[EA5A/W 2.5] Nie zapala. |
Autor |
Wiadomość |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-09-2012, 17:14 [EA5A/W 2.5] Nie zapala.
|
|
|
Witajcie i pominę na wstępie zbędnych żalów, więc auto stało sobie dłuższy czas około 2 tyg nie ruszane w baku miało niewiele paliwa wszystko było cacy, raz przez ten czas jakiś tydzień temu go odpaliłem dosłownie na moment wszystko chodziło, ostatnio chciałem podjechać gdzieś i ku mojemu zdziwieniu nie zapalił. Rozrusznik działa nawet jest ten moment kiedy czuć że silnik zbiera się do pracy tak jak by pełna iskra i już samodzielnie śmiga i zaraz po tym kle kle kle i zdycha, na obrotomierzu to wygląda że przed tysiącem się dusi i spada. Według mnie to może być pompa paliwowa, ktora czaruje na początku na oparach dlatego na ulamek sekudny łapie. Najpierw myślałem, że mi paliwo wyparowało ale dzisiaj dolałem i zmieniłem zdanie, poza tym było w baku bo "tssyknelo" jak odkrecalem więc było z czego parować.
Macie jakieś pomysły co i dlaczego i jak to naprawić ?
Nie gaz, automat, avance 2.5 po 2 lifcie
Owszem wiem, że to przez moją własną głupotę. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Kondzio
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2012, 19:54
|
|
|
Tomek84 ma rację. Nie ma się co łamac i mówić o głupocie. W pierwszej kolejności leć po drugi kluczyk i zobacz czy odpali. Może się rozkodował. Ja z racji użytkowania 2 aut, spiąłem sobie dwa kluczyki do jednego breloczka. Wieczorem gala przestawiłem, a rano już nie chciał odpalić. Przez cały dzień w robocie dumałem i starałem się dociec, co takiego zmieniłem dzień wcześniej. W końcu poszedłem po drugi kluczyk i wszystko działało. Rozłączyłem spięte kluczyki i jak rękął odjął, także zacznij od kluczyka. |
_________________ 2.5 V6 '98 sprzedany
2.5 V6 '03 sprzedany
2.5 V6 '01 obecnie
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-09-2012, 20:14
|
|
|
O jakież moje zdziwienie było jak wsadzając drugi kluczyk zapalił za 2 razem, ale już mi coś zdradą śmierdziało. Obroty szybko spadały tzn delikatnie, nawet jak by się lekko dławił i drgał, i spadały aż zgasł. Odpaliłem 2 raz działa, ale znów obroty spadają, no to dodałem gazu bardzo bardzo powolnie reagował z dużym opóźnieniem nie chciał się wkręcać ponad 3k rpm, dodałem za dużo gazu to się dławił i gasł. Sprawdziłem pierwszy kluczyk którego zawsze używam, teraz w ogóle nie łapał, wsadzam ten drugi zapala. Ale dalej są problemy. Stawiacie na zapłon?
Do dziwnych objawów mogę dodać, że czasem zdarzało się, że mając otwartą szybę od strony kierowcy, naciskając podwójnie w górę szyba zamiast się domknąć to domykała się i zaraz otwierała NA DOKŁADNIE TĄ SAMĄ wysokość z której zacząłem zamykać szybę... dziwne
Co do głupoty, to myślę, że na własne życzenie się coś stało bo za dużo na rezerwie jeździłem, fakt że zawsze liczyłem i nigdy mi nie brakło, ale nie powinno się tak robić.
I za dużo pali według mnie ale to moje zdanie.
Dziękuje za dobre odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 03-09-2012, 20:38
|
|
|
WreX napisał/a: | Co do głupoty, to myślę, że na własne życzenie się coś stało bo za dużo na rezerwie jeździłem, fakt że zawsze liczyłem i nigdy mi nie brakło, ale nie powinno się tak robić. |
To nie to..mi zabrakło kilka razy i sie nic nie stało..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-09-2012, 20:49
|
|
|
tak, maskę otwieram prawie zawsze po jeździe i zazwyczaj przed jazdą, oraz jak nie jeżdżę, ale zwrócę uwagę na przewody, gdzieś konkretnie mogą być podgryzione? I o jaką rurkę konkretnie chodzi ?
I gdzie ten mechanizm sprawdzić, w drzwiach ten od szyby ? tzn zazwyczaj działa dobrze szyba czasami się tak przytnie i się chwile pomęczę i jest cacy. |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-09-2012, 20:54
|
|
|
Ale to nie była ironia, na prawdę zaglądam pod machę czasem 3x dziennie, patrze zawsze na olej i płyn chłodniczy czasem na olej od skrzyni. Wybacz jeśli tak zabrzmiało.
Tzn, nie wiem za bardzo czego szukać, jak się objawią nienormalności tam, co z dolotem miałeś nie tak i jak poprawiłeś ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2012, 21:34
|
|
|
IMMO to nie jest bo wtedy nie chce zagadać ani na sekundę... - ale to już wiemy
Mnie również to wygląda na problem w dolocie - najlepiej będzie odczytać błędy...
A może Ci coś siedzi w rurze wydechowej? |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 04-09-2012, 13:04
|
|
|
Wydech sprawdzony, rura czysta, pod maską również nie wydaję się żeby cokolwiek jakkolwiek zagrażało Miśkowi, raz zapala raz nie a jak zapali to się dławi. Nie mam pojęcia, może zapłon sprawdzę jakieś pomysły jak go zregenerować ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
lucho
Forumowicz filozof
Auto: Galant 2,5v6 '99 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Warszawa\Ulan-Majorat
|
Wysłany: 04-09-2012, 13:20
|
|
|
a dużo tego paliwa dolałeś - z 10 litrów?
bo może się układ paliwowy zapowietrzył - pompa znaczy |
|
|
|
 |
|