Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Padło podgrzewanie lusterek i tylnej szyby
Autor Wiadomość
krzyh 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-08-2012, 20:21   [Cari 1.9TD] Padło podgrzewanie lusterek i tylnej szyby

Jak w temacie, padło podgrzewanie lusterek i tylnej szyby.
Po włączeniu przycisku podgrzewania słychać przekaźnik gdzieś w okolicach lewego kolana kierowcy, ale nie zapala się lampka w przycisku ani nie działa samo podgrzewanie.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, te w kabinie i pod maską. Sprawdziłem wyłącznik i żarówkę sygnalizującą włączenie podgrzewania (po pod łączeniu do prostownika świeci).
Co jeszcze mogło się popsuć, że nagle padły lusterka i szyba?
Na tylnej półce nic nie wożę, więc ścieżki na szybie powinny być ok. Gdyby nawet któraś ze ścieżek została przerwana przestało by grzać wszystko?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-08-2012, 22:10   

Sprawdź przekaźnik, dokładnie tam gdzie go słyszysz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2012, 07:25   

Podpowiem jeszcze, że w celu jego sprawdzenia możesz podmienić przekaźnik od klimatronika. Są one montowane obok siebie i są identyczne. Jest tylko do nich trochę trudny dostęp. Trzeba poodkręcać plastikowe osłony pod nogami kierowcy.

U mnie również był ten przekaźnik uszkodzony. Koszt ok. 30 zł używka na aukcji.
 
 
krzyh 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-08-2012, 11:41   

Dostałem się do przekaźnika, wyciągnąłem i sprawdziłem - przekaźnik jest sprawny. Problemem jednak wydaje się brak prądu na przekaźniku. Mimo że po użyciu włącznika 'pstryka' (cewka łapie i puszcza) to po zwarciu styków nie przepływa prąd do szyby i lusterek. Teraz mam pytanie, czy ktoś się orientuje skąd jest doprowadzany prąd do przekaźnika? Czy może gdzieś przed przekaźnikiem jest dodatkowy bezpiecznik który mógł się spalić? Lub ew jeżeli nie ma dodatkowego bezpiecznika to gdzie szukać usterki?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-08-2012, 13:39   

A sprawdzałeś styk przekaźnika? może być nadpalony, miałem tak w przekaźniku od klimatronika. sprawdź czy dochodzi napięcie na styk zasilający, i czy po załączeniu przekaźnika przechodzi na 2-gi styk. U mnie pomogło wyczyszczenie styku papierem drobnoziarnistym (około 220).
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
krzyh 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-08-2012, 14:41   

Wyciągnąłem przekaźnik i sprawdzałem go przy pomocy prostownika. Po załączeniu prąd przechodzi na drugi styk - dla pewności przekładałem identyczny przekaźnik który jest umieszczony zaraz obok tego od podgrzewania.
Sprawdziłem też czy w ogóle dostarczane jest napięcie na styk zasilający przekaźnika. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na styku zasilającym nie ma napięcia, wiec wnioskuję że to jest cały problem (dla przekaźnika umieszczonego obok tego od podgrzewania po przekręceniu kluczyka jest napięcie na styku zasilającym).
Przeglądałem schemat elektryczny cari, ale niestety nie wiele mi on mówi i stąd moje pytanie, czy może ktoś się orientuje czy przed przekaźnikiem jest jakiś dodatkowy bezpiecznik? Ew jeżeli ktoś mógłby 'rozszyfrować' schemat elektryczny i mógł mi nieco pomóc. Z góry dziękuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.