Cos nie tak w zawieszeniu ;/ HELP |
Autor |
Wiadomość |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 30-09-2012, 08:58 Cos nie tak w zawieszeniu ;/ HELP
|
|
|
Panowie mam kolejny problem , a nawet kilka Pierwszy to taki ze cięzko pracuje mi wspomaganie , drugi to taki ze nie odbija mi kierownica przy skręcie w lewo , w prawo odbija delikatnie , następnie podczas jazdy lekko sciąga mi auto w prawo . Zauważyłem też ze jak przyspieszam i np wklepie dwójke to podczas wysprzęglenia kierownica lekko skręca w prawo , potem daje dwójke puszczam sprzegło daje gaz do dechy i kierownica sie prostuje . czuc takie szarpanie , jak by no niewiem koło uciekało do tyłu a potem do przodu .
Wiem ze mam wyrobione gumy mocujące drążek do karoserii . Sprzedający mówił ze wymieniali mu koncwki drążków i niema zbierznosci , czy to ma wpływ na ciezkie wspomaganie ? (koła nie piszczą na zakręcie ) Aha , podczas jazdy na wprost kierownica nie jest na srodku tylko delikatnie w lewo ;/;/ chce sie za to zabrac wkoncu , macie jakies pomysły ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-09-2012, 09:12
|
|
|
Na początku przejrzyj całe zawieszenie, czy nie są pozacierane sworznie, czy nie ma na nich luzów, później zrób geometrie, co do wspomagania, sprawdź poziom płynu hydraulicznego tak na początek |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 30-09-2012, 09:59
|
|
|
płyn jest , luzy są na drązku stabilizacyjnym , na tych gumach . mam wrazenie ze przednie koło ma luz przód tył , czy to wachacz? jak sprawdzic zatarte stworznie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-09-2012, 10:28
|
|
|
Jeżeli koło ma luz przód tył to może być uszkodzony sworzeń albo tuleja metalowo-gumowa, aby sprawdzić sworznie nalezy porozpinac elementy zawieszenia, Odnośnie układu wspomagania, najlepiej sprawdzić ciśnienie w układzie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 30-09-2012, 11:12
|
|
|
no a co z tym sciąganiem w prawo ? jakie ma byc cisnienie w ukłądzie wspomagania? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-09-2012, 14:55
|
|
|
slavo_p napisał/a: | no a co z tym sciąganiem w prawo ? | Tak jak wcześniej wspomniałem, kontrola zawieszenia, wymiana zużytych elementów i geometria, koniecznie sprawdź też ciśnienie w oponach i zużycie opon slavo_p napisał/a: | jakie ma byc cisnienie w ukłądzie wspomagania? | W warunkach bezobciązeniowych rzędu 1MPa, pod obciążeniem rzędu 12MPa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 01-10-2012, 19:39
|
|
|
Ja po zmianie końcówek miałem podobne objawy tj nie odbijała kierownica i ciężej troszkę wspomaganie chodziło no i ściąganie na którąś stronę też było.
robertdg napisał/a: | kontrola zawieszenia, wymiana zużytych elementów i geometria, koniecznie sprawdź też ciśnienie w oponach i zużycie opon |
myślę że to wystarczy |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 02-10-2012, 22:15
|
|
|
k@rol i jak rozwiązałes swoje problemy ? |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
|