Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Nie zapala.
Autor Wiadomość
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 03-09-2012, 17:14   [EA5A/W 2.5] Nie zapala.

Witajcie i pominę na wstępie zbędnych żalów, więc auto stało sobie dłuższy czas około 2 tyg nie ruszane w baku miało niewiele paliwa wszystko było cacy, raz przez ten czas jakiś tydzień temu go odpaliłem dosłownie na moment wszystko chodziło, ostatnio chciałem podjechać gdzieś i ku mojemu zdziwieniu nie zapalił. Rozrusznik działa nawet jest ten moment kiedy czuć że silnik zbiera się do pracy tak jak by pełna iskra i już samodzielnie śmiga i zaraz po tym kle kle kle i zdycha, na obrotomierzu to wygląda że przed tysiącem się dusi i spada. Według mnie to może być pompa paliwowa, ktora czaruje na początku na oparach dlatego na ulamek sekudny łapie. Najpierw myślałem, że mi paliwo wyparowało ale dzisiaj dolałem i zmieniłem zdanie, poza tym było w baku bo "tssyknelo" jak odkrecalem więc było z czego parować.

Macie jakieś pomysły co i dlaczego i jak to naprawić ?

Nie gaz, automat, avance 2.5 po 2 lifcie

Owszem wiem, że to przez moją własną głupotę.
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-09-2012, 19:30   

czemu przez głupotę??

brzmi mi to trochę jak problem z IMMO
rozumiem, że odpalasz tym samym kluczykiem co zawsze

pompę paliwa możesz sprawdzić czy daje paliwo, spinając ją na krótko
najlepiej wyjąć z auta (jest pod kanapą)
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Kondzio 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-09-2012, 19:54   

Tomek84 ma rację. Nie ma się co łamac i mówić o głupocie. W pierwszej kolejności leć po drugi kluczyk i zobacz czy odpali. Może się rozkodował. Ja z racji użytkowania 2 aut, spiąłem sobie dwa kluczyki do jednego breloczka. Wieczorem gala przestawiłem, a rano już nie chciał odpalić. Przez cały dzień w robocie dumałem i starałem się dociec, co takiego zmieniłem dzień wcześniej. W końcu poszedłem po drugi kluczyk i wszystko działało. Rozłączyłem spięte kluczyki i jak rękął odjął, także zacznij od kluczyka.
_________________
2.5 V6 '98 sprzedany
2.5 V6 '03 sprzedany
2.5 V6 '01 obecnie
 
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 03-09-2012, 20:14   

O jakież moje zdziwienie było jak wsadzając drugi kluczyk zapalił za 2 razem, ale już mi coś zdradą śmierdziało. Obroty szybko spadały tzn delikatnie, nawet jak by się lekko dławił i drgał, i spadały aż zgasł. Odpaliłem 2 raz działa, ale znów obroty spadają, no to dodałem gazu bardzo bardzo powolnie reagował z dużym opóźnieniem nie chciał się wkręcać ponad 3k rpm, dodałem za dużo gazu to się dławił i gasł. Sprawdziłem pierwszy kluczyk którego zawsze używam, teraz w ogóle nie łapał, wsadzam ten drugi zapala. Ale dalej są problemy. Stawiacie na zapłon?

Do dziwnych objawów mogę dodać, że czasem zdarzało się, że mając otwartą szybę od strony kierowcy, naciskając podwójnie w górę szyba zamiast się domknąć to domykała się i zaraz otwierała NA DOKŁADNIE TĄ SAMĄ wysokość z której zacząłem zamykać szybę... dziwne

Co do głupoty, to myślę, że na własne życzenie się coś stało bo za dużo na rezerwie jeździłem, fakt że zawsze liczyłem i nigdy mi nie brakło, ale nie powinno się tak robić.

I za dużo pali według mnie ale to moje zdanie.

Dziękuje za dobre odpowiedzi.
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-09-2012, 20:32   

nie podgryza Ci coś przewodów pod maską??
po tym co piszesz może być problem z przepływką
zapłon raczej nie

co do szyby to raczej co innego, zatarty mechanizm, albo coś blokuje mechanicznie

co do jazdy na rezerwie, to też nie powinien być problem
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 03-09-2012, 20:38   

WreX napisał/a:
Co do głupoty, to myślę, że na własne życzenie się coś stało bo za dużo na rezerwie jeździłem, fakt że zawsze liczyłem i nigdy mi nie brakło, ale nie powinno się tak robić.

To nie to..mi zabrakło kilka razy i sie nic nie stało..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-09-2012, 20:40   

otwierałeś maskę??
ja miałem podobne problemy na benzynie w Colcie
raz jak mi spadła rura dolotu (po strzale LPG)
drugi raz podobne problemy (jednak w mniejszej skali) jak padł TPS
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 03-09-2012, 20:49   

tak, maskę otwieram prawie zawsze po jeździe i zazwyczaj przed jazdą, oraz jak nie jeżdżę, ale zwrócę uwagę na przewody, gdzieś konkretnie mogą być podgryzione? I o jaką rurkę konkretnie chodzi ?


I gdzie ten mechanizm sprawdzić, w drzwiach ten od szyby ? tzn zazwyczaj działa dobrze szyba czasami się tak przytnie i się chwile pomęczę i jest cacy.
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-09-2012, 20:51   

WreX napisał/a:
tak, maskę otwieram prawie zawsze po jeździe i zazwyczaj przed jazdą, oraz jak nie jeżdżę,


zbędna ironia

WreX napisał/a:
I o jaką rurkę konkretnie chodzi ?


dolot powietrza
nie mówię, że masz tam coś nie tak, ale różnie bywa

ja w Colcie się męczyłem ze 2 dni, dzwoniąc po mechanikach i szukając na forum, zanim podniosłem maskę i naprawiłem usterkę w 2 minuty
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 03-09-2012, 20:54   

Ale to nie była ironia, na prawdę zaglądam pod machę czasem 3x dziennie, patrze zawsze na olej i płyn chłodniczy czasem na olej od skrzyni. Wybacz jeśli tak zabrzmiało.

Tzn, nie wiem za bardzo czego szukać, jak się objawią nienormalności tam, co z dolotem miałeś nie tak i jak poprawiłeś ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-09-2012, 21:04   

WreX napisał/a:

Tzn, nie wiem za bardzo czego szukać, jak się objawią nienormalności tam, co z dolotem miałeś nie tak i jak poprawiłeś ?


ogólnie porozglądaj się czy wszystko jest na swoim miejscu
czy nie masz wygłuszenia pogryzionego, co by świadczyło o obecności szkodników

u mnie akurat wtedy wpadła rura od dolotu (ale to w colcie), po strzale LPG 2 gen
tak jak pisałem wyżej
ogólnie to co piszesz to tak jak problemy z przepływką, ciężko sprawdzać na odległość
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2012, 21:34   

IMMO to nie jest bo wtedy nie chce zagadać ani na sekundę... - ale to już wiemy :D
Mnie również to wygląda na problem w dolocie - najlepiej będzie odczytać błędy...
A może Ci coś siedzi w rurze wydechowej? :?
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-09-2012, 21:38   

komarsnk napisał/a:
A może Ci coś siedzi w rurze wydechowej? :?


pianka montażowa/rozprężna

WreX, masz zatargi z sąsiadami ??

taki mały OT, bo komarsnk przypomniał mi jak się w dzieciństwie trolowało na zajezdni autobusowe, wkładając ziemniaka w rurę autobusów

komarsnk napisał/a:

IMMO to nie jest bo wtedy nie chce zagadać ani na sekundę


to zależy od IMMO, ale w Galancie to chyba rzeczywiście nie chce gadać w ogóle
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 04-09-2012, 13:04   

Wydech sprawdzony, rura czysta, pod maską również nie wydaję się żeby cokolwiek jakkolwiek zagrażało Miśkowi, raz zapala raz nie a jak zapali to się dławi. Nie mam pojęcia, może zapłon sprawdzę jakieś pomysły jak go zregenerować ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
lucho 
Forumowicz
filozof

Auto: Galant 2,5v6 '99 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Warszawa\Ulan-Majorat
Wysłany: 04-09-2012, 13:20   

a dużo tego paliwa dolałeś - z 10 litrów?
bo może się układ paliwowy zapowietrzył - pompa znaczy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.