Maglownica - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
markan012
Nowy Forumowicz
Auto: Golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Harbutowice
|
Wysłany: 08-01-2017, 11:42 Maglownica - Lancer CYxA
|
|
|
Witam
Nie przywitałem się jeszcze na forum, gdyż samochodu nie kupiłem.
Mam okazje kupić samochód : Mitsubishi Lancer (rocznik 2008), silnik 2.0 Did.
Samochód ma uszkodzoną maglownice (przekładnia kierownicza), nie nadaję się już do regeneracji. Nowa maglownica to koszt między 8 a 10 tys zł. Według VINu moja maglownica nosi symbol : 4410A006
Niestety nie mogę, znaleźć maglownicy o takim symbolu. Stąd nasuwa się pytanie, czy maglownice są między sobą zamienne ? Czy maglownica o innym symbolu będzie pasować ? Czy hatchbacki i sedany miały te same maglownice ?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Do moderatorów : Jeżeli pomyliłem działy to proszę o przeniesienie. Szukałem podobnego tematu na forum ale nie znalazłem. Dziękuje za wyrozumiałość |
Ostatnio zmieniony przez tyku 16-05-2020, 10:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 08-01-2017, 13:33
|
|
|
markan012 napisał/a: | czy maglownice są między sobą zamienne ? Czy maglownica o innym symbolu będzie pasować ? Czy hatchbacki i sedany miały te same maglownice ? |
U mnie w (1.8 benzyna, sportback) jest ta sama maglownica 4410A006. W sedanie też jest taka sama.
Natomiast w 1.6 benzyna i w 1.8 diesel jest numer maglownicy: 4410A560.
Czy 4410A560 będzie pasować, tego nie wiem. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
markan012
Nowy Forumowicz
Auto: Golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Harbutowice
|
Wysłany: 08-01-2017, 16:23
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź
Gdyby ktoś coś jeszcze wiedział to Proszę pisać |
|
|
|
 |
Grzegorz42
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan '09 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 72 Skąd: Slubice
|
Wysłany: 08-01-2017, 18:51
|
|
|
W rocznikach od 2007.11.1 - 2010.06.3. jest numer maglownicy: 4410A011 i 4410A006 - wspomaganie hydrauliczne,
a od rocznika 2010.07.1 - ... nr maglownicy: 4410A438 - wspomaganie elektryczne.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
markan012
Nowy Forumowicz
Auto: Golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Harbutowice
|
Wysłany: 08-01-2017, 19:17
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Najwięcej w sprzedaży jest maglownic o symbolu 4410A008
Spróbuję jutro przedzwonić do jakiegoś serwisu, może ktoś będzie umiał.odpowiedzieć |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-01-2017, 19:54
|
|
|
Maglownica 4410A006 była jeszcze chyba stosowana w O2 2.0Pb i 2.4Pb choć w nie wszystkich modelach. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
markan012
Nowy Forumowicz
Auto: Golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Harbutowice
|
Wysłany: 08-01-2017, 20:29
|
|
|
Jakiś sprzedawca na allegro powiedział mi ze symbol nie.ma.znaczenia tylko ze to trochę ryzyko wyrzucić parę stów w błoto |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 08-01-2017, 23:09
|
|
|
Nie no, nie ma znaczenia czy magiel jest elektryczny czy hydrauliczny. Wcale.
Taki sprzedawca chce po prostu sprzedać i liczyć na to że spasuje. |
|
|
|
 |
markan012
Nowy Forumowicz
Auto: Golf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: Harbutowice
|
Wysłany: 08-01-2017, 23:13
|
|
|
Źle.się wyraziłem, napisał.ze każda.hydrauliczna pasuje tylko wiadomo ze każdy sprzedawca chce sprzedać
[ Dodano: 10-01-2017, 19:19 ]
Sorry za post pod postem, ale chciałem odświeżyć.
Czy to normalne że na zimnym.silniku, jeżeli wentylatory nadmuchu są włączone to wolne obroty są wyższe?
Chodzi o to, że jak samochód jest zimny i jest puszczony nadmuch ciepłego/zimnego powietrza do środka samochodu to wraz ze wzrostem obrotów wiatraka proporcjonalnie podnoszą się wolne obroty. Bez nadmuchu jest w okolicy 900, po przekręceniu gałki od nadmuchu wolne obroty wzrastają, im większe obroty silniczka dmuchawy tym większe wolne obroty (nawet do 1100)
Sprzedawca twierdzi, że to normalne bo jest tam jakiś system, który podnosi wolne obroty w celu dogrzania silnika. Nie miałem nigdy wcześniej nic wspólnego z japonczykami wiec nie wiem czy to normalne. W żadnym z moich samochodów tak nie było.
Dodam że klima wyłączona. |
Ostatnio zmieniony przez tyku 11-01-2017, 19:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
ScrappyKOko
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-05-2020, 13:28
|
|
|
Czy ktoś już musiał regenerować maglownicę w swoim Lancerze? Mam prawie 200k przelotu, obniżenie -45/-30, ostatnio wymieniałem stabilizatory i teraz kiedy, wszystko jest jeszcze bardziej usztywnione, podczas delikatnego hamowania przy skręcaniu kołami (małe prędkości) słychać czasem delikatne stuki z okolic przednich kół. Na ścieżce diagnosta zasugerował, że może to być maglownica, bo cała reszta wygląda w porządku i trzyma się sztywno. Dlatego chciałem zebrać informacje o cenie ewentualnej regeneracji. |
|
|
|
 |
Grzegorz42
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan '09 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 72 Skąd: Slubice
|
Wysłany: 05-05-2020, 22:28
|
|
|
ScrappyKOko, sprawdź końcówki drążków kierowniczych, miałem podobne objawy podczas skręcania i jazdy po nierównościach delikatne stuki. Na ścieżce też mi diagnosta zasugerował, że to może być maglownica. Wizyta w serwisie regenerującym przekładnie kierownicze , po dokładnym badaniu pacjenta - stwierdzono luz na końcówce drążka kierowniczego. Serwisant powiedział mi, że uszkodzony drążek kierowniczy lub końcówka drążka kierowniczego nie będzie w odpowiedni sposób amortyzować wstrząsów, co spowoduje przenoszenie drgań i stuków na samą maglownicę i twierdzenie że to uszkodzona maglownica. Po wymianie obydwóch końcówek drążków kierowniczych stukanie ucichło.
(A cena kompleksowej regeneracji maglownic to koszt około 1200 zł w tym demontaż i montaż oraz geometrii zawieszenia, tak mi wycenili jak bym musiał regenerować). |
_________________
 |
|
|
|
 |
sim_on
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2016 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-05-2020, 22:33
|
|
|
ScrappyKOko napisał/a: | Czy ktoś już musiał regenerować maglownicę w swoim Lancerze? Mam prawie 200k przelotu, obniżenie -45/-30, ostatnio wymieniałem stabilizatory i teraz kiedy, wszystko jest jeszcze bardziej usztywnione, podczas delikatnego hamowania przy skręcaniu kołami (małe prędkości) słychać czasem delikatne stuki z okolic przednich kół. Na ścieżce diagnosta zasugerował, że może to być maglownica, bo cała reszta wygląda w porządku i trzyma się sztywno. Dlatego chciałem zebrać informacje o cenie ewentualnej regeneracji. |
800zł płaciłem za regenerację |
|
|
|
 |
ScrappyKOko
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 17 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-05-2020, 10:34
|
|
|
Okay, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę najpierw te elementy |
|
|
|
 |
Grzeniu92
Forumowicz
Auto: LancerSedanCY0 1.8 4B10 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2018 Posty: 83 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 15-05-2020, 13:19 Czy maglownica powinna się tak ruszać na boki?
|
|
|
Cześć,
Mam taki problem, że po wymianie sanek/ramy/wózka na firmy NTY (wymiana w warsztacie) przy skręcaniu następuje skrzypienie. Trochę mi to zajęło, ale wydaje mnie się, że maglownica ma zbyt duży luz chociaż śruby są dokręcone, jakby ją docisnąć bardzo mocno w stronę silnika to przestaje trzeszczeć. Ktoś miał podobny przypadek? Czy maglownica powinna mieć taki luz?Poniżej filmik na YT ilustrujący problem.
https://youtu.be/OSiTQ9d5vao
Wymieniane było 28 kwietnia, z początku myślałem, że sworznie wahaczy, oba wymieniłem, teraz do warsztatu na reklamacje to już nie ma sensu.
https://youtu.be/OSiTQ9d5vao
[ Dodano: 15-05-2020, 15:26 ]
Rozwiązanie:
Odkręcić dwie śruby mocujące maglownice (klucz 17), nasmarować je porządnie, nasmarować tulejki w maglownicy, skręcić z powrotem 70+-10N m i przestaje piszczeć. Niestety nie wiem na jak długo. |
|
|
|
 |
|