 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: sruba 07-08-2007, 09:57 |
Jak ustawić zapłon w silniku 4g13 8V |
Autor |
Wiadomość |
Seba_Wr [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2006, 18:05 Jak ustawić zapłon w silniku 4g13 8V
|
|
|
Mam problem bo nie wiem jak sprawdzić czy mam dobrze ustawiony zapłon. Chciałbym wiedzieć jaki powinien być kąt wyprzedzenia dla tego silnika, ale nie jak pisze na tabliczce na silniku 4 stopnie przy 800 obr/min. Bo nie mam aparatury zeby sprawdzić czy akurat przy tych obrotach jest taki kąt wyprzedzenia zapłonu. Napisze jak ja ustawiałem i co z tego wyszło. Wykręciłem świece z pierwszego tłoka licząc od rozrządu włączyłem zapłon wziołem klucz który pasuje na śrube wału korbowego i kręciłem zgodnie z obrotami silnika aż do momenty pokazania się iskry na świecy przestawiałem aparat zapłonowy tak długo aż iskra na śweicy nie pokazała sie kiedy punkt na kole pasowym był mniej więcej 4stopnie. Ale po takim uwtawienu silnik mało by mi z ramy nie wyskoczył pracował nie równo trząsł sie, i ustawiłem zapłon na słuch może ktoś zna jakąś inną metode. Przypominam że jest to silnik bez ECU. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-12-2006, 18:17
|
|
|
Znam - lampa stroboskopowa na Alledrogo kosztuje ok. 120 zł - zaręczam, że znacznie mniej niż wymiana wypalonych zaworów.......
[ Dodano: 29-12-2006, 18:19 ]
PS. tylko nie kup badziajstwa z LEDem - może po ciemaku w garażu dałoby się cokolwiek nim ustawić - w pochmurny dzień nie widać absolutnie nic....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2006, 19:27
|
|
|
Poczytaj dokładnie ten temat
Na drugiej stronie są opisane moje problemy z ustawieniem zapłonu, ale na szczęście sprawa zakończyła się sukcesem. No i mamy identyczne silniki. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2006, 19:30
|
|
|
Jeżeli to gaźnikowiec to przy sporym przebiegu ustawienie na fabryczne wyprzedzenie może wiele nie poprawić. W Galantach z gaźnikiem zazwyczaj ustawiałem "na słuch" i jakoś jeździły. Możesz tak jak Bartek napisał kupić lampę i się pobawić, albo podjechać do jakiegoś mechanika, który Ci to ustawi. W Poznaniu za regulacje gaźnika i zapłonu płaciłem 70 pln. Po ustawieniu silnik chodził jak zegarek. Ja robiłem co 25 tys razem z regulacją zaworów. |
|
|
|
 |
Seba_Wr [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2006, 12:39
|
|
|
Ciąg dalszy mojej walki z zapłonem. Ustawiłem na słuch ale z poprawką tak aby był wcześniejszy ponieważ wydaje mi sie że wcześniejszy zapłon grozi tylko spoadkiem mocy a za późny to tak jak pisał Bartek może mi wypalić zawory i całe gniazda a tego to bym nie chciał.
Pytanie do Burst gdzie w poznaniu to regulowałeś bo tak sie skłąda że co drugi weekend akurat jestem w poznaniu na uczelni to może w którąś sobote podskocze do tego warsztatu.
pozdrowionka |
|
|
|
 |
|
|