Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOCY zaczęło kopcić na biało i stanęło
Autor Wiadomość
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
  Wysłany: 26-09-2012, 15:45   POMOCY zaczęło kopcić na biało i stanęło

Jechałem dzisiaj obroty ok 2000 nagle samochód stracił moc, z tyłu pojawiły się kłęby białego dymu, zapaliła się kontrolka silnika i SC. Podpięty pod komputer pokazał następujące błędy
16. AIR TEMPERATURE SENSOR
41. THROTTLE VALUE SOLENOID
49. OVER BOOST
26. CSP SENSOR
48. GE
31. CAN COMMUNICATION
52. VGT CONTROL PRSSURE
51. EGR POS. SENSOR
Z CZEGO BŁĘDY 48, 31, 52 i 51 SIĘ NIE KASUJĄ
W SPALINACH CZUĆ ROPĘ. CO ROBIĆ ???????????????????????????? POMOCY
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 26-09-2012, 16:09   

Kłęby białego dymu to sugerują uszczelkę pod głowicą najczęściej. Sprawdź płyn, olej, korek oleju i wszystkie inne sprawy jakie trzeba sprawdzić diagnozując uszczelkę.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 26-09-2012, 17:02   

Heilsberg napisał/a:
Kłęby białego dymu to sugerują uszczelkę pod głowicą najczęściej. Sprawdź płyn, olej, korek oleju i wszystkie inne sprawy jakie trzeba sprawdzić diagnozując uszczelkę.

Sprawdziłem, tutaj jest wszystko ok.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 27-09-2012, 08:38   

cześć, błąd 26 i 48 ma związek z nastawnikiem pompy, 41 to przepustnica,51 elektrozawór EGR,16 czujnik temp. w kolektorze dolotowym. Masz do wyczyszczenia i sprawdzenia EGR i nastawnik w pompie.
_________________

 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 27-09-2012, 16:39   

tompol34 napisał/a:
cześć, błąd 26 i 48 ma związek z nastawnikiem pompy, 41 to przepustnica,51 elektrozawór EGR,16 czujnik temp. w kolektorze dolotowym. Masz do wyczyszczenia i sprawdzenia EGR i nastawnik w pompie.

Jak się dobrać do nastawnika w pompie???????
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 27-09-2012, 18:43   

od góry po demontażu kolektora dolotowego. Przeczytaj dokładnie moje wszystkie posty odnośnie pompy.
_________________

 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 28-09-2012, 22:06   

Znalazłem instrukcje poparte zdjęciami z demontażu górnej części pompy. W postach przewijał się temat opiłków w filtrze paliwa, wtedy przypomniało mi się - około 3 tygodni temu wymieniałem olej w silniku wraz z możliwymi filtrami, gdy odkręciłem filtr paliwa bez zlewania ON dolnym czujnikiem i po przechyleniu jak z kubka do obciętej butelki po wodzie (rozpalam tym w piecu) zauważyłem właśnie sporą ilość opiłków mosiężnych lub z brązu - to by miało sens. Tylko od czego jest filtr?? czy nie powinien wyłapać tego syfu skądkolwiek on się wziął w baku. (może z pompy z dystrybutora).
Czy jest jakieś ryzyko że przy rozmontowywaniu tego nastawnika coś może pójść nie tak?
Czy po rozbiórce należy wymienić uszczelnienia czy składać na płynną uszczelkę?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-09-2012, 07:05   

jest to powłoka niklowo-cynkowa która od środka pokryty jest zbiornik. Cząstki powłoki sa tak ostre, że przebijają filtr paliwa i lecą sobie dalej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2012, 07:22   

Polecam nowy zbiornik :)
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 29-09-2012, 14:03   

Szacunek P. Zbyszku, dwa lata minęły bezawaryjnej jazdy Pajero po ostatnim przeglądzie w Pomysku i teraz niespodzianka. Stoję przed dylematem czy rozbierać nastawnik jak radzi kolega tompol34. Czytałem instrukcję czyszczenia nastawnika w pompie VP34 - czy bez VAG jest to naprawdę tak skomplikowane nie wystarczy odkręcić delikatnie przeczyścić nie dotykając stacyjki złożyć w odwrotnej kolejności.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 29-09-2012, 15:35   

bez problemu przeczyścisz bo w tej pompie w nastawniku jest znacznik "wycięcie" i nie można złożyć inaczej
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-09-2012, 16:34   

Zleży jak daleko weszły opiłki, jeśli tylko w nastawę to da się łatwo zrobić. Jeśli poszły dalej, potrzeba troszkę głębiej rozebrać pompę.
Ale i tak będzie trzeba zmienić zbiornik. Warto pod dobrego kompa podpiąć.

[ Dodano: 29-09-2012, 16:35 ]
tonys napisał/a:
Szacunek P. Zbyszku, dwa lata minęły bezawaryjnej jazdy Pajero po ostatnim przeglądzie w Pomysku i teraz niespodzianka. .

Trzeba częściej przeglądać auto niż dwa lata:). Serio to od początku roku wszystkich odwiedzających nasz serwis informujemy o stanie [pompy i konieczności wymiany zbiornika.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 29-09-2012, 16:45   

potrzebne będą nowe uszczelki czy składać na stare?
konieczne będzie odpowietrzenie układu? jeśli tak jak to zrobić?

Przed chwilą zdemontowałem EGR, przepustnice. EGR pokryty czarnymi sadzami nie zblokowany zasysając ustami grzybek otwiera się. Przepustnica lekko zroszona olejem im bliżej kolektora - delikatne błoto - sadze ze spalin i mgiełka z oleju - wyczyściłem. Zaślepiłem rurkę od EGR z lewej strony silnika blaszką na łączeniu "puszeczką"
Odpaliłem Pajero - zapalił bez problemu na desce świeci się CHECK oraz SC na biegu jałowym pracuje normalnie przy delikatnym dodaniu gazu zadławia się wchodzi na obroty lekko przerywa dymi, kopci na szaro.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-09-2012, 16:58   

tonys napisał/a:
potrzebne będą nowe uszczelki czy składać na stare?
konieczne będzie odpowietrzenie układu? jeśli tak jak to zrobić?

Przed chwilą zdemontowałem EGR, przepustnice. EGR pokryty czarnymi sadzami nie zblokowany zasysając ustami grzybek otwiera się. Przepustnica lekko zroszona olejem im bliżej kolektora - delikatne błoto - sadze ze spalin i mgiełka z oleju - wyczyściłem. Zaślepiłem rurkę od EGR z lewej strony silnika blaszką na łączeniu "puszeczką"
Odpaliłem Pajero - zapalił bez problemu na desce świeci się CHECK oraz SC na biegu jałowym pracuje normalnie przy delikatnym dodaniu gazu zadławia się wchodzi na obroty lekko przerywa dymi, kopci na szaro.

Jak pali się check to może byc inny przyczyna niz nastawnik. Błąd w nastawniku nie wyzwala checka
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 04-10-2012, 17:04   

Proszę o informację jak prawidłowo odpowietrzyć pompę?

[ Dodano: 09-10-2012, 09:44 ]
Faktycznie po zdemontowaniu górnej pokrywy pompy ukazał się "bajkowy" widok - mieniące się jak w Królewnie Śnieżce złotawe opiłki, styki oblepione bombkami tychże opiłków, prawie łączyły się ze sobą. Wszystko wyczyściłem, złożyłem - Pajero lata jak głupie ;-) .
Dziękuje wszystkim za pomoc.
W tygodniu przepłukam bak ciekawe co tam siedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.