Bicie koła przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 04-10-2012, 20:52 Bicie koła przy hamowaniu
|
|
|
mam problem bo nie wiadomo co można zdiagnozować...
bije koło prawe z przodu przy hamowaniu, bardzo mocno jest to odczuwalne na kierownicy i przenosi się na karoserie
koło wyważone, dziś wymieniłem tarcze na nową i dalej to samo
jutro przełożę koło na inna oś i sprawdzę czy to czasem opona lub felga nie jest jakaś "dziwne" skrzywiona
jakieś pomyły co może być przyczyną??
jak nie hamuje to auto prowadzi sie dobrze, nie ściąga, szumi standardowo, nie stuka nie bije itp.. tylko podczas hamowania
wahacza??
przegub??
zwrotnica?? |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-10-2012, 20:56
|
|
|
To jeszcze sprawdź piaste czujnikiem zegarowym, a tak wogóle to jak pracuje zacisk hamulcowy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-10-2012, 18:38
|
|
|
A bije jak hamujesz z dużej prędkości czy obojętnie?U mnie też przy hamowaniu bije tylko że jak hamuje z dużej prędkości powiedzmy ze 160 i przy 120 przestaje.Wymiana tarcz tez nic nie dała.A może to być luz na kolumnie kierowniczej? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 05-10-2012, 19:24
|
|
|
Może tulejki na wahaczach lub swożeń . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-10-2012, 20:18
|
|
|
Centosz napisał/a: | A może to być luz na kolumnie kierowniczej? |
miałbyś odczuwalny moment bezwładu na kierownicy i by były jeszcze inne objawy, stukanie np, ewentualne pływanie samochodu po drodze, ściąganie |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 07-10-2012, 15:46
|
|
|
gulgulq, ja bym obstawiał jakąś lipę z zaciskiem ew klockami. Bije od razu jak zaczniesz hamować, czy jak się tarcza podgrzeje? Może klocki przypalone i od razu przegrzewają tarczę? |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 08-10-2012, 19:24
|
|
|
przełożyliśmy 3 tarcze (z lewej na prawą, nową i stara), klocki, koła - to samo
zacisk sprawdzony, nasmarowany, nie szarpie
łożysko nie szumi, nie ściąga itp.. sprawdzaliśmy na wsio sposób
na podniesionym kole ciężko to wyłapać bo delikatnie depniecie na hamulec kończy się od razu zatrzymaniem koła (brak obciążenia) - więc tylko próby jezdne
zostaje praktycznie tylko krzywa oś - ale mechanik mówi ze nie chce mu się wierzyć w to
to nie jest tak że bije - raczej jest to zjawisko takiego pływania koła... przy dużych prędkościach np. 100 hamowanie powoduje mocne "bicie", szarpanie kierownicy (lewo, prawo) i przenosi się na budę - tak jakby coś nie trzymało koła w ograniczonym zakresie...nie ma stuków, czy jakiegoś walenia
jutro wjeżdżam na szarpaki by sprawdzić czy nie ma tam gdzieś luzów oraz na geometrie by sprawdzić zbieżność |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Brion
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: Biskupiec
|
Wysłany: 08-10-2012, 19:57
|
|
|
Jak znajdziesz co jest winą to napisz bo mam ten sam problem... u mnie na szarpakach nic nie pokazało zwłaszcza że mam wszystko nowe to raczej nie mogło pokazać jakiegokolwiek luzu. |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-10-2012, 20:03
|
|
|
Jak macie drugi komplet opon to sprawdźcie sobie czy to nie jest przypadkiem kwestia nie równomiernie zużytej opony. U mnie tak było. Podczas jednostajnej jazdy było ok, objawy wychodziły przy hamowaniu gdy przednia oś była mocniej dociążona. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-10-2012, 20:22
|
|
|
Ciekawe, czy to szarpanie jest odczuwalne przy hamowaniu tylko na luzie czy tylko na biegu czy w obu przypadkach? |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 09-10-2012, 21:01
|
|
|
jestem po pomiarach i diagnostyce
amory ok
hamowanie na rolkach ok
przegląd ok
zrobiona geometria - było delikatnie rozjechane
ściągnięta tarcza, wyczyszczone do połysku: mocowanie tarczy, piasta, docisk felgi
nic nie dało
pomiar bicia na tarczy: 20 setek
pomiar bicia na piaście: 8 setek
burza mózgów wykazała: pada łożysko razem z piastą i przy mocnym dociążeniu zaczyna lekko krzywić koło - przy normalnej jeździe jest na razie wszystko ok
pozostaje mi nie hamować albo tylko na ręcznym |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-10-2012, 21:52
|
|
|
Na tarczy dopuszczalne 6 setek lub mniej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 10-10-2012, 08:48
|
|
|
Diagnostyka nie wykazała luzów na łożysku amortyzatora i luzów na wahaczu?
Co ze zmiana łożyska na piascie, zrobiłeś? |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-10-2012, 18:38
|
|
|
Czołem! Miałem identyczny objaw w civicu V gen tj. buda drżała tak jakby miała się rozpaść. Przetoczyłem tarcze (bo były w miarę nowe i dobre), klocki nowe etc. W końcu doszliśmy do tego, że przyczyną były trzpienie czy śruby pływające (jak to się zwie) między jarzmem a zaciskiem. Były zatarte i nierówno się układało stąd bicie. |
|
|
|
 |
|