Orurowanie przednie Pajero II / Pajero I |
Autor |
Wiadomość |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 14-10-2012, 21:32 Orurowanie przednie Pajero II / Pajero I
|
|
|
Witajcie.
Czy "dziób" Miśka 1 i 2 różnia się znacząco?
Chodzi mi o to, czy orurowanie przednie (tzw. "kangur") Miśka 1 da się zamontować wprost do Miśka 2? Czy ewentualnie dużo przeróbek?
Nie boję się spawarki ani szlifierki, chodzi o to, że gdyby udało mi się zdobyć ładny, chromowany, to ciężko to się spawa i problem później z ponownym chromowaniem, aby nie było śladów
A może ktoś niedrogo ma coś na zbyciu tego typu:
http://s1.directupload.ne...zhg6yxm_jpg.htm
http://s14.directupload.n...5iue8me_jpg.htm |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 14-10-2012, 23:26
|
|
|
chromowany kangur to sobie można na płocie powiesić
tylko kwasówka albo malowany proszkowo
co do tego czy bedzie pasować to kwestia samego mocowania które jest zrobione z plaskowników itp. to się da dospawać czy dogiąć
mój z avatara jest np na zamkach i zawiasach . Jak potrzebuję coś zrobić z przodu to odpinam zamki kluczem i kangura odchylam albo mogę zdjęć co trwa chwilę. |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 15-10-2012, 12:07
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | chromowany kangur to sobie można na płocie powiesić
tylko kwasówka albo malowany proszkowo
co do tego czy bedzie pasować to kwestia samego mocowania które jest zrobione z plaskowników itp. to się da dospawać czy dogiąć
mój z avatara jest np na zamkach i zawiasach . Jak potrzebuję coś zrobić z przodu to odpinam zamki kluczem i kangura odchylam albo mogę zdjęć co trwa chwilę. |
Dzięki za odpowiedź.
Bardziej chodzi mi o kształt - chciałbym zanabyć coś tego typu, jak z fotki.
Natomiast jeśli chodzi o materiał - kwasówka lub nawet wręcz kajner to byłoby najlepsze rozwiązanie. Jednak jak się nie da, to pokrycie jakąś metodą elektrolityczną lub galwaniczną. Malowanie - nawet proszkowe - już jest słabsze. A ja lubię np. przy ścianie parkować na styk - dosłownie. Chrom wytrzymuje to bez problemu.
Zamki i zawiasy to niegłupi pomysł. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 15-10-2012, 17:06
|
|
|
żaden chrom nie wytrzyma na kangurze długo do pierwszego obtarcia albo pierwszej zimy
tak to wygląda w praktyce |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 15-10-2012, 22:40
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | żaden chrom nie wytrzyma na kangurze długo do pierwszego obtarcia albo pierwszej zimy
tak to wygląda w praktyce |
Cicho, nie tak głośno
Bo jeszcze mój Freelander, co go sprzedałem, to usłyszy
Ale ja mu tego przez kilka lat trykania w różne słupki i murki nie mówiłem i o tym nie wiedział, więc chrom wygląda jak nowy
Chrom jest jednym z najtwardszych metali.
Jest twardzy niż inne powłoki galwaniczne. Nie można nawet porównywać z malowaniem, nawet chemo- czy termo-utwardzalnym.
Mam znajomuch, mających przedwojenne motocykle, mające oryginalne powłoki chromowane.
Chyba, że Ty masz na myśli "chrom" w sprayu |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 16-10-2012, 00:34
|
|
|
Bo jest chrom i chrom chiński, taki jak na felgach Mangelsa lub Bullface. Ten drugi zimy nie przeżywa. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 16-10-2012, 11:51
|
|
|
zakładaj co chcesz to Twój samochód |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-10-2012, 17:11
|
|
|
Rander
słuchaj chłopaków i nie pakuj się w żadne chromy
tylko kwasówka lub kup sobie stalowy piaskowanie i malowanie proszkowe potem.
Samo mocowanie w stali kwasowej przyspawają ci fachowcy co robią balkony balustrady
bez problemu
Z używkami jest tak że zawsze musisz coś naprawić............
Ja mam jeden na zbyciu jak by co, + progi (2 komplety) i nakładki rogowe - tył,
w kształcie podobnym jak ma Lukas 78 - patrz fotka
ale podobno pochodzi z patrola i mocowania ma przyspawane zwykła spawarką więc
trzeba je odciąć i przyspawać nowe z kwasówki, potem polekra i po sprawie
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 16-10-2012, 21:37
|
|
|
[quote="U-96"]Rander
słuchaj chłopaków i nie pakuj się w żadne chromy
tylko kwasówka lub kup sobie stalowy piaskowanie i malowanie proszkowe potem.[quote]
Nadal się nie rozumiemy do końca
Ja nie pisałem, że chcę się pchać w chrom. pierwszy przykład, jaki znalazłem, podobał mi się pod względem kształtu. A że wyglądał na chromowany, stąd winikło niedomówienie.
Cytat: | Samo mocowanie w stali kwasowej przyspawają ci fachowcy co robią balkony balustrady
bez problemu
Z używkami jest tak że zawsze musisz coś naprawić............ |
Sam sobie pospawam.
Nie takie rzeczy się spawało. W zależności od materiału modę spawać elektrycznie (spawarka "klasyczna" na wyprostowany prąd lub migomat), mam dostęp też go gazu. Jak trzeba, to kolega ma automat (podobny do migomatu) do metali kolorowych.
Cytat: | Ja mam jeden na zbyciu jak by co, + progi (2 komplety) i nakładki rogowe - tył,
w kształcie podobnym jak ma Lukas 78 - patrz fotka
ale podobno pochodzi z patrola i mocowania ma przyspawane zwykła spawarką więc
trzeba je odciąć i przyspawać nowe z kwasówki, potem polekra i po sprawie
Pozdr. |
Za chwilę jadę w trasę, odezwę się na priv za jakieś 2 dni, to pogadamy
Natomist co do chromu:
to jest tylko jedna z możliwości - zwykła, aczkolwiek trudniejsza w prawidłowym nałożeniu, warstwa galwaniczna. Jeśli by się taki trafił - to dla mnie raczej plus.
Zalety prawidłowo nałożonej warstwy chromowej:
- niezwykle duża trwałość na ścieranie
- duża odporność na zginanie
- łatwe czyszczenie - wystarczy nawet kawałek suchego papieru
Wady:
Jak fragment odpadnie, to na styku chrom-nikiel lub stal-nikiel może się utworzyć ognisko korozji elektrolitycznej.
Gdybym dorwał ładny kalngur, to osobiście wolałbym go raczej po szkiełkowaniu wrzucić do wanny galwanicznej (potencjalnie mam dostęp) niż do pieca proszkowego (musiałbym szukać).
O to mi chodziło |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 16-10-2012, 22:29
|
|
|
Mam takiego kangura kwasówke oryginał tylko bez tych cienkich rurek zakrywajacych swiatła.
Leży w garażu na razie , nie wiem czy sprzedać czy założyć |
|
|
|
 |
|