Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
[I 2.0] Silnik bierze olej
Autor Wiadomość
narciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: z potrzeby
Wysłany: 12-09-2012, 00:12   [I 2.0] Silnik bierze olej

Mój outek bierze duzo oleju silnikowego. Auto od nowosci serwisowane w niemczech w serwisie. Ostatnio musialem dolac 2,5 litra po jakichs 5 tys. Na autostradzie ok 160km bierze ok 100ml -130km/h. Wczesniej tez tak sie działo. Jak temu zaradzić? Obecnie olej liqui moly MoS2 kupiony w niemczech. Swiece irydowe wymienione dopiero po 70 tys ! (zaniedbanie poprzedniego wlasciciela)
Ostatnio zmieniony przez narciarz 13-09-2012, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 12-09-2012, 08:02   

Jaki masz silnik i ile przebiegu? Nie masz nigdzie wycieku?

W najtańszy sposób mogę zaproponować płukankę silnika + zmiana oleju na PW :wink:
Co prawda może to być jak reanimacja nieboszczyka ale jeżeli masz przypieczony pierścionek to są 80% szanse, że pomoże
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-09-2012, 08:07   Re: Silnik bierze olej

narciarz napisał/a:
Swiece irydowe wymienione dopiero po 70 tys


Jeśli to 4G63 to tam się wymienia co 90 tys...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-09-2012, 08:28   

Na początku warto sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli to wina pierścieni, oczywiście olejowych, to w podobnym stanie będą też główne i sprawdzenie sprężania może wiele powiedzieć. Jeśli ciśnienie będzie ok, to może być wina uszczelniaczy zaworowych i być może wystarczy ich wymiana, co nie powinno być dużym kosztem, lub trzeba będzie wyremontować głowicę.
 
 
narciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: z potrzeby
Wysłany: 12-09-2012, 17:58   

Jest może jakiś naprawdę dobry mechanik na dolnym śląsku, który byłby w stanie tego nie zepsuć albo dobrze zdiagnozować? Aha no i od jakiegoś czasu jak wymieniana była sonda lambda pali mi się check engine. Może za duza dawka jest podawana i przez to?
Przebieg 162 tys. gaz zalozony 10 tys. temu, ale wczesniej tez tak bylo. Nie schodziłem na doł ale jak wymieniał mi mechanik olej powiedział, że spód jak nowy. Olej 10w40, najwięcej go bierze na autostradzie, ale nie dymi, nic.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 12-09-2012, 19:00   

narciarz napisał/a:
Olej 10w40


czyżby mobil S? czy sie pomyliłem?
 
 
narciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: z potrzeby
Wysłany: 12-09-2012, 22:04   

Napisałem przecież w pierwszym poście, że liqui moly MoS2 z niemiec przeze mnie, osobiście kupiony. Taki jak tu: http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=23 Wcześniej był castrol. Jakoś przy 120 tys zostal zmieniony z 5w40.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 12-09-2012, 22:20   

spoko, jakoś mi umknęło :oops:

no dobra, to diagnoza jest taka: masz zepsuty samochód :mrgreen: :wink: a tak poważnie to chyba kolejny przykład zniszczonego silnika przez "dobry olej"

dalej bym utrzymał 5w40, tylko weź coś czyszczącego
np. XFS 5W40 Millersa
jak już to nie pomoże no to tak jak pisali koledzy wyżej

[ Dodano: 12-09-2012, 22:28 ]
narciarz napisał/a:
Aha no i od jakiegoś czasu jak wymieniana była sonda lambda pali mi się check engine.


no i ciekawe w jakim stanie masz katalizator przy pobieraniu oleju
 
 
narciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: z potrzeby
Wysłany: 13-09-2012, 17:48   

Byłem u mechanika, powiedział, że nie możliwe żeby przepalał olej bo byłby inny osad na świecach. Za 3k km wstąpię do niego na sprawdzenie szczelności sprężonym powietrzem.
A czy jest możliwe że zaczął brać olej po zmianie z 5w na 10w? Bo to było mniej więcej w tych ramach czasowych.

Katalizator pewno jest zapchany bo wywala błąd sprawności kata, ale boję się za to ruszać bo usłyszałem że pierwszego nie mogę ruszać a drugi najlepiej byłoby wymienić.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 13-09-2012, 18:13   

narciarz napisał/a:
Byłem u mechanika, powiedział, że nie możliwe żeby przepalał olej bo byłby inny osad na świecach


zmień mechanika

narciarz napisał/a:
ale boję się za to ruszać bo usłyszałem że pierwszego nie mogę ruszać a drugi najlepiej byłoby wymienić.


jeszcze raz zmień mechanika

[ Dodano: 13-09-2012, 18:15 ]
narciarz napisał/a:
A czy jest możliwe że zaczął brać olej po zmianie z 5w na 10w?


moja odpowiedź wyżej

jaceksu79 napisał/a:
dalej bym utrzymał 5w40, tylko weź coś czyszczącego
np. XFS 5W40 Millersa
 
 
narciarz 
Nowy Forumowicz

Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: z potrzeby
Wysłany: 13-09-2012, 18:31   

Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić kata, czy po prostu wywalić?
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 13-09-2012, 19:04   

tak, po prostu analizator spalin
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 13-09-2012, 19:51   

narciarz napisał/a:
Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić kata, czy po prostu wywalić?
Możesz odkręcić sondę lambda od góry, zaświecić jakąś cienką latarką i popatrzeć. Jeśli to nic nie da to pozostaje demontaż kolektora wydechowego z katalizatorem.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-09-2012, 19:58   

chyba jednak analizator spalin jak pisał Jacek to lepszy sposób sprawdzenia katalizatora niż jakiekolwiek wzrokowe oględziny.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 13-09-2012, 20:58   

rezon napisał/a:
chyba jednak analizator spalin jak pisał Jacek to lepszy sposób sprawdzenia katalizatora niż jakiekolwiek wzrokowe oględziny.
Ale jeśli silnik spala olej smarujący to analizator może pokazać jakieś dziwne pomiary. No i dodatkowo wydajność katalizatora zależy od wielu parametrów, więc nawet na podstawie cyferek ciężko ocenić czy działa czy nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.