jakies 1500 obrotów i tyle samo na benie :/ edit juz sam nie wiem co jest... teraz chyba musze jechac wyregulowac ten gaz bo jak gosc mi na kompie podniósł obroty 2 razy to dlatego teraz chyba trzyma 1500. ehhhh... chciał człowiek taniej jezdzic a tu takie cyrki z tym gazem :(


Edit: Na Forum nie klniemy. Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez mkm 01-09-2011, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 17-06-2011, 09:02   

Może inaczej wstawiłeś silniczek i dlatego obroty weszły - nie wiem bo ja nie czysciłem.
Spróbuj zbić obroty śrubą do zgrubnej regulacji i może będzie ok.
Najważniejsze to doprowadzić do prawidłowego stanu benzyne i wtedy można się zabrać za gaz.
Cytat:
teraz chyba musze jechac wyregulowac ten gaz bo jak gosc mi na kompie podniósł obroty 2 razy to dlatego teraz chyba trzyma 1500.

Gaziarz obrotów na benie nie powinien ruszać a na pewno nie zmienił ich na kompie
_________________
Siwy
 
 
kiler 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 17-06-2011, 09:59   

kumpel mechnik delikatnie pokrecił ta sróba o ktorej mowisz i teraz mam obraty na benie 1000-1100 ( tak samo na gazie ) ale zaczeły mi falowac własnie miedzi 1000 a 1100 :/ mam juz nerwa i strresa zarazem :| silniczek krokowy napewno działa bo jak go odłaczyłem to obroty spadły. Tylko słyszałem ze ta sróba nie mozna za bardzo krecic... bo powinny byc ustawinia fabryczne i niby dlatego teraz mi troche faluaj te obroty :/

KOles od gazu obroty podnisł tylko na LPG beny nie tykał (chyba) ale zeby wymienic swiece jest troche rozbierania heee... no cush V6
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-06-2011, 10:15   

siwylok napisał/a:
To chyba taka uroda sekwencji


Musze Cie zmartwic. To nie jest jej uroda - bo to nie jest normalne :)

siwylok napisał/a:
potem linia prosta na mnożniku od zera do wolnych


Co masz za sterownik lpg ze ma byc ustawiona linia prosta do wolnych :?:
Pierwszego punktu mnoznika (po autokalibracji) nie ruszaj i zobacz wtedy czy masz rozne obroty.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
kiler 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 17-06-2011, 10:38   

Musze zrobic obroty na benie zeby byly dobre... ponizej 1000 i pozniej juz pojade do kolesia od gazu niech grzebie z gazem... cos mowił ze moze weze do wtryskiwaczy LPG sa troszeczke za długie i bedzie chciał je skrócic
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 19-06-2011, 17:05   

KaWu

Może fakt, mam taki kiepski sterownik bo ESGI, (ale to inna historia).
Miałem tak jak wolne się rozjechały to obroty lubiły spaść znacznie ale nie gasł.
Regulacja wolnych i linia prosta na krótszych czasach załatwiła u mnie sprawe.
Własna praktyka, gaziarzy nie lubie więc doświadczenie skromne :biggrin:

Jedno pewne - najpierw wolne na benie a dopiero potem na gazie i czasy wtrysku powinny być takie same. Zaraz po autokalibracji powinno być ok. Jeśli dawno robiona to mogło się coś pozmieniać. Wtedy ponowna autokalibracja albo lekko korekta na wolnych aby nie robić całej mapy od nowa
_________________
Siwy
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-08-2011, 21:28   

Koledzy ... ja zalozylem BRC Sequent 24 i moglbym rzec, ze nie mam pojecia o czym piszecie. Zero problemow. Gaszenie na sekwencji to jakies nieporozumienie.

Takie cos mialem w Peugeocie 205 jak jezdzilem na zwyklym gazie (bo monowtrysk) ale to byl wynik zle wyregulowanej instalacji (lub dlugosci wezy itp.)

Nie ma prawa instalacja gasnac przy wrzuceniu luzu.

Generalnie LPG mnie nauczylo, ze:
- jesli masz minimalny problem z obrotami na benie, to zapomnijcie niestety, ze na LPG nie bedzie gorzej (bedzie to bardzo odczuwalne)
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
zbysze1 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Slask
Wysłany: 26-07-2012, 23:50   

W lancerze 1.3 po ostatnim przegladzie / jesien/ , wymianie filtrow i zrobieniu nowej mapy tez gasnie mi na wolnych obrotach, takze na benzynie gdy silnik zimny . Nawet jak sie rozgrzeje to gasnie na wolnych obrotach tak z 15 minut, pozniej ladnie obroty trzyma . JAk wylacze i do godziny ponownie jade to na wolnych obrotach nie gasnie. Zrobienie nowej mapy polegalo na wyjezdzie gazownika moim autem , ja stalem przed warsztatem w deszczu, wrocil gdzies po 2 godzinach. Silnik byl cieply jak samochod odbieralem i ladnie pracowal. Rano jak odpalilem to po kilku sekundach zgasl i tak nadal mam. Palil tez z 18 litrow gazu i 5 litrow benzyny na setke. Czujnik temperatury okazal sie dobry, ale w kosce zaciski byly rozszerzone, w silniczku krokowym woda i jeden zacisk rozszerzony. Teraz zaciski chyba kontaktuja, auto pali po miescie 11 l gazu, z 1 benzyny , na wolnych obrotach nadal gasnei niezaleznie gaz , benzyna . Czy jest mozliwe aby sonda lambda, majac spalona grzalke, tak prace silnika zmieniala ? A moze cos innego? Na skrzyni biegow pod przepustnica znalazlem cienki chyba 2 mm imbus , jakby cos tam krecono i wypadl. Filtr powietrza wymieniony, swiece wymienione, na goracym silniku dobrze chodzi niezaleznie gaz , benzyna. W bledach pojawia sie za niskie napiecie zasilania .
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2012, 11:42   

czyli masz problem z układem zapłonowym, brakuje iskry na 1 albo 2 cylindrach i dlatego pali 18L/100 a sonda lambda wariuje bo wykrywa w katalizatorze węglowodory i obcina dopływ paliwa i silnik gaśnie

trzeba wsiąść do ręki miernik elektryczny i mozolnie po kolei sprawdzać, najpierw akumulator winien mieć >12,5V a klemy muszą być czyste i mocno dokręcone, potem pasek klinowy i ładowanie alternatora winno być >13,5V potem napięcie na cewkach winno być >12,5V a wtyczka nie może być zmurszała i masa musi być stabilna, potem same cewki bo mogły się od LPG już wypalić (jak to zrobić opisano w FAQ), potem przewody i świece
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.