10w40 czy 10w60 ? |
Autor |
Wiadomość |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 28-07-2012, 13:59 10w40 czy 10w60 ?
|
|
|
Witam, zbliża się wymiana oleju, poprzedni właściciel lał castrol 10w40, silnik jest suchy, nic nie cieknie. Nie mogę zbytnio stwierdzić czy motor bierze bolej, ponieważ w posiadaniu mam go od niedawna, a i zbyt wiele kilometrów nim nie nabiłem. Moje pytanko jest takie, czy mogę zalać silnik tym olejem Valvoline Racing 10W-60 ? Czy nie będzie żadnych problemów z kultura pracy ? Nie ukrywam że lubię czasami depnąć w podłogę i chciałbym jakiś lepszy olej zalać a nie resztki po frytkach
silnik to 4g93 140KM przebieg 220000 tyś. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-07-2012, 14:36
|
|
|
jeżeli nie jesteś pewny lej 10W40.Wiesz zawsze możesz silnik przepukać syntetykiem na miesiąc lub dwa jak masz kasę.Ja polecił bym tobie takie coś http://allegro.pl/millers...2475628342.html
kolega miał wszystko szczelne wlewał 10W40 po czym zalał syntetyk i mu rozszczelnił pierscienie,natomiast dużo osób leje syntetyk i nie narzeka.Ja do swojego z tym że mam GDI zalałem comma 10W40 i normalnie nic nie hałasuje. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 28-07-2012, 18:45
|
|
|
ReaperEzg, jeżeli chcesz lepszy olej niż Castrol to polecam Valvoline Maxlife 10W40. Tego Valvoline'a Racing bym sobie darował, jeżeli non stop nie katujesz auta to nie potrzebujesz takiego oleju. Obydwa jednak będą lepszym wyborem niż Castrol. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
kimo
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 133 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 28-07-2012, 22:04
|
|
|
no widzisz a ja zalałem jakoś kilka dni temu Castrola 10w/40 i jest wszystko w porządku. A własciwie ile się miesci oleju przy silniku 1.8GDI ? Bo mechanik mi co chwile podnosił auto i odlewał bo za dużo było |
_________________ "Tabliczka wjazdowa Kołobrzeg wita z każdej strony libacja znakomita" |
|
|
|
 |
wojtimil
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 + LPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 26 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-07-2012, 22:44
|
|
|
co Ty chcesz od 10W40 jest to bardzo dobry kompromis między ochroną silnika a spalaniem.
JEst to typowa lepkość letnia olejów silnikowych stosowanych w naszym klimacie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-07-2012, 22:48
|
|
|
wojtimil napisał/a: | co Ty chcesz od 10W40 | to, że większość z nich (strzelam - 95%) to półsyntetyki, gdzie jest 70% (a nie 50) oleju mineralnego i nie nadają się do Misiów z hydrauliką popychaczy a takie coś ma właśnie msx |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 28-07-2012, 23:21
|
|
|
Z tego co ja wiem to właśnie oleje zaczynając od 10W40, a kończąc na 0W trzeba lać do silników z hydraulicznymi popychaczami, czyli od półsyntetyków do syntetyków. Mineralny będzie za gęsty, albo nie będzie miał tylu dodatków i popychacze po prostu się zatrą, |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 29-07-2012, 08:44
|
|
|
czyli co w końcu zalać żeby było dobrze ? odnośnie 10w60, rozumiem że mam go sobie odpuścić ? Nie chcę zbytnio pytać się w sklepie czy mechanika co polecają bo wcisną mi szajs i będę płakał. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 29-07-2012, 11:24
|
|
|
Krzyzak, nie wszystkie półsyntetyki są produkowane na bazie olejów mineralnych... W instrukcji Cari napisane jest, żę można stosować 10W40. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
wojtimil
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 + LPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 26 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-07-2012, 20:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | wojtimil napisał/a: | co Ty chcesz od 10W40 | to, że większość z nich (strzelam - 95%) to półsyntetyki, gdzie jest 70% (a nie 50) oleju mineralnego i nie nadają się do Misiów z hydrauliką popychaczy a takie coś ma właśnie msx |
nie studiowałem składów olejów z czego się składają i w jakich proporcjach.
wiem że do mojego silnika wystarczy 10W40, wytwarza on w temperaturze roboczej odpowiedniej grubość film olejowy na elementach. Preferowany jest 5W40 z racji tego że ułatwia on rozruch w niskich temperaturach ponieważ jest rzadszy i szybciej dotrze do więzów smarowania, w czasie pracy w temp roboczej nie ma znaczenia czy mamy 5W40 czy 10W40 ponieważ mają tą sam lepkość letnia. Być może do GDI będzie lepszy 10W60 z racji tego że wytworzy grubszy film olejowy na elementach hydraulicznych z racji gęstości. Może to spowodować teoretycznie pomniejszenie osiągów i wzrost spalania ale za to może wyciszyć silnik, uszczelnić. |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 29-07-2012, 21:04
|
|
|
No dobrze, ale panowie słuchajcie, nie mam problemów z kultura pracy silnika, nie leci, od czasu do czasu prostuje mu rurę, bo w końcu ten motor jest do tego stworzony, chce aby miał optymalna ochronę. Chyba zastosuje valvoline maxlife, widziałem że posiada jedną z lepszych lepkosci. Zastanawiam się też nad przeczyszczeniem go syntetyk tak jak pisał jeden z użytkowników wyżej, tylko żeby nie wyszło to bokiem, dosłownie |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 29-07-2012, 21:10
|
|
|
nie kombinuj z zalewaniem syntetyków, lej 10w40 ja teraz jeżdżę na motulu, wcześniej na castrolu, olej zmieniam co 9tyś silnik pracuje miód malina... |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 29-07-2012, 22:01
|
|
|
Więc niech tak zostanie. Dzięki wielkie za wypowiedź w temacie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Adrianeo
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 113 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 30-07-2012, 00:31
|
|
|
Tak w ogóle można wiedzieć gdzie będziesz w zgierzu serwisował Cari? bo mi sie zbliża również wymiana płynów rozrządu oraz coś w zawieszeniu do wymiany i tak zbieram opinie od użytkowników Cari, gdzie w zgierzu serwisują swoję auta. A tak w ogóle mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia swojego MSX bo posiadać w zgierzu takiego "rodzynka" to bez mała zaszczyt:P |
_________________
 |
|
|
|
 |
|