Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
[I 2.0] Stuki w tylnym napędzie
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-04-2012, 10:41   [I 2.0] Stuki w tylnym napędzie

Chyba efekt stukania w tylnym napędzie dopadł też mnie. Mam wymienione tuleje zawieszenia dyferencjału i wymienione wszystkie luźne tuleje w zawieszeniu. Niestety czasem coś puka. Najprościej to wyczuć jak się zaciągnie ręczny i spróbuje ruszyć. Brzmi to tak że w jedną stronę "bujnięcia" jest "miękko" czuć jak się napinają wahacze i auto przysiada. Natomiast w drugą stronę najpierw jest miękko, a później takie "stuk". Odgłos jest ciężko słyszalny z zewnątrz, natomiast jest odczuwalny wewnątrz samochodu. W zależności od przypadku efekt się objawia przy ruszaniu do przodu lub do tyłu. Czasem też słyszę ten sam odgłos w czasie jazdy, jak np wyjeżdżam tyłem pod górkę (i żeby ciut zwolnić użyję sprzęgła) lub w czasie jazdy na trasie włączam następny bieg, to w momencie puszczenia sprzęgła.
Mam podejrzenia że to wewnątrz tylnego dyferencjału, jakby się zrobił luz na zębatkach. Jakieś inne sugestie? Chyba ktoś już na forum kiedyś wspominał o takiej sprawie przy okazji innego tematu.
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 06-04-2012, 12:47   

z tyłu masz tulejki pływające które właśnie potrafią stuknąć na nierównościach, wymieniałeś je?
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-04-2012, 13:49   

marrok napisał/a:
z tyłu masz tulejki pływające które właśnie potrafią stuknąć na nierównościach, wymieniałeś je?
Nie wszystkie ale przynajmniej część, a pozostała część elementów gdzie są tuleje pływające ma jakieś pół roku. Podczas takiego "pukania" macałem po kolei chyba wszystkie tulejki czy nie czuć jakieś nagłej wibracji i niestety nic. Dzisiaj byłem też u mechanika która potwierdził moje przypuszczenia, jego zdaniem pukanie jest dokładnie skorelowane z początkiem/końcem kręcenia się wału napędowego.

Obejrzałem trochę rysunków i jest jeszcze jedna możliwość. To nie musi być sam dyferencjał ale mogą być wyrobione przekładnie kardana w półosiach.
 
 
kumpo 
Forumowicz

Auto: outlander 4wd 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: kraków
Wysłany: 06-04-2012, 15:39   

mam podobny problem wymienione tuleje i szczegulnie przy ruszniu zmianie biegów słychać stuk byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził uszkodzenie obejmy wału tej bliżej dyfra bo są dwie w tej ogejmie znajduje się łożysko
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-04-2012, 19:09   

kumpo napisał/a:
byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził uszkodzenie obejmy wału tej bliżej dyfra bo są dwie w tej ogejmie znajduje się łożysko
Szczerze mówiąc mam wątpliwości czy to taka jest przyczyna. Chyba wał musiałby znacznie się ruszać wzdłuż pojazdu żeby była taki odgłos, ale dzisiaj to też sprawdzę.

Właśnie wymyśliłem prosty test żeby sprawdzić co jest uszkodzone. Wystarczy podnieść na lewarku jedno koło (lepiej sprawdzić to dla obu stron) i pokręcić kołem rękoma. Będzie słychać i czuć kiedy to jest luz na półosi czy luz na dyfrze czy gdzieś dalej. U mnie jest wyczuwalny luz na dyfrze i wyraźnie coś w nim delikatnie stuka podczas kręcenia kołem. Luz na półosi jest zdecydowanie mniejszy. Luz na wale napędowym też jest, ale wydaje mi się że od czasu kupienia był taki sam.
 
 
goory 
Nowy Forumowicz


Auto: STI PS nr17, outlander 1 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2012, 20:07   

hmm...

mam podobną sytuację i to właśnie po założeniu poliuretanów przy dyfrze.

Wygląda na to, że luz jest w samym dyferencjale.
No cóż chyba trzeba będzie z tym żyć, bo innej opcji nie widzę.

Jak ktoś coś wymyśli, to dajcie znać.

Pozdro
goory
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-07-2012, 20:33   

Obczaiłem metodę na sprawdzenie tylnego dyfra, zaciągnąć ręczny i na biegu delikatnie ruszać w przód albo tył. U mnie słychać jak napina się zawieszenie, i takie puknięcie. Ciężko to usłyszeć na zewnątrz, lepiej słychać w środku lub czuć jak się położy rękę. Mam wrażenie że to winne są te poliuretany, bo są za mało elastyczne w kierunku przód-tył. Oryginalne tuleje nie są pełne i w zależności od kierunku trzymają sztywniej lub słabiej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.