Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigma kombi skóra LPG Brzeg
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-09-2012, 20:50   Sigma kombi skóra LPG Brzeg

Witam serdecznie, z racji róznych zdarzeń mój znajomy zainteresowany jest owym autkiem:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C25710706.html





Kod:

Model, Typ:
    Mitsubishi Sigma, Kombi
Rocznik:
    1995
Przebieg:
    375 000 km
Rodzaj paliwa:
    benzyna+LPG
Silnik:
    2997 cm³  (Moc 177 KM / 130 kW)
Skrzynia biegów:
    automatyczna
Liczba drzwi:
    4/5
Kraj pochodzenia:
    Niemcy
Kraj aktualnej rejestracji:
    Polska


Chciałbym Was prosić o garść informacji na temat Sigmy w automacie w dodatku na LPG, a może ktoś z Was posiada wiedze na temat tego auta, wszelakie spostrzeżenia/sugestie/informacje, etc.,

Pozdrawiam
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
moniaquba
Forumowicz
UWAGA! OSZUST!

Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 342
Wysłany: 08-09-2012, 21:23   

Odpuść sobie ten egzemplarz... Jest "zajeżdżony" jak dla mnie...
przebieg.... - ciekawe ile na gazie :)
Ta klapa (miał przejścia pewnie)
A sigma w automacie i na lpg jak najbardziej :) lepiej sedana 24V 205KM i automat.
I z tego co ja wiem skóry seryjnie chyba nie było w kombi przynajmniej ja się nie spotkałem...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-09-2012, 21:30   

moniaquba napisał/a:
Odpuść sobie ten egzemplarz... Jest "zajeżdżony" jak dla mnie...
Jakaś poparta informacja :?:
moniaquba napisał/a:
Ta klapa (miał przejścia pewnie)
Może poprostu zgnita :?
moniaquba napisał/a:
A sigma w automacie i na lpg jak najbardziej :) lepiej sedana 24V 205KM i automat.
Ma być kombi i w gaz, to już nie moja fanaberia ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
moniaquba
Forumowicz
UWAGA! OSZUST!

Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 342
Wysłany: 08-09-2012, 21:37   

Drzwi z prawej strony też malowane tył :)
375 000 km nie wiadomo ile na gazie.. to wg Ciebie dobry stan??
Ciekawe w jakim stanie jest skrzynia biegów, jak je zmienia czy płynnie przełącza.
Kielichy pod maska - to bolączka sigmy (nie ma zdjęć nie wiadomo jak wyglądają)
Wg mnie sedan jest lepiej dopracowany był robiony w Japonii kombi było produkowane w Australii... Ale to szczegóły. Niech Wam gość podeśle więcej zdjęć i informacji.. Sigmy rdza tak łatwo nie bierze więc z ta klapą coś było. Znając życie nie działają spryskiwacze bo to także standard :) A poza tym szacun dla kolegi że sigmy szuka bo to chyba najlepsze auto lat 90-tych ze stajni Mitsubishi :) prowadzi się wyśmienicie i bardzo ładowne i sedan i kombi.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-09-2012, 22:10   

Istotny jest stan techniczny, to, że ma blisko 400tyś na liczniku (kto wie ile w pamięci) nie ma znaczenia jeżeli ktoś prawidlowo obsługiwał, nie można od blisko pełnoletniego auta wymagać ideału, bo takich to nawet w salonach nie ma, malowane elementy nie deklasyfikują auta, tymbardziej, ze autko ma swoje latka. Gaz, czy szkodliwy dla silnika - hmmmmmmmmm.............. już jakiś watek na ten temat jest, jezeli dobry montażysta wykonał i odpowiednio przeglądy były wykonywane, to nawet 300tys mu nie straszne.

Kolega potrzebuje duże auto, i namyśla się pomiędzy Mondeo 2.5V6 a Sigmą 3.0V6 ze znanych mi opinii Sigmowa jednostka jest zajefajna, no ale konkurent zaś napędzany jest łańcuchem, z drugiej strony Sigma odrobine mocniejsza i ten sam poziom spalania, itp, itd.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
moniaquba
Forumowicz
UWAGA! OSZUST!

Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 342
Wysłany: 08-09-2012, 22:15   

Ze wszystkim się zgadzam.. tylko skąd wiesz jak ktoś obsługiwał autko przez 375 000 patrząc na sam lakier wnioskuję, ze co najmniej średnio :) Nie no gdzie ford - sigmę niech kupuje ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-09-2012, 22:20   

Nie ulegajmy stereotypom, może właściciel nie dbał o lakier a dbał o mechanike, nie ma ludzi idealnych, a sigm kombi na allegro jest tyle, że można na palcach jednej reki zliczyć, teraz porównaj to z opcją Forda, gdzie i jaki wybór.
Kolega się obawia, że mu sie coś zepsuje w tym aucie i nie będzie miał gdzie fantów dostać
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-09-2012, 22:38   

Skóra występowała w opcji na rynek Holenderski - najpewniej auto będzie z Holandii lub Belgii ,nie będzie miało szyberdachu za to właśnie w skórze.
Pewnie miało założone LPG jako że Holendrzy to sknery ;) .

Ogólnie jak dla mnie ten egzemplarz nie powala, za 2000 można brać, ale na pewno na dzień dobry do włożenia z 1500-2000 na podstawowe rzeczy - nawet jeśli auto jest "na chodzie".
Ogólnie stan kombi jest zwykle sporo gorszy niż sedanów, wynika to z przeznaczenia - po prostu wół roboczy. Co do kielichów to jak na razie nie spotkałem kombi z parchatymi kielichami!
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
moniaquba
Forumowicz
UWAGA! OSZUST!

Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 342
Wysłany: 08-09-2012, 22:41   

Jest gdzie dostać :)
Janusz 58, Sław - forumowicze

a ta:

http://tablica.pl/oferta/...#e0430b88;r:;s:

może jeszcze aktualne :mrgreen:


Jak skrzynia jest ok. I silnik. To niech kupuje :)
Wiadomo że auto w automacie ma mniej zjeżdżony silnik niż takie w manualu.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-09-2012, 22:43   

robertdg napisał/a:
Istotny jest stan techniczny, to, że ma blisko 400tyś na liczniku (kto wie ile w pamięci) nie ma znaczenia jeżeli ktoś prawidlowo obsługiwał, nie można od blisko pełnoletniego auta wymagać ideału, bo takich to nawet w salonach nie ma, malowane elementy nie deklasyfikują auta, tymbardziej, ze autko ma swoje latka. Gaz, czy szkodliwy dla silnika - hmmmmmmmmm.............. już jakiś watek na ten temat jest, jezeli dobry montażysta wykonał i odpowiednio przeglądy były wykonywane, to nawet 300tys mu nie straszne.

Kolega potrzebuje duże auto, i namyśla się pomiędzy Mondeo 2.5V6 a Sigmą 3.0V6 ze znanych mi opinii Sigmowa jednostka jest zajefajna, no ale konkurent zaś napędzany jest łańcuchem, z drugiej strony Sigma odrobine mocniejsza i ten sam poziom spalania, itp, itd.


Co do ideałów pełnoletnich obejrzyj Sigmę Wojtasa021180 - jest pełnoletnia :)
I da się utrzymać lakier jak się chce, ale nie w przypadku 95% użytkowników w Polsce.
Co do silników to nie mam porównania z Fordem, ale gadki o "łańcuchach" to sobie zostawmy na imieniny u cioci - jak jest zaniedbany samochód to łańcuch też strzeli. Co oczywiście nie oznacza że w Sigmie nie pękały paski - tylko w 99% przypadków wynikało to zaniedbań użytkowników - wycieki oleju na pasku, uszkodzenie osłony i jakieś ciało obce które się dostało pod pasek rozrządu lub niewymienienie pompy wodnej - która i tak na szczęście jest napędzana zewnętrzną stroną paska. A rozrząd kompletny na normalnych częściach (nie JC) to w 12V całe 200 zł, więc nie wymienianie tego to grzech.

[ Dodano: 08-09-2012, 22:44 ]
To drugie kombi sprawia nieco lepsze wrażenie, ale zdjęć też mało. Fajne felgi.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
moniaquba
Forumowicz
UWAGA! OSZUST!

Auto: ZŁODZIEJ I OSZUST
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 342
Wysłany: 08-09-2012, 22:49   

lukasz12 ma rację ze wszystkim co pisze a w szczególności o łańcuchach w Fordzie..
Na pewno właściwości jezdne, komfort, myśl techniczną SIGMA ma dużo lepszą niż Ford :mrgreen:
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3555
Skąd: Gniezno
Wysłany: 09-09-2012, 10:23   

To może ja też dodam swoje trzy grosze. Porównując te dwa egzemplarze po zdjęciach to ta z Łodzi robi lepsze wrażenie, widać że ktoś troszeczkę zadbał by auto wyglądało. LPG sekwencyjne też na plus, przynajmniej nie dławi dolotu, do tego w M/T więc jeszcze jakoś żwawo będzie się odpychać. Połączenie typu: kombi+LPG/mikser+AT bardzo spowalnia autko. Pęknięta szyba to nie problem idzie dostać zamiennik. Przy okazji wymiany można zadbać o konserwacje rantów nadszybia i słupków jest to bardzo newralgiczny punkt w sigmach szczególnie gdy szyba już wcześniej była wymieniana. Ta z Łodzi ma chyba jeszcze webasto, ciekawe czy sprawne. Ogólnie auta ciężkie do zajechania, ale niektórym się zdarza. "Najszybciej" umierają skrzynie A/T, manuale potrafią nieźle haczyć na 1,3,R. Odnośnie korozji, kielichy w kombi są zazwyczaj w lepszym stanie niż w sedanach ale to nie powód by tam nie zajrzeć. Tylna klapa, coraz ciężej znaleźć w dobrym stanie, korozja przy tablicy rejestracyjnej to standard. Progi w miejscach podkładania lewarka też potrafią się utleniać. Pod autem, przewody hamulcowe oraz ich mocowania potrafią być kruche jak papier, to samo tyczy się przewodów paliwowych przy zbiorniku. Elementy wewnętrzne zderzaków, belki, wsporniki w 80% egzemplarzy są mocno skorodowane, albo już ich niema. Korozja w innych miejscach to raczej wynik napraw blacharskich. Kończąc jeszcze słowo o silniku, "jest nie do zajechania" Jeśli się zadba o układ zapłonowy,olej, oraz płyn chłodniczy.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 09-09-2012, 15:13   

wojtas021180 napisał/a:
Połączenie typu: kombi+LPG/mikser+AT bardzo spowalnia autko


100% racji

miałem z 7-9 lat temu przyjemność śmigać sporo Sigmą w kombi i manualu z mikserem BRC
spadek mocy na LPG rzędu 30%, w A/T może być tylko gorzej

wojtas021180 napisał/a:
"jest nie do zajechania" Jeśli się zadba o układ zapłonowy,olej, oraz płyn chłodniczy.


i tu jest właśnie pies pogrzebany
bo Sigma, o której pisałem wyżej została wręcz rozjechana w ciągu 3 lat i ok. 90-100 tyś km.
kupiona od 1 właściciela w CH, 10 lat i ori 166 kkm przebiegu
na koniec skończyła na Lanosie, ale gdyby nie to, to czuję, że i tak niedługo poszłaby na złom
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-09-2012, 16:08   

Słowem Waszego doświadczenia lepiej skierować oględziny ku Sigmie z Łodzi :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 09-09-2012, 16:22   

Myślę, że Sigma będzie zdecydowanie mniej pordzewiała niż Mondeo za podobną cenę. Co do rdzy w Sigmie to mam wrażenie, że kombi jest mniej podatne na nią.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.