Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Przygasanie świateł przednich
Autor Wiadomość
Geraldyn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Strzelno
Wysłany: 23-03-2012, 15:34   [CJ1A 1.3] Przygasanie świateł przednich

Witam na forum.
Kupiłem dla żony Mitsubishi COlt z 2000r. I na początek mam taki problem, że podczas jazdy przygasają przednie światła i oświetlenie deski. Przy zwiększeniu obrotów światła świecą jaśniej, ale wystarczy zmiana biegów i oświetlenie siada. Po zapaleniu zimnego silnika na akumulatorze mam 14,4 V, jednak po rozgrzaniu (ok. 4-5 min.) silnika - spada do 12,3V. To jest za mało:( Pasek alternatora prawidłowo naciągnięty, masy poczyściłem. Czy przyczyny szukać w samym alternatorze?
Proszę o pomoc, bo ja bym z taką choinką jeździł, ale żona mi tu panikuje. Pozdrawiam miłośników Coltów.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 23-03-2012, 16:20   

Geraldyn napisał/a:
Czy przyczyny szukać w samym alternatorze?


tak

normalnie bym powiedział, że akumulator padnięty, ale skoro mówisz, że ma 14,4 to raczej jest dobry

najpewniej alternator pada
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Geraldyn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Strzelno
Wysłany: 23-03-2012, 19:18   

No więc tak:
1. Sam akumulator na wyłączonym silniku daje: 13,2 V
2. Uruchomiony silnik bez świateł: 13,6 V
3. Uruchomiony + obciążenie światłami i radiem: 12,8 V
4. Podniesienie obrotów pow. 2500 - 14,4 V
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 23-03-2012, 19:55   

sprawdź szczotki w alternatorze
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-03-2012, 10:18   

Geraldyn napisał/a:
No więc tak:
1. Sam akumulator na wyłączonym silniku daje: 13,2 V
2. Uruchomiony silnik bez świateł: 13,6 V
3. Uruchomiony + obciążenie światłami i radiem: 12,8 V
4. Podniesienie obrotów pow. 2500 - 14,4 V
Kończą się szczotki w alternatorze, ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia w alternatorze. Z tego co napisałeś alternator w ogóle nie ładuje akumulatora ponizej 250 obr./min.

[ Dodano: 24-03-2012, 10:18 ]
Geraldyn napisał/a:
No więc tak:
1. Sam akumulator na wyłączonym silniku daje: 13,2 V
2. Uruchomiony silnik bez świateł: 13,6 V
3. Uruchomiony + obciążenie światłami i radiem: 12,8 V
4. Podniesienie obrotów pow. 2500 - 14,4 V
Kończą się szczotki w alternatorze, ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia w alternatorze. Z tego co napisałeś alternator w ogóle nie ładuje akumulatora poniżej 250 obr./min.

[ Dodano: 24-03-2012, 10:18 ]
Geraldyn napisał/a:
No więc tak:
1. Sam akumulator na wyłączonym silniku daje: 13,2 V
2. Uruchomiony silnik bez świateł: 13,6 V
3. Uruchomiony + obciążenie światłami i radiem: 12,8 V
4. Podniesienie obrotów pow. 2500 - 14,4 V
Kończą się szczotki w alternatorze, ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia w alternatorze. Z tego co napisałeś alternator w ogóle nie ładuje akumulatora poniżej 250 obr./min.

[ Dodano: 24-03-2012, 10:18 ]
Geraldyn napisał/a:
No więc tak:
1. Sam akumulator na wyłączonym silniku daje: 13,2 V
2. Uruchomiony silnik bez świateł: 13,6 V
3. Uruchomiony + obciążenie światłami i radiem: 12,8 V
4. Podniesienie obrotów pow. 2500 - 14,4 V
Kończą się szczotki w alternatorze, ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia w alternatorze. Z tego co napisałeś alternator w ogóle nie ładuje akumulatora poniżej 250 obr./min.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 24-03-2012, 21:24   

Geraldyn napisał/a:
4. Podniesienie obrotów pow. 2500 - 14,4 V

pasek alternatora do naciągnięcia lub do wymiany na początek
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2012, 13:07   

Średnie te napięcia. U mnie w CJ1A były jednak bardzo podobne - wymieniłem na zregenerowany alternator, ku mojemu zdziwieniu napięcia zbytnio się nie poprawiły. Mimo wszystko przez prawie 3 lata użytkowania auta nie miałem żadnych problemów.
W CJ4A jest lepiej, ale mam tutaj też o 10A mocniejszy alternator.
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
ihnat 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ0 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-04-2012, 21:26   

Nie wiem czy problem jeszcze aktualny, ale ja miesiąc temu borykałem się z takim samym - skończyło się na regeneracji alternatora. Padł regulator napięcia i szczotki. Po regeneracji wszystko w normie. Mnie ta przyjemność kosztowała 320 zł
 
 
Geraldyn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Strzelno
  Wysłany: 11-04-2012, 20:39   

Mam drugi alternator, czekam za wolnym terminem u mechanika. Dam znać czy wymiana pomogła
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 12-04-2012, 13:14   

Cytat:
Mnie ta przyjemność kosztowała 320 zł

Trochę drogo mi się wydaje .
Wymiana alternatora jest prosta , wyjęcie starego założenie "nowego" max 50zł ,
chyba że jakiś duży serwis to więcej .
Możesz też wymienić pasek alternatora ja bym to zrobił na Twoim miejscu bo teraz to będzie tylko koszt paska .
Ostatnio wymieniałem bo popiskiwał a nie wyglądał wcale najgorzej , później podam oznaczenie .
 
 
wojciechhh 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Koszalin/Rzeszów
Wysłany: 17-04-2012, 21:24   

U mnie było podobnie, po wymienieniu paska nie był dobrze naciągnięty, wystarczyło poprawić i problem się rozwiązał.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 08-06-2012, 16:49   

Ja też mam problem z przygasającymi światłami.
Wcześniej myślałem że to tylko podświetlenie zegarów ale jadąc w nocy przednie światła też lekko przygasają tak jakby działały tylko na akumulatorze .
Przygasają na chwile losowo, nie ma reguły kiedy ,na jakich obrotach ...częściej świecą dobrze .

Sprawdziłem napięcia :

Sam akumulator : 12,46V
Uruchomiony silnik bez świateł : 14,4V-ciepły ,14,5V-zimny
Uruchomiony silnik + wszystkie możliwe światła(mam też halogeny)-spadeknapięciaok0,5V
Lekki podniesienie obrotów - bez różnicy .

Wyczyściłem masy między akumulatorem a filtrem powietrza , podmieniłem przekaźnik świateł - nic to nie dało .
Pasek alternatora nowy , nie piszczy .
Do alternatora dochodzi kabel "+" pod jego gumową osłonką jest czysto bez rdzy jak nowe.
"-" alternatora jest pewnie na masie , nie wiem do czego jest cieńki kabel podłączony pod spodem alternatora ?

Jeszcze pójdę sprawdzić styki na bezpieczniku świateł .

ps mam przebieg 183 000 .
 
 
Pafab 
Forumowicz


Auto: Volvo 940 2,3 Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 55
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 14-11-2012, 23:57   

Witam, w kwestii przygasających świateł zrobiłem ostatnio mały eksperyment, objawy w moim colcie są identyczne jak napisał Geraldyn w pierwszym poście tego wątku.

Mój altek ma złącze 4 pinowe gdzie dwa wew. piny to Kontrolka ładowania i napięcie z akumulatora.
Dwa skrajne piny łączą się z ECU.
Po szybkich pomiarach (zimno było :( ) wyszło że jeden skrajny pin podaje sygnał do ECU a drugim skrajnym(biały) ECU steruje regulatorem. Trudno było nadążyć z pomiarami bo sygnały na tych pinach bardzo się zmieniają.
Postanowiłem zrobić eksperyment polegający na odpięciu pinów łączących altka z ECU.
Po odpięciu wtyczki podłączyłem kawałkami kabla tylko dwa wew. piny czyli Kontrolka i Aku.
Efekt: ładowanie non stop w okolicach 14,4-14,7 V niezależnie od obrotów i obciążenia.
Check Engine ani inna kontrolka się nie zapaliła.
Obawiam się jednak że to zbyt duże napięcie, bo nawet po włączeniu wszystkiego co się dało na Max napięcie ładowania nie spadło ani trochę, co o tym myślicie? można tak jeździć?

Dodam że mocno wzrosło obciążenie altka bo nawet na jałowym z wyłączonymi odbiornikami "słychać go" w sensie słychać że jest obciążony, takie ciche wycie.

Przyszedł mi dziś do głowy jeszcze jeden eksperyment, ale o tym dopiero jak go popełnie.
Na razie podłączyłem wszystko tak jak było.

Pozdróweczki.
_________________
98' Volvo 940 2,3 Turbo + LPG
80' Audi 80 1,6 + LPG I gen. --> zezłomowany
99' Mitsubishi Colt 1,3 12v + LPG BRC Sequent -->sprzedany :(
60' Junak M10 + wózek --> śmiga :)
57' Mińsk M1M 125ccm --> na chodzie
01' Renault Clio II 1,5dci --> furka żony
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.