Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MIVEC
Autor Wiadomość
davidswho 
Nowy Forumowicz
Davidswho


Auto: Colt CZ3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-01-2012, 00:57   MIVEC

Witam wszystkich Mitsumaniakow!
Czytam wasze forum od dluzszego czasu. Zakupilem kilka miesiecy temu CZ3 z silnikiem 1.3. Ogolnie jest to moje najszybsze auto do tej pory :D (poprzedni byl Golf IV 1.4). Jak wiadomo to wszystko za sprawa systemu MIVEC odnosnie ktorego mam 2 dosc ciekawe pytania:

1. Czy rzeczywiscie MIVEC odlacza 2 cylindry ? Jesli tak to w jakich sytuacjach, bo nie do konca rozumiem ?
2. Widzialem kiedys jak w Hondzie ktos umiescil kontrolke zalaczajacego sie systemu VTEC. Czy mozna zrobic cos podobnego w Mitsu ? Od jakich obrotow zalacza sie MIVEC ?

Na koniec jeszcze jedna sprawa. Posiada ktos z forumowiczow moze wykres z hamowni dla CZ3 1.3 ?

Z gory dziekuje za odpowiedzi :)
_________________
Pozdrawiam :)
 
 
Kanapa 
Nowy Forumowicz


Auto: Smart Forfour Brabus czyli CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: 3city
Wysłany: 10-01-2012, 14:13   Re: MIVEC

1. Czy rzeczywiscie MIVEC odlacza 2 cylindry ? Jesli tak to w jakich sytuacjach, bo nie do konca rozumiem ?

Jazda "na luzie" ale ostatnie silniki wyprodukowano w 1996.
MIVEC-MD (Modulated Displacement)

2. Widzialem kiedys jak w Hondzie ktos umiescil kontrolke zalaczajacego sie systemu VTEC. Czy mozna zrobic cos podobnego w Mitsu ? Od jakich obrotow zalacza sie MIVEC ?


Podobno od 5,500 ale to kwestia indywidalnego obciążania napędu.

Na koniec jeszcze jedna sprawa. Posiada ktos z forumowiczow moze wykres z hamowni dla CZ3 1.3 ?
_________________
Na stanie:
Smart Forfour Brabus czyli CZT na sterydach
Ex:
Smart Forfour 1.5 / CZ5 109
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2012, 22:43   

davidswho napisał/a:
Widzialem kiedys jak w Hondzie ktos umiescil kontrolke zalaczajacego sie systemu VTEC. Czy mozna zrobic cos podobnego w Mitsu ? Od jakich obrotow zalacza sie MIVEC ?

MIVEC w Colcie działa płynnie i bez przerwy.
_________________

 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 29-08-2012, 14:18   

a czy gdzieś na silniku jest napisane , lub czy można kupić jakąś obudowę do 4A90 z napisem MIVEC ?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
artpla1978 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 30
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 31-08-2012, 09:40   

MIVEC nie odłącza żadnych cylindrów -jest to system zmiennych faz rozrządu i zmiennego wzniosu zaworów
link do strony producenta
http://www.mitsubishi-mot...ce/e/mivec.html
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 25-09-2012, 09:29   

Kanapa dobrze pisze. Były miveci ktore na biegu jałowym wyłączały podawanie paliwa na 2 gary (podczas hamowania silnikiem też) ale zrezygnowano później z tej technologii z powodu nierównomiernie a tym samym niekorzystnie rozkładających się sił na układ korbowotłokowy powstających podczas pracy silnika na jałowcu na 2 garach. Samochody z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa (a nawet niektóre gaźnikowe poprzez specjalny zawór) automatycznie odłączają podawanie paliwa na wszystkich garach podczas hamowania silnikiem co stanowi od lat 90tych powszechnie stosowane rozwiązanie techniczne mające na celu przede wszystkim zaoszczędzenie ilości spalanego paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.