Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z wymianą przegubu zewnętrznego.
Autor Wiadomość
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2009, 14:22   [Cari 1.8 GDI] Problem z wymianą przegubu zewnętrznego.

Czesc.
Mam pytanko czy tez macie takie problemy przy wymainie przegubów zewnetrznych w waszych Carismach? W zeszłym roku wymieniałem lewą stronę w ASO (mitpol) i nie mogli wycisnac przegubu ze zwrotnicy.Skonczylo sie rozwaleniem lozyska i zakupem uzywanej zwrotnicy.Koszta po prostu powalają. Teraz chciałem wymienić prawą strone juz u innego mechanika i znowu jest problem z wycisnięciem przegubu.Macie może jakiś sprawdzony sposób, a może nawet mechanika z porządną prasą? Nie chce znowu wymieniac całej zwrotnicy,łożyska i Bóg wie czego....
Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam.
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-05-2009, 23:41   

Prawdopodobnie przegub się zapiekł spróbuj psikać wd od przodu i tyłu i pukać młotkiem od czoła musi puścić. Wymieniałem kilka razy przeguby ale że by tak się zapiekł że by zwrotnice wymieniać. :o
 
 
toton 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 11-05-2009, 19:47   

no ja mialem tak samo nawwet prasa o ucisku 40tonowym nie dala sobie rady. poprostu gnie cala zwrotnice. mala kombinacja udalo mi sie uratowac zwrotnice poprzez przewiercenie w przegubie otworu na wylot czym lekko go oslabilo a nastepnie grzalem palnikiem i pryskalem wd 40 (pryskajac na rozgrzane ono zaczyn wrzec i wtedy wyplywa rdza ze srodka)a ze byl przewiercony to szybciej sie nagrzewal. przez kilka razy nagrzewalem, wd 40 i chlodzilem woda a za czwartym czy piatym razem ja nagrzalem to mlot i w koncu puscilo. no ale niestety lozysko tez musialem wymienic. calu koszt to ok 500 zl przegub do mojej cari 300 lozysko 120 i robocizna. a Ci ktorzy maja dostep do cieklego azotu moga probowac chlodzic (temp azotu to chyba cos ok -270) a wiadomo w ujemnych temp metal sie kurczy. osobiscie tego nie testowalem. :wink: :wink:
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 11-05-2009, 20:16   

A jak nie azotem to jest puszka ze sprężonym płynem (nie wiem dokładnie co to) do zamrażania wody w rurach. Stosowane przy naprawach rur gdzie nie można zakrecic bieżącej wody. Wiec można by tego spróbować.

Znalazłem, o tym pisałem:


By nie powielać: do wkładek powiadacie :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez demeone 11-05-2009, 22:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
toton 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 11-05-2009, 21:17   

pamietajcie zeby zawsze przy skladaniu dobrze nasmarowac smarem te wielokliny na przegubie zeby nastepnym razem nie miec tego problemu. a o takim plynie tez slyszalem co wspomnial demeone tylko ze do zamarzania wkladek przy drzwiach do domu, uzywany przez wlamywaczy. nie to ze jestem wlamywaczem tylko stolarzem i na szkoleniu mowili o takim plynie.
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2012, 15:55   

Zabieram się za demontaż prawej półosi i mam w związku z tym pytanie, ktoś na pewno bedzie wiedział: Jaki gwint ( prawy czy lewy) ma nakrętka prawej piasty koła ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-03-2012, 21:29   

misibiczi napisał/a:
Jaki gwint ( prawy czy lewy) ma nakrętka prawej piasty koła
Normalny, czyli prawoskrętny.
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2012, 17:05   

Dzięki za podpowiedź :wink:
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 20-10-2013, 19:20   

dzisiaj wymieniłem przegub ale mam następujące pytanie w zestawie z przegubem dostałem nakrętkę niestety okazało się że gwint ten sam ale na klucz 34 którego nie mam akurat wiec założyłem starą, i tutaj pierwsze pytanie czy tą nakrętkę powinno się wymienić czy mogłem użyć starą i druga sprawa z jakim momentem dokręcać tą nakrętkę, z tego co pamiętam jest to około 200-230 Nm ja dokręciłem 200 Nm zawsze później można dokręcić mocniej, ale pytanie czy nie za mało?
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-10-2013, 17:18   

Nie wydaje mi się aby te nakrętki były jednorazowe, ja bynajmniej użyłem starej i jest ok. Jeśli chodzi o moment dokręcania to o ile pamiętam ja kręciłem do 240. Te wartości momentu są w manualu, więc dla pewności sprawdź.
Ostatnio zmieniony przez misibiczi 23-10-2013, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-10-2013, 15:42   

kurcze problem z tym ze manualna mam na starym laptopie który siadł i mi go wcieło a większość linków z tego co widzę nieaktualna
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-10-2013, 09:40   

Jak nieaktualna? Wszystkie serwisówki aktualnie są dostępne: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=74
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-10-2013, 15:42   

o! :shock: dzięki ! ja szukałem w dziale carisma mój błąd :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.