Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 08-10-2012, 16:06   [Cari 1.8 GDI] Konserwacja podwozia

W tym miesiącu chciałbym samodzielnie wykonać konserwację podwozia. Po oględzinach nie zauważyłem ognisk korozji, jednak chciałbym zadbać już teraz o to by jak najdłużej Carisma była w takim stanie 8) . Z pewnością będę stosował produkty firmy BOLL, ponieważ słyszałem dużo pozytywnych opinii na temat tej firmy. Tutaj pojawia się moje pytanie... Czy nakładać konserwację pędzlem czy też kupić w sprayu? Jeśli ktoś już wykonywał taką konserwaję to ile potrzebuję puszek na całe podwozie? Czy najlepiej kupić 2kg puszkę "na pędzel" i do tego 2 puszki w sprayu do trudno dostępnych miejsc? Do tego oczywiście dojdzie środek do konserwacji profili zamkniętych.


Z góry dziękuję za wszelką pomoc. :roll:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-10-2012, 17:26   

Ja wykonywałem kilka lat temu konserwację całego podwozia. Wprawdzie stosowałem środki innego niż Ty producenta ( Valvoline) ale sądzę, że wydajność będzie zbliżona. Zużyłem na całe podwozie łącznie z nadkolami około 4-5 litrów środka "pod pędzel" i kilka puszek w aerozolu aby dotrzeć w trudno dostępne miejsca, przede wszystkim koło zbiornika paliwa i w okolicach elementów tylnego zawieszenia. Odradzam Tobie stosowanie tylko aerozolu bo zostawia bardzo cienką i moim zdaniem zbyt delikatną powłokę. Oczywiście konieczne przed całą operacją jest chemiczne umycie podwozia, a potem przynajmniej tygodniowe - przy obecnych niskich temperaturach - suszenie.
Ogólnie, samodzielna konserwacja to bardzo ciężka i brudna robota, jak chcesz to zrobić solidnie...
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 09-10-2012, 18:58   

Właśnie, brudna i czasochłonna, jeśli masz więcej kasy, zrobią to przy pomocy urządzenia podobnego do karchera, pod ciśnieniem. Można tez wcześniej usunąć to co leci z podwozia szczotką, a jakieś resztki po fabrycznym zabezpieczeniu nie pozostały ?
_________________

 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 09-10-2012, 19:45   

ReaperEzg, fabryczne zabezpieczenie ladnie się trzyma, czyscic szczotką druciana to nie ma co... Błota i itp. nie ma... tylko ladnie odtłuscic benzynką i mozna nakladac. W piątek może jeszcze raz na spokojnie obejrze podwozie i cyknę fotkę.
Ponoć warstwa nakładana pistoletem ładniej wyglada, ale warstwa konserwacji jest mniejsza. Wolalbym jednak osobiscie zrobic konserwacje, bo tak to zrobie ja dla siebie, a nie "po lebkach" za co zostane ładnie skasowany. Swoją droga w miejscu gdzie mialbym to robic dostep do kompresora i pistoletu do "baranka" mam...
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
pepcio5 
Forumowicz


Auto: Toyota Camry x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 34
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-10-2012, 20:52   

Pistoletem jest dużo lżej, pędzlem można się zamachać.
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-10-2012, 21:01   

tam gdzie się da lepiej by było pędzlem, zawsze to powiedzmy "przyciśniesz" u ojca była robiona pędzlem, u mnie pistoletem i u ojca lepiej się to trzyma, jak omieciesz podwozie to wystarczy, to nie jest lakier żebyś musiał się koniecznie bawić w odtłuszczanie itp, byle by brudu nie było, szczotką jakąś przejedź kompresorem obdmuchaj i ogień ;)
 
 
 
Maxkr 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-10-2012, 11:14   

xluki oprócz konserwacji podwozia warto zakonserwować od środka drzwi, tylną klape i błotniki (od srodką bagażnika).
Stosowałem do tego specjalny konserwujący "wosk" nazywa się to Fluidol. Pamiętam że za puszke płaciłem około 20zł. W zestawie jest weżyk który wkłada się w otwory w drzwiach (odpływ) i wpsikuje do śtodka. Na początku wosk będzie wyciekał przez odpływy ale po jakimś ciasie zaschnie.
Należy pamiętac aby później udrożnic opływy np małym śrubokrętem.
W swojej Carismie zakonserwowałem w ten sposób drzwi, progi ,błotniki ,i tylną klape.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.