Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie koła przy hamowaniu
Autor Wiadomość
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 04-10-2012, 20:52   Bicie koła przy hamowaniu

mam problem bo nie wiadomo co można zdiagnozować...
bije koło prawe z przodu przy hamowaniu, bardzo mocno jest to odczuwalne na kierownicy i przenosi się na karoserie

koło wyważone, dziś wymieniłem tarcze na nową i dalej to samo
jutro przełożę koło na inna oś i sprawdzę czy to czasem opona lub felga nie jest jakaś "dziwne" skrzywiona


jakieś pomyły co może być przyczyną??

jak nie hamuje to auto prowadzi sie dobrze, nie ściąga, szumi standardowo, nie stuka nie bije itp.. tylko podczas hamowania


wahacza??
przegub??
zwrotnica??
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-10-2012, 20:56   

To jeszcze sprawdź piaste czujnikiem zegarowym, a tak wogóle to jak pracuje zacisk hamulcowy :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-10-2012, 18:38   

A bije jak hamujesz z dużej prędkości czy obojętnie?U mnie też przy hamowaniu bije tylko że jak hamuje z dużej prędkości powiedzmy ze 160 i przy 120 przestaje.Wymiana tarcz tez nic nie dała.A może to być luz na kolumnie kierowniczej?
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 05-10-2012, 19:24   

Może tulejki na wahaczach lub swożeń .
_________________
Ross
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-10-2012, 20:18   

Centosz napisał/a:
A może to być luz na kolumnie kierowniczej?


miałbyś odczuwalny moment bezwładu na kierownicy i by były jeszcze inne objawy, stukanie np, ewentualne pływanie samochodu po drodze, ściąganie
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 07-10-2012, 15:46   

gulgulq, ja bym obstawiał jakąś lipę z zaciskiem ew klockami. Bije od razu jak zaczniesz hamować, czy jak się tarcza podgrzeje? Może klocki przypalone i od razu przegrzewają tarczę?
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 08-10-2012, 19:24   

przełożyliśmy 3 tarcze (z lewej na prawą, nową i stara), klocki, koła - to samo
zacisk sprawdzony, nasmarowany, nie szarpie

łożysko nie szumi, nie ściąga itp.. sprawdzaliśmy na wsio sposób

na podniesionym kole ciężko to wyłapać bo delikatnie depniecie na hamulec kończy się od razu zatrzymaniem koła (brak obciążenia) - więc tylko próby jezdne


zostaje praktycznie tylko krzywa oś - ale mechanik mówi ze nie chce mu się wierzyć w to ;)


to nie jest tak że bije - raczej jest to zjawisko takiego pływania koła... przy dużych prędkościach np. 100 hamowanie powoduje mocne "bicie", szarpanie kierownicy (lewo, prawo) i przenosi się na budę - tak jakby coś nie trzymało koła w ograniczonym zakresie...nie ma stuków, czy jakiegoś walenia

jutro wjeżdżam na szarpaki by sprawdzić czy nie ma tam gdzieś luzów oraz na geometrie by sprawdzić zbieżność
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Brion 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 08-10-2012, 19:57   

Jak znajdziesz co jest winą to napisz bo mam ten sam problem... u mnie na szarpakach nic nie pokazało zwłaszcza że mam wszystko nowe to raczej nie mogło pokazać jakiegokolwiek luzu.
 
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-10-2012, 20:03   

Jak macie drugi komplet opon to sprawdźcie sobie czy to nie jest przypadkiem kwestia nie równomiernie zużytej opony. U mnie tak było. Podczas jednostajnej jazdy było ok, objawy wychodziły przy hamowaniu gdy przednia oś była mocniej dociążona.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-10-2012, 20:22   

Ciekawe, czy to szarpanie jest odczuwalne przy hamowaniu tylko na luzie czy tylko na biegu czy w obu przypadkach?
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 09-10-2012, 21:01   

jestem po pomiarach i diagnostyce

amory ok
hamowanie na rolkach ok

przegląd ok
zrobiona geometria - było delikatnie rozjechane

ściągnięta tarcza, wyczyszczone do połysku: mocowanie tarczy, piasta, docisk felgi

nic nie dało :P

pomiar bicia na tarczy: 20 setek
pomiar bicia na piaście: 8 setek

burza mózgów wykazała: pada łożysko razem z piastą i przy mocnym dociążeniu zaczyna lekko krzywić koło - przy normalnej jeździe jest na razie wszystko ok


pozostaje mi nie hamować :P albo tylko na ręcznym :D
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-10-2012, 21:52   

Na tarczy dopuszczalne 6 setek lub mniej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 10-10-2012, 08:48   

Diagnostyka nie wykazała luzów na łożysku amortyzatora i luzów na wahaczu?
Co ze zmiana łożyska na piascie, zrobiłeś?
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 10-10-2012, 09:48   

Student napisał/a:
Co ze zmiana łożyska na piascie, zrobiłeś?


no nie

koszt koło 500 zeta za nowy dobry komplet...
bede szukal na podmianke cos ze szrotow
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
hubcio87 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-10-2012, 18:38   

Czołem! Miałem identyczny objaw w civicu V gen tj. buda drżała tak jakby miała się rozpaść. Przetoczyłem tarcze (bo były w miarę nowe i dobre), klocki nowe etc. W końcu doszliśmy do tego, że przyczyną były trzpienie czy śruby pływające (jak to się zwie) między jarzmem a zaciskiem. Były zatarte i nierówno się układało stąd bicie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.