[Cari 1.8 GDI] Niskie wolne obroty na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
kamil.burczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI (2003r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-09-2015, 08:40 [Cari 1.8 GDI] Niskie wolne obroty na ciepłym silniku
|
|
|
Od pewnego czasu w mojej Carismie wolne obroty spadają poniżej standardowego poziomu, tak, że aż samochód zaczyna wibrować. Co prawda nigdy nie zgasł, ale staje sięto upierdliwe. Ostatnio wymieniłem wszystkie świece, na zalecane przez producenta irydowe (NGK), wymieniłem wtryskiwacz i jedną cewkę (tu akurat zapaliła się kontrolka przy braku zapłonu, ale myślałem, że może rozwiąże to problem), ale problem nadal występuje.
Pompa wysokiego ciśnienia jest OK - była regenerowana przez Leszka z okolic Krakowa.
Podłączenie komputera nie pokazuje żadnych błędów.
Widziałem kilka podobnych wątków na forum, więc czy ktoś znalazł może definitywne rozwiązanie tego problemu i może siępodzielić? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 25-09-2015, 22:42
|
|
|
dolot czysty, razem z przepustnicą? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
kamil.burczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI (2003r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-09-2015, 23:06
|
|
|
Tak, wyczyszczone kilka miesięcy temu i sprawdzone teraz ponownie. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 25-09-2015, 23:12
|
|
|
tps przepustnicy na jakie napięcie ustawiony? |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
kamil.burczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI (2003r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-09-2015, 17:05
|
|
|
Tego nie sprawdzałem. Da sięto zmierzyć samodzielnie? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 26-09-2015, 18:34
|
|
|
a czy tak jest od dłuższego czasu? sprawdź na evoscanie korekty paliwowe i odczyty z sondy bo mi to wygląda na ten wtryskiwacz który wymieniłeś, generalnie powinno się wymieniać komplet wtrysków a jak nie komplet to dobrać wtrysk o takich samych parametrach. one są c z tego co pamiętam podzielone na kilka grup selekcyjnych , przykładowo A, B, i C i np nie można mieszać ich pomiędzy grupami ale poczytaj bo o tym tez było kiedyś gdzieś na forum jeżeli dobrze pamiętam i chyba nawet w serwisówce jest zresztą zaraz sam sprawdzę |
|
|
|
 |
kamil.burczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI (2003r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-09-2015, 19:33
|
|
|
Tak, przed wymianą wtryskiwacza było tak samo. Nówka sztuka kosztuje w ASO prawie 2000zł, więc nie wymienię 4 ot tak Chyba że są gdzieś tańsze? |
|
|
|
 |
Recive
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 21 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27-09-2015, 19:08
|
|
|
O dziwo mam ten sam problem, też Carisme GDI 03 r. - jakby Ci sie udało go rozwiązać daj znać |
|
|
|
 |
robert195
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-09-2015, 21:41
|
|
|
taki sam mam problem w 1.8 GDI tylko że jak wymieniałem swiece tostare były całe mokre w oleju i kopci troche na niebiesko, nie wiem czy to wina pierscieni czy swiec zalanych i nie dochodzi iskra z cewki czy to z tego powodu moga być niskie obroty? |
_________________ robertforuś |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 29-09-2015, 21:48
|
|
|
robert195, co jak co, ale problem masz większy, jak kopci na niebiesko podczas jazdy + ubywa Ci oleju to masz silnik do remontu (zmiana pierścieni + szlif głowicy to sposób doraźny) |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
robert195
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 33 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-10-2015, 21:45
|
|
|
a ktoś może wie z własnego doświadczenia, ile takim silnikiem można pojeździć maksymalnie który bierze olej mniej więcej 1l na 1000km, nie miałem jeszcze takiej sytuacji i nie wiem czy mogę sie spodziewać nagłego zgaszenia silnika i koniec, oczywiscie dbam o to żeby na bieżąco dolewać olej i nie przekraczam 2,5 tys obrotów. Przymierzam się zrobić remont 1.8 gdi wymiana pierscieni, planowanie głowicy, wymiata szklanek. Pozdrawiam
[ Dodano: 11-10-2015, 22:24 ]
chciałem jeszcze dodać że przy zimnym silniku słychać zawory, czy to może być spowodowane że bierze olej? czy nie ma różnicy? |
_________________ robertforuś |
|
|
|
 |
|