GALANT V6 AVANCE manual |
Autor |
Wiadomość |
azbest
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 2.5 V6 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-09-2012, 14:58 GALANT V6 AVANCE manual
|
|
|
09.09.2011 – Zakup wymarzonego autka. Postanowienie było takie: koniecznie AVANCE V6, tylko manual, najlepiej sedan jeśli kombi to koniecznie ze skórą (coś za coś). Czaiłem się trochę, oglądałem i znalazłem. Pojechałem do Brzegu i po krótkim targi zakupiłem moje wymarzone autko od pana policjanta (pozdrawiam serdecznie). Trafiło się kombi ze skóra z podgrzewanymi fotelami, przebieg 193tys (możliwe że kręcony), lekka szpachla na masce od strony pasażera, chyba malowany, rocznik 99 po lifcie. Prezentowało się mniej więcej tak (taki sam tylko na innych fellach 15’’):
Na pierwszy rzut wymiana oleju, filtru oleju, wahacze dolne proste JAPAN 555, i końcówka drążka TRW.
21.09.2012 – Przyszedł czas na gazowanie auta. Stroniąc od druciarzy wybieram się na wycieczkę z Wrocławia do Gliwic do Pana SebasianaS do zakładu GZW. Zakładamy:
- Stag 300-6 Plus
- Reduktor Magic III
- Wtryski Hana 2000
- węże Parker
- rury ciekłego LPG: Faro
- Zbiornik Bormech
- wielozawór Tomasetto.
Zbiornik oczywiście w kole chyba 60L. Sterownik schowany w schowku na lewo od kierownicy. Cena: 4100 zł
01.01.2012 - W międzyczasie autko sprawuje się bez zarzutu. Spalanie w zakorkowanym Wrocławiu 12l/100 km gazu.poza miastem poniżej 10l, wszystko przy ciężkiej nodze. Raz trasę Wrocław – Jelenia Góra postanowiłem przejechać ekonomicznie i sprawdzić spalanie. Wynik 7.7 l/100 km LPG. Pancio jest dumny ;]
06.06.2012 – Pora na wiejski TUNING Jako że przednia maska jest mocno pokaleczona od kamyczków to postanowiłem zakleić carbonem. Przy okazji trochę sticker bombów i moja mania wyróżniania się w tłumie została jeszcze bardziej zaspokojona. Do tego nowe fele 17 ‘’ i autko zyskało nowy look. Ponizej foto jeszcze na starych zdecydowanie za małych oponach 205/40.
Aktualnie przód Continental 245/45 (TAK ! nic nie obciera !) tył: 235/45 Brigestone.
15.09.2012 – Autko od dłuższego czasu szarpie na niskich obrotach. Jako że mam wolny weekend to zabieram się za grzebanie. Zmiana świec na irydowe DENSO IK22 (ze względu na LPG), przewody WN NGK RC-ME111, zmiana filtru oleju na MANN W 610/3 oraz zmieniam olej z 10w40 (nie wiadomo jak długo był lany) na 5w40 Valvoline MaxLife poprzedzone płukanką Valvoline. Szarpanie ustało.
29.09.2012 - Wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów
12.10.2012 - W miejsce halogenów dalekosiężnych trafiają DRL'y
17.12.2012 - Montaż komputera pokładowego UKP |
_________________ dum spiro, spero |
Ostatnio zmieniony przez azbest 17-12-2012, 19:22, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
azbest
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 2.5 V6 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-09-2012, 15:24
|
|
|
tomek84 napisał/a: | azbest napisał/a: |
Aktualnie przód Continental 245/45 (TAK ! nic nie obciera !) tył: 235/45 Brigestone. |
czemu z przodu szersze i wyższe opony ??
wszelka logika nakazuje, aby było na odwrót |
Kierowałem się tym, że szersza opona idzie na oś napędzaną.
Co przemawia za tym, żeby było na odwrót ? |
_________________ dum spiro, spero |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
azbest
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 2.5 V6 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-09-2012, 18:15
|
|
|
245 jest wyższa o 4.5 mm tylko więc chyba aż takiego wielkiego znaczenia to nie ma
z koleji ja wolę jak ucieka mi tył niż przód a wierz lub nie ale nawet ta 245 potrafi przymielić mimo 6.5mm bieżnika z drugiej strony ma sens to co piszesz więc przy następnym zakupie opon napewno wezmę to pod uwagę pozdro |
_________________ dum spiro, spero |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-09-2012, 21:35
|
|
|
A po co w ogóle tak szerokie opony? Przecież na polskich drogach tylko pogarszają trakcję... |
|
|
|
 |
diabelll
Forumowicz
Auto: Galant ;>
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 150 Skąd: Krk
|
Wysłany: 17-09-2012, 21:48
|
|
|
tez tak mysle na tyle moglo by zostac 225 ale ogolnie w pl to 215 na 50 chyba max moim zdaniem przynajmniej w krakowie |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-09-2012, 21:48
|
|
|
Witamy nowego klubowicza we Wrocławiu , szerokości życze |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 18-09-2012, 00:17
|
|
|
witamy...szerokości..
ps. zalej porządnego syntetyka...maxlajf jest przereklamowany..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
custom
Forumowicz

Auto: superb 3.6 285 km 408 Nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-09-2012, 09:28
|
|
|
fajny samochód i z Wrocławia
gratulacje |
_________________
 |
|
|
|
 |
KucharZ
Mitsumaniak
Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 449 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-09-2012, 22:03
|
|
|
Witam nowego Maniaka z Wrocławia . Autko już było widziane na mieście w zeszłym tyg. w rejonie Kukuczki Jest charakterystyczne więc cieżko się pomylić
Gratuluje zakupu |
_________________ Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany
Witaj Gość, zobacz mojego Galanta
 |
|
|
|
 |
azbest
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 2.5 V6 + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2012 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-09-2012, 08:01
|
|
|
Owczar napisał/a: | A po co w ogóle tak szerokie opony? Przecież na polskich drogach tylko pogarszają trakcję... |
Kupiłem po okazyjnej cenie
deejay napisał/a: | Witamy nowego klubowicza we Wrocławiu , szerokości życze |
Dzięki ! Czyżby to nie Twójego Galanta napotkałem kilka razy zaparkowanego przy Manhatanie obok pasażu Grunwaldzkiego ?
m6riano napisał/a: | witamy...szerokości..
ps. zalej porządnego syntetyka...maxlajf jest przereklamowany..;-) |
Za 10k km mam plan zalać Liquid Moly no chyba że ten Valvoline wyjdzie czarny jak smoła to chyba jeszcze raz go zaleje
KucharZ napisał/a: | Witam nowego Maniaka z Wrocławia . Autko już było widziane na mieście w zeszłym tyg. w rejonie Kukuczki Jest charakterystyczne więc cieżko się pomylić
Gratuluje zakupu |
Fakt. Stoi tam dosyć często podczas gdy ja pracuję Dzięki za gratulacje i pozdrawiam. |
_________________ dum spiro, spero |
Ostatnio zmieniony przez azbest 19-09-2012, 08:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-09-2012, 08:13
|
|
|
Ale czy okazyjna cena jest warta tego by pogarszać bezpieczeństwo?
Po opadach deszczu ten samochód będzie wpadał w aquaplaning jak szalony. Na nowych dunlopach o rozmiarze 205 nie ma problemu by wpaść w aquplaning, a na tym rozmiarze będziesz musiał jechać wolniej od aut typu seicento. DO tej masy ta opona jest stanowczo za szeroka. Podobny problem będziesz miał na polskich nierównych drogach. Takie koło będzie miało tendencje to wpadania w drgania i gorzej będzie się trzymało nawierzchni.
Niezaprzeczalnie, na równej, suchej drodze trzyma się lepiej, ale takich dróg w Polsce mamy jak na lekarstwo |
|
|
|
 |
|