stuki w zawieszeniu albo kolach? |
Autor |
Wiadomość |
jedrula-1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 99r
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 19-01-2009, 19:52 stuki w zawieszeniu albo kolach?
|
|
|
witam jestem nowym mitsu maniakiem jezdze juz prawie rok swoim autkiem i od niedawna mam problem z stukami w przednim zawieszeniu albo kolach najbardziej prawa strona. stuki wystepuja najbardziej przy wolnej jezdzie i na dziurach wrazenie jakby kolo po wjechaniu na nierownosc drgalo i nie trzymalo sie drogi. wymienilem gumy stabiliza i przestalo tak mocno stukac jak przed wymiana ale nie na dlugo.
jaka moze byc przyczyna? czy znowu sa do wymiany gumy czy moze cos innego moze pomoze wymiana łączników stabilizatora? ktos podpowie?
PROSZE O POMOC BO NIE IDZIE SLUCHAC STUKOW....... |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19-01-2009, 19:55
|
|
|
moze koncowka drazka kierowniczego??
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:32
|
|
|
Ja z czymś takim walczę kupę czasu i nic, wymieniłem parę części byłem u 5 mechaników i na szarpakach 2x i nie tylko i NIC nikt nie potrafi powiedzieć co to grechocze mnie też to bardzo denerwuje ale nie wiem jak to uciszyć |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
jedrula-1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 99r
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:30
|
|
|
to warto wymieniac te łączenia stabilizatorow czy darowac sobie?? |
|
|
|
 |
LordSQN1 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 22:01
|
|
|
warto kolego, mi odrazu na diagnostyce powiedział że do wymiany łączniki, gumy, i sworznie, i narazie cisza. |
|
|
|
 |
jedrula-1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 99r
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 20-01-2009, 01:10
|
|
|
widze jak ludzie opisuja ze wymieniaja wszystko po kolei i tak efektow nie widac. |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 20-01-2009, 10:53
|
|
|
u mnie to tez takie problemy byly ale skączyły sie po wymianie łączników stalizatora i jak narazie spojój mam |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 20-01-2009, 11:29
|
|
|
Właśnie od strony prawej przód wymieniłem też łącznik stabil i nic, stary był oki, nadal wali mimo że szarpaki nic nie wykazały mechanior jeszcze mówi że "grechotanie" może powodować nawet lekko wyrobione łożysko amora.
[ Dodano: 20-01-2009, 11:32 ]
jedrula-1982 napisał/a: | widze jak ludzie opisuja ze wymieniaja wszystko po kolei i tak efektow nie widac. |
Wymieniają bo 3/4 mechaników jak mu szarpaki nic nie wykazują i inne metody to se strzelają a to to a to tamto a Ty latasz i kupujesz bo może się poprawi |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
komuso
Nowy Forumowicz Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 28 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 20-01-2009, 13:14
|
|
|
Najczęściej za stuki w przednim zawieszeniu odpowiadają gumy drążka stabilizacyjnego i łączniki. Ale to od razu widać przy sprawdzaniu. O ile mechanik wie co robi Jeśli stuk jest mocny i metaliczny najprawdopodobniej padl sworzeń wachacza. Ale to też po minucie sprawdzania z łyżką do kól w ręce widać. Jak nic nie widać przyczyną mogą być właśnie łożysko mocowania amortyzatora. Tego nie da się sprawdzić bez rozbierania. Nawet lekko przytarte łożysko będzie hałasować. Może też być wyrobiony krzyżak kolumny kierowniczej. Przy sprawdzaniu zawieszenia też nie będzie tego widać, a tłucze w czasie jazdy. Jeszcze jednym powodem mogą być luzy na zbloczu hamulcowym. Niby nic wspólnego to nie ma z zawieszeniem, a też tłucze w czasie jazdy. Nie wiem jak ma Carisma, ale Lancer jak ma już wybite poduszki silnika potrafi na dołkach uderzać obudową skrzyni o sanki. Może to pomoże w lokalizacji problemu. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 20-01-2009, 22:40
|
|
|
komuso, dzięki za parę pomysłów tylko żeby dojść co puka to sporo kasy poleci jak mechaniory do dupy |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
jedrula-1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 99r
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 20-01-2009, 23:18
|
|
|
dzis wymienilem łąćzniki stabilizatora i nadal wystepuja stuki ale troszke slabsze lecz nadal jeste slychac to samo stukanie po nierownosciach. sprawdzalem reka końcówki drążków ruszałem w lewo i w prawo nie jest sztywny tylko luźno bez problemów mozna bylo ruszac lecz bez luzów ale stuki po przekreceniu do konca bylo slychac wiec nie wiem czy wymieniać???????????? jesli to nie to. jak pisalem jest to prawa strona ale angielski samochód(kierownica po prawej stronie) czy ma to jakies znaczenie ze od strony kierownicy????????? |
|
|
|
 |
komuso
Nowy Forumowicz Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 28 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 21-01-2009, 12:46
|
|
|
shark sam możesz większość sprawdzić. Nie musisz wydawać kasy na mechaników. W sumie jesteś lepszym mechanikiem niż oni bo Tobie zależy na tym by to dobrze zrobić. Końcówki drążków sprawdzisz sadzając kogoś za kierownicą. Szybkie i krótkie ruchy w obie strony kierownicą. Jak przyłożysz palce do końcówki to będziesz czoł czy ma bicie. Sworzeń wachacza sprawdzisz łyżką do koł. Wsadzasz ją pomiędzy wachacz i piastę. Jak będziesz naciskał wachacz w dół zobaczysz czy sworzeń lata. Powinien być sztywny. Zblocze też można sprawdzić łyżką. Krzyżak na kolumnie jak jest wyrobiony to widać bez ingerencji w niego. Tylko trzeba do niego się dobrać Łączniki stabilizatora sprawdzisz bujając samochód. Jak mają luz zaczną pukać. Pod palcami to czuć. Tylko kanał do tego wszystkiwgo jest potrzebny. Inaczej zostaje czołganie po samochodem. Jak podniesiesz jedną stronę samochodu do tego stopnia by mieć koło w górze można zobaczyć jak się mają tuleje mocujące wachacz. Wystarczy pobujać kołem góra-dól. Powinno siedzieć sztywno. Luzy zaraz widać. I w ten sposob mechanik nie zarobił, a Ty wiesz miniej więcej co się dzieje |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-01-2009, 21:45
|
|
|
komuso, dzięki z góry,sworzeń jeden nowy drugi ciasno, łączniki stabil jeden nowy a był dobry drugi oki, tuleje wachacza sztywne- ale jak coś to by mechanik wyczaił na szarpakach, jeszcze zobacze końcówki drążków i zblocze. |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Wojtasss
Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 51 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 08-02-2009, 21:03
|
|
|
komuso napisał/a: | Łączniki stabilizatora sprawdzisz bujając samochód. Jak mają luz zaczną pukać. Pod palcami to czuć. Tylko kanał do tego wszystkiwgo jest potrzebny. Inaczej zostaje czołganie po samochodem |
Ja wymieniłem górne mocowania amortyzatorów i przestało pukać mi zawieszenie, niestety tylko na 4 miesiące. Teraz diagnozuje kolejne objawy i tak jak napisałeś, przy bujaniu coś tam puka i przy wolnej jeździe na nierównościach też (o dziwo przy szybszej jeździe jest elegancko). Czy jestem sam w stanie bez specjalistycznych narzędzi wymienić łączniki stabilizatora?? Ewentualnie macie jakieś sugestie jak do tego się zabrać?? |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-02-2009, 08:41
|
|
|
Wymiana łacznika stabilizatora to nic prostszego, Odkręcasz 2 śruby na dole i na górze łącznika i poprostu go wyjmujesz i zastępujesz nowym
[ Dodano: 09-02-2009, 08:42 ]
Koszt też niewielki bo ok 100 -150 zł za komplet na 2 strony. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
|