Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
[I 2.0] Silnik bierze olej |
Autor |
Wiadomość |
narciarz
Nowy Forumowicz
Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 11 Skąd: z potrzeby
|
Wysłany: 12-09-2012, 00:12 [I 2.0] Silnik bierze olej
|
|
|
Mój outek bierze duzo oleju silnikowego. Auto od nowosci serwisowane w niemczech w serwisie. Ostatnio musialem dolac 2,5 litra po jakichs 5 tys. Na autostradzie ok 160km bierze ok 100ml -130km/h. Wczesniej tez tak sie działo. Jak temu zaradzić? Obecnie olej liqui moly MoS2 kupiony w niemczech. Swiece irydowe wymienione dopiero po 70 tys ! (zaniedbanie poprzedniego wlasciciela) |
Ostatnio zmieniony przez narciarz 13-09-2012, 17:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-09-2012, 08:02
|
|
|
Jaki masz silnik i ile przebiegu? Nie masz nigdzie wycieku?
W najtańszy sposób mogę zaproponować płukankę silnika + zmiana oleju na PW
Co prawda może to być jak reanimacja nieboszczyka ale jeżeli masz przypieczony pierścionek to są 80% szanse, że pomoże |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-09-2012, 08:07 Re: Silnik bierze olej
|
|
|
narciarz napisał/a: | Swiece irydowe wymienione dopiero po 70 tys |
Jeśli to 4G63 to tam się wymienia co 90 tys... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-09-2012, 08:28
|
|
|
Na początku warto sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli to wina pierścieni, oczywiście olejowych, to w podobnym stanie będą też główne i sprawdzenie sprężania może wiele powiedzieć. Jeśli ciśnienie będzie ok, to może być wina uszczelniaczy zaworowych i być może wystarczy ich wymiana, co nie powinno być dużym kosztem, lub trzeba będzie wyremontować głowicę. |
|
|
|
 |
narciarz
Nowy Forumowicz
Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 11 Skąd: z potrzeby
|
Wysłany: 12-09-2012, 17:58
|
|
|
Jest może jakiś naprawdę dobry mechanik na dolnym śląsku, który byłby w stanie tego nie zepsuć albo dobrze zdiagnozować? Aha no i od jakiegoś czasu jak wymieniana była sonda lambda pali mi się check engine. Może za duza dawka jest podawana i przez to?
Przebieg 162 tys. gaz zalozony 10 tys. temu, ale wczesniej tez tak bylo. Nie schodziłem na doł ale jak wymieniał mi mechanik olej powiedział, że spód jak nowy. Olej 10w40, najwięcej go bierze na autostradzie, ale nie dymi, nic. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-09-2012, 19:00
|
|
|
narciarz napisał/a: | Olej 10w40 |
czyżby mobil S? czy sie pomyliłem? |
|
|
|
 |
narciarz
Nowy Forumowicz
Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 11 Skąd: z potrzeby
|
Wysłany: 12-09-2012, 22:04
|
|
|
Napisałem przecież w pierwszym poście, że liqui moly MoS2 z niemiec przeze mnie, osobiście kupiony. Taki jak tu: http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=23 Wcześniej był castrol. Jakoś przy 120 tys zostal zmieniony z 5w40. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-09-2012, 22:20
|
|
|
spoko, jakoś mi umknęło
no dobra, to diagnoza jest taka: masz zepsuty samochód a tak poważnie to chyba kolejny przykład zniszczonego silnika przez "dobry olej"
dalej bym utrzymał 5w40, tylko weź coś czyszczącego
np. XFS 5W40 Millersa
jak już to nie pomoże no to tak jak pisali koledzy wyżej
[ Dodano: 12-09-2012, 22:28 ]
narciarz napisał/a: | Aha no i od jakiegoś czasu jak wymieniana była sonda lambda pali mi się check engine. |
no i ciekawe w jakim stanie masz katalizator przy pobieraniu oleju |
|
|
|
 |
narciarz
Nowy Forumowicz
Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 11 Skąd: z potrzeby
|
Wysłany: 13-09-2012, 17:48
|
|
|
Byłem u mechanika, powiedział, że nie możliwe żeby przepalał olej bo byłby inny osad na świecach. Za 3k km wstąpię do niego na sprawdzenie szczelności sprężonym powietrzem.
A czy jest możliwe że zaczął brać olej po zmianie z 5w na 10w? Bo to było mniej więcej w tych ramach czasowych.
Katalizator pewno jest zapchany bo wywala błąd sprawności kata, ale boję się za to ruszać bo usłyszałem że pierwszego nie mogę ruszać a drugi najlepiej byłoby wymienić. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 13-09-2012, 18:13
|
|
|
narciarz napisał/a: | Byłem u mechanika, powiedział, że nie możliwe żeby przepalał olej bo byłby inny osad na świecach |
zmień mechanika
narciarz napisał/a: | ale boję się za to ruszać bo usłyszałem że pierwszego nie mogę ruszać a drugi najlepiej byłoby wymienić. |
jeszcze raz zmień mechanika
[ Dodano: 13-09-2012, 18:15 ]
narciarz napisał/a: | A czy jest możliwe że zaczął brać olej po zmianie z 5w na 10w? |
moja odpowiedź wyżej
jaceksu79 napisał/a: | dalej bym utrzymał 5w40, tylko weź coś czyszczącego
np. XFS 5W40 Millersa |
|
|
|
|
 |
narciarz
Nowy Forumowicz
Auto: o1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 11 Skąd: z potrzeby
|
Wysłany: 13-09-2012, 18:31
|
|
|
Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić kata, czy po prostu wywalić? |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 13-09-2012, 19:04
|
|
|
tak, po prostu analizator spalin |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-09-2012, 19:51
|
|
|
narciarz napisał/a: | Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić kata, czy po prostu wywalić? | Możesz odkręcić sondę lambda od góry, zaświecić jakąś cienką latarką i popatrzeć. Jeśli to nic nie da to pozostaje demontaż kolektora wydechowego z katalizatorem. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-09-2012, 19:58
|
|
|
chyba jednak analizator spalin jak pisał Jacek to lepszy sposób sprawdzenia katalizatora niż jakiekolwiek wzrokowe oględziny. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-09-2012, 20:58
|
|
|
rezon napisał/a: | chyba jednak analizator spalin jak pisał Jacek to lepszy sposób sprawdzenia katalizatora niż jakiekolwiek wzrokowe oględziny. | Ale jeśli silnik spala olej smarujący to analizator może pokazać jakieś dziwne pomiary. No i dodatkowo wydajność katalizatora zależy od wielu parametrów, więc nawet na podstawie cyferek ciężko ocenić czy działa czy nie. |
|
|
|
 |
|