Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
10w40 czy 10w60 ?
Autor Wiadomość
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 28-07-2012, 13:59   10w40 czy 10w60 ?

Witam, zbliża się wymiana oleju, poprzedni właściciel lał castrol 10w40, silnik jest suchy, nic nie cieknie. Nie mogę zbytnio stwierdzić czy motor bierze bolej, ponieważ w posiadaniu mam go od niedawna, a i zbyt wiele kilometrów nim nie nabiłem. Moje pytanko jest takie, czy mogę zalać silnik tym olejem Valvoline Racing 10W-60 ? Czy nie będzie żadnych problemów z kultura pracy ? Nie ukrywam że lubię czasami depnąć w podłogę i chciałbym jakiś lepszy olej zalać a nie resztki po frytkach :D
silnik to 4g93 140KM przebieg 220000 tyś.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-07-2012, 14:36   

jeżeli nie jesteś pewny lej 10W40.Wiesz zawsze możesz silnik przepukać syntetykiem na miesiąc lub dwa jak masz kasę.Ja polecił bym tobie takie coś http://allegro.pl/millers...2475628342.html
kolega miał wszystko szczelne wlewał 10W40 po czym zalał syntetyk i mu rozszczelnił pierscienie,natomiast dużo osób leje syntetyk i nie narzeka.Ja do swojego z tym że mam GDI zalałem comma 10W40 i normalnie nic nie hałasuje.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 28-07-2012, 18:45   

ReaperEzg, jeżeli chcesz lepszy olej niż Castrol to polecam Valvoline Maxlife 10W40. Tego Valvoline'a Racing bym sobie darował, jeżeli non stop nie katujesz auta to nie potrzebujesz takiego oleju. Obydwa jednak będą lepszym wyborem niż Castrol.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
kimo 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 133
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 28-07-2012, 22:04   

no widzisz a ja zalałem jakoś kilka dni temu Castrola 10w/40 i jest wszystko w porządku. A własciwie ile się miesci oleju przy silniku 1.8GDI ? Bo mechanik mi co chwile podnosił auto i odlewał bo za dużo było :P
_________________
"Tabliczka wjazdowa Kołobrzeg wita z każdej strony libacja znakomita"
 
 
wojtimil 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 + LPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 26
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-07-2012, 22:44   

co Ty chcesz od 10W40 jest to bardzo dobry kompromis między ochroną silnika a spalaniem.
JEst to typowa lepkość letnia olejów silnikowych stosowanych w naszym klimacie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-07-2012, 22:48   

wojtimil napisał/a:
co Ty chcesz od 10W40
to, że większość z nich (strzelam - 95%) to półsyntetyki, gdzie jest 70% (a nie 50) oleju mineralnego i nie nadają się do Misiów z hydrauliką popychaczy a takie coś ma właśnie msx
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 28-07-2012, 23:21   

Z tego co ja wiem to właśnie oleje zaczynając od 10W40, a kończąc na 0W trzeba lać do silników z hydraulicznymi popychaczami, czyli od półsyntetyków do syntetyków. Mineralny będzie za gęsty, albo nie będzie miał tylu dodatków i popychacze po prostu się zatrą,
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 29-07-2012, 08:44   

czyli co w końcu zalać żeby było dobrze ? odnośnie 10w60, rozumiem że mam go sobie odpuścić ? Nie chcę zbytnio pytać się w sklepie czy mechanika co polecają bo wcisną mi szajs i będę płakał.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 29-07-2012, 11:24   

Krzyzak, nie wszystkie półsyntetyki są produkowane na bazie olejów mineralnych... W instrukcji Cari napisane jest, żę można stosować 10W40.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
wojtimil 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 + LPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 26
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-07-2012, 20:50   

Krzyzak napisał/a:
wojtimil napisał/a:
co Ty chcesz od 10W40
to, że większość z nich (strzelam - 95%) to półsyntetyki, gdzie jest 70% (a nie 50) oleju mineralnego i nie nadają się do Misiów z hydrauliką popychaczy a takie coś ma właśnie msx

nie studiowałem składów olejów z czego się składają i w jakich proporcjach.
wiem że do mojego silnika wystarczy 10W40, wytwarza on w temperaturze roboczej odpowiedniej grubość film olejowy na elementach. Preferowany jest 5W40 z racji tego że ułatwia on rozruch w niskich temperaturach ponieważ jest rzadszy i szybciej dotrze do więzów smarowania, w czasie pracy w temp roboczej nie ma znaczenia czy mamy 5W40 czy 10W40 ponieważ mają tą sam lepkość letnia. Być może do GDI będzie lepszy 10W60 z racji tego że wytworzy grubszy film olejowy na elementach hydraulicznych z racji gęstości. Może to spowodować teoretycznie pomniejszenie osiągów i wzrost spalania ale za to może wyciszyć silnik, uszczelnić.
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 29-07-2012, 21:04   

No dobrze, ale panowie słuchajcie, nie mam problemów z kultura pracy silnika, nie leci, od czasu do czasu prostuje mu rurę, bo w końcu ten motor jest do tego stworzony, chce aby miał optymalna ochronę. Chyba zastosuje valvoline maxlife, widziałem że posiada jedną z lepszych lepkosci. Zastanawiam się też nad przeczyszczeniem go syntetyk tak jak pisał jeden z użytkowników wyżej, tylko żeby nie wyszło to bokiem, dosłownie
 
 
marcinkn 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice/Knurów
Wysłany: 29-07-2012, 21:10   

nie kombinuj z zalewaniem syntetyków, lej 10w40 ja teraz jeżdżę na motulu, wcześniej na castrolu, olej zmieniam co 9tyś silnik pracuje miód malina...
_________________
Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 29-07-2012, 22:01   

Więc niech tak zostanie. Dzięki wielkie za wypowiedź w temacie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-07-2012, 22:29   

Poczytaj te tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6554
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29825
Ja nigdy więcej nie wleje Castrola 10w40 do swojego auta. Też nie wiedziałem co było w poprzedniej Carismie gdi a znalazłem gdzieś kartkę z przebiegiem i tym olejem więc taki zalałem. Po kilkuset kilometrach zaczęły cykać zawory i dopiero po wymianie na syntetyk zawory ucichły.
 
 
Adrianeo 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 113
Skąd: Zgierz
Wysłany: 30-07-2012, 00:31   

Tak w ogóle można wiedzieć gdzie będziesz w zgierzu serwisował Cari? bo mi sie zbliża również wymiana płynów rozrządu oraz coś w zawieszeniu do wymiany i tak zbieram opinie od użytkowników Cari, gdzie w zgierzu serwisują swoję auta. A tak w ogóle mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia swojego MSX bo posiadać w zgierzu takiego "rodzynka" to bez mała zaszczyt:P
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.