Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Dziwny problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 06-09-2012, 22:20   [Cari 1.6] Dziwny problem z odpalaniem

Witam,

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z Cari 1.6 PB + LPG z rocznika 1997.
Dziś podczas próby odpalania silnika, zrestartowała się godzina na zegarku i w radiu. Silnik z którymś razem załapał i odpalił. Po jeździe ok 15 minutowej oraz postoju znów pojawił się problem z odpaleniem, ale na szczęście Cari z trudem odpaliła. Po kolejnych 15 min jazdy, ponownie sprawdziłem jak auto odpala. Za pierwszym razem odpaliło, za drugim znow problem.

Czym to może być spowodowane? Aku, rozrusznik?

Jutro w miarę możliwości sprawdzę, co wymruga mi kontrolka. Sprawdziłbym też napięcie na akumulatorze, więc proszę o informację jake powinno być poprawne.

Pzdr.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-09-2012, 22:36   

Sprawdź główne grube masy i plusy i ich połączenia, które najlepiej przeczyść i zabezpiecz wazeliną techniczną, biegnące od akumulatora. Możliwe, że zaśniedziało jakieś połączenie i czasem nie łączy. Napięcie ładowanie powinno zawierać się w granicach 13,9V-14,4V.
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 06-09-2012, 22:42   

plecho1 napisał/a:
Sprawdź główne grube masy i plusy i ich połączenia, które najlepiej przeczyść i zabezpiecz wazeliną techniczną, biegnące od akumulatora. Możliwe, że zaśniedziało jakieś połączenie i czasem nie łączy.

Z samą mechaniką nie mam za wiele doczyninia. Można jaśniej, gdzie mogłbym to znaleźć. Rozmumeim, że mam sprawdzać kable, które są przyłączone do akumulatora.

plecho1 napisał/a:
Napięcie ładowanie powinno zawierać się w granicach 13,9V-14,4V.

Dzięki
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-09-2012, 23:03   

Chodzi właśnie o te kable. Sprawdzaj je po kolei idąc od akumulatora. Jeśli po drodze będą jakieś skręcane połączenia, to je rozkręć i przeczyść.
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 09-09-2012, 16:29   

Sprawdziłem praę rzeczy.

Napięcie akumulatora wynosi ~12.8, podczas pracy silnika 14.4.

Wymrugałem 3 błędy: 23, 41, 54.

Dodatkowo przepalił się bezpiecznik od oświetlenia wewnatrz auta.

Dziwi mnie jedna rzecz - dlaczego zegarek w aucie resetuje się gdy chcę włączyć lampkę pod sufitem (mimo, że bezpiecznik spalony)?

[ Dodano: 09-09-2012, 16:27 ]
Dziś ponownie to samo.

Czy może to też być wina rozrusznika?
Przy problemie ze szczotkami, pamiętam, że załączał się elektromagnes i była cisza.
Tutaj słychać ledwe kręcenie, czy to przez np. bendiks.

Dodatkowo ostatnio pali mi sie kontrolka od LPG. Np. Dziś świeciła na czerwono (brak gazu). Po próbie odpalenia samochodu kontroliki były ok.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-09-2012, 08:26   

Cały czas wygląda to na to, że jest gdzieś zaśniedziałe lub luźne jakieś połączenie. Sprawdź jeszcze duże bezpieczniki w komorze silnika, takie które mają ponad 30A i są większe od standardowych płytkowych. Możliwe, że mogło zaśniedzieć lub się wypalić gniazdo takiego bezpiecznika.
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 10-09-2012, 22:40   

Niewiele czasu dziś miałem, ale znalazłem coś takiego.


http://zapodaj.net/d195aa11fe16d.jpg.html

http://zapodaj.net/740328a23d2a0.jpg.html

Czym i jak wyczyścić styki?
Czy chodzi o te bezpieczniki w 'plastkowej puszce' kolo filtra powietrza?
Są ok.

Wziąłem dziś aku podładować, bo nawet siły już nie miał kręcić.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-09-2012, 07:55   

Wszystkie grube połączenia najlepiej rozkręcić i na początku przeczyścić papierem ściernym a żeby zrobić to dokładnie można jeszcze spryskać jakimś preparatem do czyszczenia połączeń elektrycznych który można kupić w każdym sklepie elektronicznym. Jeśli będziesz miał problem z kupieniem takiego środka, to użyj jakiegoś środka typu WD-40. Na koniec najlepiej zabezpieczyć - posmarować wszystko wazeliną techniczną.
Na początek zrób porządek z tymi kablami a z akumulatorem to się dopiero później okaże.
 
 
90alcatraz90 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Wąsowo
Wysłany: 24-09-2012, 20:36   

Mam podobny problem u siebie lecz mój potrafi nieraz zgasnąc podczas wciskania sprzęgła :/
Na zdjęciach widoczna jest obudowa filtra powietrza?? Masz antywybuch tam? Otwarty? Może lewe powietrze ciągnie
_________________

 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 25-09-2012, 12:36   

90alcatraz90 napisał/a:
Mam podobny problem u siebie lecz mój potrafi nieraz zgasnąc podczas wciskania sprzęgła :/
Na zdjęciach widoczna jest obudowa filtra powietrza?? Masz antywybuch tam? Otwarty? Może lewe powietrze ciągnie

Tak, to jest filtr powietrza. A jak wygląda ten antywybuch? Czy chodzi o ten otwór? Wyciągnąłem tam takie cos płaskiego prostokątnego.
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 26-09-2012, 04:38   

Cytat:
Dodatkowo przepalił się bezpiecznik od oświetlenia wewnatrz auta.

Dziwi mnie jedna rzecz - dlaczego zegarek w aucie resetuje się gdy chcę włączyć lampkę pod sufitem (mimo, że bezpiecznik spalony)?


mialem tak kiedys w lancerze
specowi naprawa zajela 2h - jakis przewod zasniedzial i rozerwal sie dotykajac do masy
biegl gdzies kolo nadkola wiec sam bym pewnie nie znalazl
mi dodatkowo wtedy szalal centralny, ale lampka sufitowa zawsze resetowala zegar
daj znac co u Ciebie wyniknie
 
 
90alcatraz90 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 96r. 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Wąsowo
Wysłany: 09-10-2012, 21:31   

pentional i jak sie ma dalszy ciąg??
_________________

 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 09-10-2012, 21:58   

proponuje przy grzebaniu na instalacji elektrycznej odlaczyc akumulator calkowicie,ja nie odlaczylem i przypadkowo dotknełem plusem do masy i odrazu trzeba bylo bezpiecznik zamawiać...bardzo nie typowy w dodatku.Jeśli było u mnie zwarcie takie to nie działało ,zegarek, otwieranie drzwi z pilota,lampka wnetrza i coś tam jeszcze....
 
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 20-10-2012, 22:32   

Przepraszam, że nie odpisywałem.

Po wymianie akumulatora na nowy (stary jednak padł do końca) i po wyczyszczeniu z grubsza przewodów, Cari odpala jak dawniej ;)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-10-2012, 10:33   

Miałem podobny problem. Przy odpalaniu rozrusznik wyraźnie wolniej kręcił, a licznik przebiegu chwilowego się kasował, po wymianie akumulatora problem zniknął.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.