Jaki pistolet lakierniczy |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 06-07-2012, 14:50 Jaki pistolet lakierniczy
|
|
|
Witam jaki kupic pistolet lakierniczy do lakierowania felg czy elementów nadwozia ???
Z jaka dysza nisko czy wysoko ciśń. itp. Cenowo jakis w miare dobry ale w zasadzie nie potrzebuje mega profesjonalnego, jakis do ok 100zł mysle.
Moze ktos ma cos sprawdzonego. pozdrawiam.
Myslełem np nad czyms takim;
http://allegro.pl/pistole...2419901809.html
takie z tanich zestawów chyba lipa nie ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-07-2012, 15:30
|
|
|
Ross, czytasz chyba w moich myślach, takiego tematu mi brakowało . Podepnę się pod temat, jako, że przecodzi mi przez myśl zakup kompresora i osprzętu. Kompletnie się na tym nie znam, ale na allegro widzę, żę schodzą jak świeże bułeczki kompresory olejowe 24litrowe w rozsądnych pieniądzach. Kilka pytań:
1. Czy są jakieś inne kompresory niż olejowe? Jeśli tak to jakie są lepsze?
2. Czy sprzęt do malowania i sprzęt do konserwacji różni się od siebie, czy można mieć jeden do obu celów? Bo pistolety są różne z tego co widzę, np do pompowania kół, ropowania itp.
3. Co oznaczają te dane kompresora typu:
"pojemność zbiornika: 24l" - rozumiem, że chodzi o objętość tego całego urządzenia, ale pytanie brzmi czym to się różni np od 500l kompresora? Tym, że takim 24 litrowym całe to powietrze szybko wypompuję i muszę czekać aż się naładuje ponownie, czy jak?
"wydajność: 206l/minutę" - czyli jak np podepnę się z puszką baranka do konserwacji 1-litrowego to trzymając cały czas spust wypierniczę całą puchę w ~0,3sekundy czy jak? Czy to się po prostu reguluje już jakie chcę ciśnienie? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2012, 16:58
|
|
|
są bezolejowe, ale nie są polecane - ostatnio kupiłem olejowy capral 50litrów z silnikiem V (2 cylindry)
nie ma go obecnie w ofercie, ale polecam
sam sprzęt się różni - inne są pistolety do tego
wszystko kupisz np. w markecie - w Castoramie ostatnio widziałem najróżniejsze, nie tylko pistolety, ale też wiertarki czy klucze pneumatyczne
pojemność zbiornika to ilość litrów ile można tam zmieścić - im większa tym lepiej, bo dłużej wytrzyma bez załączania sprężarki; a są prace, których się nie przerywa... jak lakierowanie właśnie
przy opróżnianiu chodzi o max. wydajność - czyli ile litrów powietrza jest w stanie dostarczyć - porządny kompresor ma czujnik temp. i gdy się przegrzeje, to nie działa, więc warto mieć zapas
oczywiście na pistolecie ustawiasz sobie proporcje mieszania - czyli ile środka konserwującego wchodzi na ile litrów powietrza
tak więc puchę 1 litr opróżnisz w różnym czasie
temat o kompresorach już jest, ja osobiście też jestem zainteresowany tematem Piotra - czyli informacją o pistolecie do lakierowania, bo też planuję w przyszłości sobie bordowego Gala odświeżyć
też chcę jakiś lepszy sprzęt niż ten z zestawu z kompresora |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 07-07-2012, 02:09
|
|
|
Na innym forum ktos miał to SICO i mówił ze OK. Oczywiscie nie jest to mega profeska ale jak najbadziej daje rade.
Bede brał prawdopodobnie ten zestaw;
http://allegro.pl/zestaw-...2467908734.html albo ten
http://allegro.pl/zestaw-...2467908284.html
mystek napisał/a: | 1. Czy są jakieś inne kompresory niż olejowe? Jeśli tak to jakie są lepsze? |
Z tych na rynku bierz tylko olejowe. Tymi bezolejowymi to mozesz koła pompowac co nawyzej
Cytat: | 2. Czy sprzęt do malowania i sprzęt do konserwacji różni się od siebie, czy można mieć jeden do obu celów? Bo pistolety są różne z tego co widzę, np do pompowania kół, ropowania itp. |
Mystek skoro pistolety sie roznia to sprzet jest inny nie ? . Ale podłaczasz do kompresora tak samo.
mystek napisał/a: | "wydajność: 206l/minutę" |
tyle tłok/i kompresora jest w stanie wtłoczyc powietrza do zbiornika w ciagu minuty (mierzac objetosc w cisnieniu atmosferycznym tym przed sprezaniem). A juz od ciebie zalezy jak szybko to powietrze spuscisz.
Mystek przemysl do czego potrzebujesz kompresora. Do lakierowania to przydałoby sie min te 50l. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Sticker
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-07-2012, 08:01
|
|
|
Troszkę siedzę na forum lakierniczym i powiem wam tyle:
Jeśli tani pistolet to - Sico Bronze
W kompresorze nie jest ważna pojemność butli a jego rzeczywista wydajność.
W tanich kompresorach co podają wydajność na ssaniu około 200l na minute to rzeczywista wydajność wynosi niewiele ponad 100l na minute. Jeszcze można zrobić taki myk, że do małego kompresora podłaczamy butlę np 100l i czekamy aż to się nabije i mamy pewiem zapas powietrza.
No i najważniejsze to pożądny odwadniacz na wyjściu z kompresora. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 07-07-2012, 14:04
|
|
|
Sticker napisał/a: | Jeśli tani pistolet to - Sico Bronze |
no dokładnie taki mi polecono tylko mylsłem ze bronze, red czy green to jest to samo.
Czyli te kolory to sie róznia jakoscia ? Bo w zasadzie sa w jednej cenie. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-07-2012, 23:32
|
|
|
Sticker napisał/a: | No i najważniejsze to pożądny odwadniacz na wyjściu z kompresora. | i jeszcze taki reduktor utrzymujący stałe ciśnienie potrzebne do pistoletu - |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-07-2012, 17:30
|
|
|
Pozostaje jeszcze pare pytań, jaki kupic typ;
HVLP- niskocisnieniowy czy RP- wysokocisnieniowy...
Dysza z tego co wiem 1.4 jest w miare uniwersalna i odpowiednia dla takich garazowych podmalunków.
Dysponuje 50l butla i własnie zamontowałem na niej jednostke Seppach jednotłokową bo był do kupienia tani kompresor (uszkodone rurki z ekspozycji 24l). A w przyszłosci jak znajde silnik zamontuje 2 tł V-ke ale to kiedys... Narazie ten kompresor ma wydajnosc ok 200l/m. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 19-07-2012, 10:44
|
|
|
cześć polecam pistolet niskocisnieniowy HVLP SATA JET 4000 sam takim lakieruje i się sprawdza.Ewentualnie coś tańszego to devilbiss FLG-5. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-07-2012, 18:11
|
|
|
Sticker napisał/a: | Jeśli tani pistolet to - Sico Bronze |
Właśnie taki zakupiłem przedwczoraj- wysokociśnieniowy. Zobaczymy co jest wart
Do tego odwadniacz z regulatorem ciśnienia oraz odolejacz CKD M1000. |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 19-07-2012, 18:48
|
|
|
radek8622 napisał/a: | cześć polecam pistolet niskocisnieniowy HVLP SATA JET 4000 sam takim lakieruje i się sprawdza.Ewentualnie coś tańszego to devilbiss FLG-5. |
Też mam HVLP SATA JET 4000. Dostałem w prezencie i jestem bardzo zadowolony. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2012, 20:33
|
|
|
niezły koszt - 1800 zł... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-07-2012, 20:54
|
|
|
Pada pytanie o tani pistolet do amatorskiego lakierowania, a ktoś poleca sprzęt za 2k... |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 23-07-2012, 23:02
|
|
|
Nikoś napisał/a: | HVLP SATA JET 4000 |
Krzyzak napisał/a: | niezły koszt - 1800 zł... |
http://allegro.pl/listing...P+SATA+JET+4000 |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-10-2012, 21:13
|
|
|
Panowie który ten sico bronze macie...
http://allegro.pl/wyprzed...2724887429.html
czy http://allegro.pl/sico-to...2729541119.html
Brać nisko czy wysoko ciśnieniowy?
Owczar, Rosomak jakie kupiliście? ROzumiem ze dysza to 1.4.
Owczar, czy twój galant była takim własnie malowany?
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|