Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak się dobrać do tarczy czujnika położenia wału?
Autor Wiadomość
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2012, 14:14   Jak się dobrać do tarczy czujnika położenia wału?

Została mi ostatnia próba ratowania Carismy GDI z 98 r. ponoć często się tam tarcza czujnika położenia wału obluzowuje. Co powoduje brak ciśnienia na pompie. Wymieniłem już wszystko (pompe wc i jej mocowanie, pompe w baku, filtry, rozdzielacz, wtryski, sprawdzone przewody paliwowe) i dalej nic. Został już chyba tylko komputer i sprawdzenie tej tarczy. Jak ją zlokalizować, może jakieś zdjęcie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2012, 14:24   

musisz zdjąć rozrząd - jest pod spodem, pod zębatkami na wale
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2012, 14:30   

To raczej gra nie warta swieczki
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-10-2012, 16:28   

Tarcza GMP nie ma nic do działania pompy WC, pompa WC jest napędzana z wałka rozrządu i najczęsciej pomiędzy połaczeniem wałka rozrządu a napędu pompy WC wykrusza się element łaczący, ale jeżeli zmieniałeś pompe WC to powinienes na to zwrócić uwagę
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2012, 16:53   

Ten element tez byl wymieniany. Zatem juz tylko awaria kompa?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-10-2012, 20:00   

Pompa WC jest elementem mechanicznym, napisz do aren195612 moze podpowie coś konstruktywnego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2012, 21:46   

zygizwro napisał/a:
tylko awaria kompa?
nie słyszałem o takim czymś w cari a szczególnie w GDI
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2012, 21:39   

Krzyzak napisał/a:
nie słyszałem o takim czymś w cari a szczególnie w GDI


Darku ciezki przypadek z tym GDI :wink: Przyznaje sie bez bicia ze walczyłem z tym autem ponad tydzien i dalej nie mam pomysłu co jest powodem braku cisnienia powyzej 3000 obr .

Wszystkie elementy które odpowiadaja za układ paliwowy zostały wymienione , instalacja elekt. spr , cis na pompie wstępnej idealnie ok 3.5 bar. i jest stałe . Silnik na biegu jałowym pracuje wzorowo , tylko powyzej 3000 or/min brakuje mu paliwa :roll: Naprawde nie mam juz pomysłu co jest , jedyny element to tylko komp do spr. i ew. podmianki .
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-10-2012, 11:16   

Ciśnienie w pompie WC jest generowane i regulowane tylko mechanicznie - jedyny styk elektroniki z mechaniką to czujnik ciśnienia
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2012, 12:15   

Myślę, że wymiana kompa nie zaszkodzi.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-10-2012, 12:53   

zygizwro napisał/a:
Myślę, że wymiana kompa nie zaszkodzi.


Według mnie nic nie da. Z tego co doczytałem, to ciśnienie na pompie jest regulowane poprzez regulator, który "naddatek" paliwa "zwraca" do baku.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jeśli tego nie robiliście to:
- sprawdzcie, czy przy spadku ciśnienia, na zwrocie pompy WC do baku pojawia się paliwo. Oznaczałoby to, że regulator podcieka(dziwne, żeby wystąpiło to przy obu pompach WC, ale może takie szczęście...)
- sprawdzaliście ciśnienia na wejściu do pompy WC ? Bo deejay pisał, o sprawdzeniu na pompie wstępnej, ale nie pisał w którym miejscu się podłączył :p

A może sam czujnik ciśnienia nawala ? :roll:
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2012, 14:02   

nie pamiętam już, ale w nie-GDI jest na końcu listwy regulator ciśnienia reagujący na podciśnienie w kolektorze
może to warto sprawdzić?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-10-2012, 20:40   

Na powrocie do baku , cisnienie jest zblizone do tego co podaje manual czyli ok 3 barów .
Manometrem sie wpinałem przed zewnetrznym filtrem paliwa , ( tez jest nowy ) .
Sam powrót nawet zaciskałem i też gasł i spadało cisnienie , takie same objawy . Przewody paliwowe od pomy w zbiorniku drozne i przedmuchane .
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2012, 08:23   

Wymiana kompa tez nie przyniosla zadnych zmian.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 20-10-2012, 00:51   

A montowaliście obie pompy w sprawnym aucie? By wykluczyć ich uszkodzenie i ewentualnie napęd pompy WC?

deejay napisał/a:
Sam powrót nawet zaciskałem i też gasł i spadało cisnienie , takie same objawy

Pompa nie ma siły by utrzymać przepływ i ciśnienie, przy zatkaniu powrotu ciśnienie powinno podskoczyć na moment nim zaskoczy regulator i je wyrówna w układzie.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.