Jak się dobrać do tarczy czujnika położenia wału? |
Autor |
Wiadomość |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2012, 14:14 Jak się dobrać do tarczy czujnika położenia wału?
|
|
|
Została mi ostatnia próba ratowania Carismy GDI z 98 r. ponoć często się tam tarcza czujnika położenia wału obluzowuje. Co powoduje brak ciśnienia na pompie. Wymieniłem już wszystko (pompe wc i jej mocowanie, pompe w baku, filtry, rozdzielacz, wtryski, sprawdzone przewody paliwowe) i dalej nic. Został już chyba tylko komputer i sprawdzenie tej tarczy. Jak ją zlokalizować, może jakieś zdjęcie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2012, 14:24
|
|
|
musisz zdjąć rozrząd - jest pod spodem, pod zębatkami na wale |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2012, 14:30
|
|
|
To raczej gra nie warta swieczki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-10-2012, 16:28
|
|
|
Tarcza GMP nie ma nic do działania pompy WC, pompa WC jest napędzana z wałka rozrządu i najczęsciej pomiędzy połaczeniem wałka rozrządu a napędu pompy WC wykrusza się element łaczący, ale jeżeli zmieniałeś pompe WC to powinienes na to zwrócić uwagę |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2012, 16:53
|
|
|
Ten element tez byl wymieniany. Zatem juz tylko awaria kompa? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-10-2012, 20:00
|
|
|
Pompa WC jest elementem mechanicznym, napisz do aren195612 moze podpowie coś konstruktywnego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2012, 21:46
|
|
|
zygizwro napisał/a: | tylko awaria kompa? | nie słyszałem o takim czymś w cari a szczególnie w GDI |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-10-2012, 21:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | nie słyszałem o takim czymś w cari a szczególnie w GDI |
Darku ciezki przypadek z tym GDI Przyznaje sie bez bicia ze walczyłem z tym autem ponad tydzien i dalej nie mam pomysłu co jest powodem braku cisnienia powyzej 3000 obr .
Wszystkie elementy które odpowiadaja za układ paliwowy zostały wymienione , instalacja elekt. spr , cis na pompie wstępnej idealnie ok 3.5 bar. i jest stałe . Silnik na biegu jałowym pracuje wzorowo , tylko powyzej 3000 or/min brakuje mu paliwa Naprawde nie mam juz pomysłu co jest , jedyny element to tylko komp do spr. i ew. podmianki . |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-10-2012, 11:16
|
|
|
Ciśnienie w pompie WC jest generowane i regulowane tylko mechanicznie - jedyny styk elektroniki z mechaniką to czujnik ciśnienia |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2012, 12:15
|
|
|
Myślę, że wymiana kompa nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-10-2012, 12:53
|
|
|
zygizwro napisał/a: | Myślę, że wymiana kompa nie zaszkodzi. |
Według mnie nic nie da. Z tego co doczytałem, to ciśnienie na pompie jest regulowane poprzez regulator, który "naddatek" paliwa "zwraca" do baku.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jeśli tego nie robiliście to:
- sprawdzcie, czy przy spadku ciśnienia, na zwrocie pompy WC do baku pojawia się paliwo. Oznaczałoby to, że regulator podcieka(dziwne, żeby wystąpiło to przy obu pompach WC, ale może takie szczęście...)
- sprawdzaliście ciśnienia na wejściu do pompy WC ? Bo deejay pisał, o sprawdzeniu na pompie wstępnej, ale nie pisał w którym miejscu się podłączył
A może sam czujnik ciśnienia nawala ? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-10-2012, 14:02
|
|
|
nie pamiętam już, ale w nie-GDI jest na końcu listwy regulator ciśnienia reagujący na podciśnienie w kolektorze
może to warto sprawdzić? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-10-2012, 20:40
|
|
|
Na powrocie do baku , cisnienie jest zblizone do tego co podaje manual czyli ok 3 barów .
Manometrem sie wpinałem przed zewnetrznym filtrem paliwa , ( tez jest nowy ) .
Sam powrót nawet zaciskałem i też gasł i spadało cisnienie , takie same objawy . Przewody paliwowe od pomy w zbiorniku drozne i przedmuchane . |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2012, 08:23
|
|
|
Wymiana kompa tez nie przyniosla zadnych zmian. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 20-10-2012, 00:51
|
|
|
A montowaliście obie pompy w sprawnym aucie? By wykluczyć ich uszkodzenie i ewentualnie napęd pompy WC?
deejay napisał/a: | Sam powrót nawet zaciskałem i też gasł i spadało cisnienie , takie same objawy |
Pompa nie ma siły by utrzymać przepływ i ciśnienie, przy zatkaniu powrotu ciśnienie powinno podskoczyć na moment nim zaskoczy regulator i je wyrówna w układzie. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|