[Cari 1.8 GDI] Problem z wymianą przegubu zewnętrznego. |
Autor |
Wiadomość |
andy_lodz [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2009, 14:22 [Cari 1.8 GDI] Problem z wymianą przegubu zewnętrznego.
|
|
|
Czesc.
Mam pytanko czy tez macie takie problemy przy wymainie przegubów zewnetrznych w waszych Carismach? W zeszłym roku wymieniałem lewą stronę w ASO (mitpol) i nie mogli wycisnac przegubu ze zwrotnicy.Skonczylo sie rozwaleniem lozyska i zakupem uzywanej zwrotnicy.Koszta po prostu powalają. Teraz chciałem wymienić prawą strone juz u innego mechanika i znowu jest problem z wycisnięciem przegubu.Macie może jakiś sprawdzony sposób, a może nawet mechanika z porządną prasą? Nie chce znowu wymieniac całej zwrotnicy,łożyska i Bóg wie czego....
Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 09-05-2009, 23:41
|
|
|
Prawdopodobnie przegub się zapiekł spróbuj psikać wd od przodu i tyłu i pukać młotkiem od czoła musi puścić. Wymieniałem kilka razy przeguby ale że by tak się zapiekł że by zwrotnice wymieniać. |
|
|
|
 |
toton
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 11-05-2009, 19:47
|
|
|
no ja mialem tak samo nawwet prasa o ucisku 40tonowym nie dala sobie rady. poprostu gnie cala zwrotnice. mala kombinacja udalo mi sie uratowac zwrotnice poprzez przewiercenie w przegubie otworu na wylot czym lekko go oslabilo a nastepnie grzalem palnikiem i pryskalem wd 40 (pryskajac na rozgrzane ono zaczyn wrzec i wtedy wyplywa rdza ze srodka)a ze byl przewiercony to szybciej sie nagrzewal. przez kilka razy nagrzewalem, wd 40 i chlodzilem woda a za czwartym czy piatym razem ja nagrzalem to mlot i w koncu puscilo. no ale niestety lozysko tez musialem wymienic. calu koszt to ok 500 zl przegub do mojej cari 300 lozysko 120 i robocizna. a Ci ktorzy maja dostep do cieklego azotu moga probowac chlodzic (temp azotu to chyba cos ok -270) a wiadomo w ujemnych temp metal sie kurczy. osobiscie tego nie testowalem. |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 11-05-2009, 20:16
|
|
|
A jak nie azotem to jest puszka ze sprężonym płynem (nie wiem dokładnie co to) do zamrażania wody w rurach. Stosowane przy naprawach rur gdzie nie można zakrecic bieżącej wody. Wiec można by tego spróbować.
Znalazłem, o tym pisałem:
By nie powielać: do wkładek powiadacie |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez demeone 11-05-2009, 22:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
toton
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 11-05-2009, 21:17
|
|
|
pamietajcie zeby zawsze przy skladaniu dobrze nasmarowac smarem te wielokliny na przegubie zeby nastepnym razem nie miec tego problemu. a o takim plynie tez slyszalem co wspomnial demeone tylko ze do zamarzania wkladek przy drzwiach do domu, uzywany przez wlamywaczy. nie to ze jestem wlamywaczem tylko stolarzem i na szkoleniu mowili o takim plynie. |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-03-2012, 15:55
|
|
|
Zabieram się za demontaż prawej półosi i mam w związku z tym pytanie, ktoś na pewno bedzie wiedział: Jaki gwint ( prawy czy lewy) ma nakrętka prawej piasty koła ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-03-2012, 21:29
|
|
|
misibiczi napisał/a: | Jaki gwint ( prawy czy lewy) ma nakrętka prawej piasty koła | Normalny, czyli prawoskrętny. |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2012, 17:05
|
|
|
Dzięki za podpowiedź |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 20-10-2013, 19:20
|
|
|
dzisiaj wymieniłem przegub ale mam następujące pytanie w zestawie z przegubem dostałem nakrętkę niestety okazało się że gwint ten sam ale na klucz 34 którego nie mam akurat wiec założyłem starą, i tutaj pierwsze pytanie czy tą nakrętkę powinno się wymienić czy mogłem użyć starą i druga sprawa z jakim momentem dokręcać tą nakrętkę, z tego co pamiętam jest to około 200-230 Nm ja dokręciłem 200 Nm zawsze później można dokręcić mocniej, ale pytanie czy nie za mało? |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-10-2013, 17:18
|
|
|
Nie wydaje mi się aby te nakrętki były jednorazowe, ja bynajmniej użyłem starej i jest ok. Jeśli chodzi o moment dokręcania to o ile pamiętam ja kręciłem do 240. Te wartości momentu są w manualu, więc dla pewności sprawdź. |
Ostatnio zmieniony przez misibiczi 23-10-2013, 18:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-10-2013, 15:42
|
|
|
kurcze problem z tym ze manualna mam na starym laptopie który siadł i mi go wcieło a większość linków z tego co widzę nieaktualna |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-10-2013, 15:42
|
|
|
o! dzięki ! ja szukałem w dziale carisma mój błąd |
|
|
|
 |
|