Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podświetlenie LED do rejestracji
Autor Wiadomość
sound_designer 
Mitsumaniak


Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-10-2012, 21:48   Podświetlenie LED do rejestracji

Ostatnio widziałem pare aut z takim podświetleniem. na aukcjach oferują do róznych modeli aut ale do mitsu outka niestety nie. ktoś może zamontował takie oswietlenie u siebie?
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-10-2012, 07:54   Re: Podświetlenie LED do rejestracji

sound_designer napisał/a:
Ostatnio widziałem pare aut z takim podświetleniem. na aukcjach oferują do róznych modeli aut ale do mitsu outka niestety nie. ktoś może zamontował takie oswietlenie u siebie?
Mozesz zamontowac, ale musza to byc diody pod szyne CAN, inaczej zaraz przestana ci swiecic jak system rozpozna mniejszy pobor mocy przez ledki w porownaniu do zwyklych zarowek.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sound_designer 
Mitsumaniak


Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 28-10-2012, 21:51   

Dzięki :) Teraz zobaczę czy takie diodki mozna kupić aby to spasowało pod ta szynę CAN. Zalezy mi na jak najmniejszej kombinacji - kupuję wstawiam w miejsce oryginalnych zarówek i cieszę się lub płaczę z efektu ;)
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 28-10-2012, 22:28   

sound_designer napisał/a:
Dzięki :) Teraz zobaczę czy takie diodki mozna kupić aby to spasowało pod ta szynę CAN. Zalezy mi na jak najmniejszej kombinacji - kupuję wstawiam w miejsce oryginalnych zarówek i cieszę się lub płaczę z efektu ;)
Sa bo sam wstawialem takie w miejsce postojowek.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
sound_designer 
Mitsumaniak


Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 29-10-2012, 22:56   

A to są takie same (postojówki) jak do podswietlenia rejestracji? Albo inaczej - mozesz podać konkretny symbol/model bo na aukcjach jak sie okazuje całe mnóstwo tego...
_________________

 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 30-10-2012, 13:22   

Posiadam zamontowane takie żarówki LED w zasadzie od nowości autka, ani razu się nie przepaliły i żaden komputer nie widzi różnicy pomiędzy zwykłymi żarówkami a LED. LEDowe żarówki mam również w światłach postojowych z przodu i podobnie sprawują się jak te tylne.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 30-10-2012, 13:47   

13zbyszek13 napisał/a:
żaden komputer nie widzi różnicy pomiędzy zwykłymi żarówkami a LED.


Dokładnie , problemem może być polaryzacja + - . Jeżeli jest inaczej niż w " żarówce" LED ( dioda przewodzi prąd tylko w jedną stronę ) LED nie zaświeci .
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-10-2012, 14:18   

13zbyszek13 napisał/a:
ni razu się nie przepaliły i żaden komputer nie widzi różnicy pomiędzy zwykłymi żarówkami a LED
Widzi, widzi - może nie każdej w Outku. Załóż zwykłego LED'a jako oświetlenie pasażerów - to zobaczysz, że go wyłączy. W bagażniku mi działał, a w kabinie już nie. W S2 już w ogóle problem - każda żarówka jest sprawdzana i jak nie przejdzie testu obciążenia to sygnalizacja spalonej żarówki. Dlatego nie da się podłączyć kamery cofania bezpośrednio pod lampę wstecznego - sieje zakłóceniami i trzeba przez przekaźnik. A LEDY wyłącznie z opornikami symulującymi opór żarówki.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 30-10-2012, 15:08   

rezon napisał/a:
W bagażniku mi działał, a w kabinie już nie.


Sprawdź polaryzację w gniazdach :wink:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-10-2012, 16:20   

1. Już sprzedałem Outka. 2. Z pierwszego wykształcenia jestem inż. elektrykiem - wiem co to jest polaryzacja ;) Jak świeci przez kilka minut, później gaśnie i nie świeci w żadnej pozycji włącznika to problem nie jest w polaryzacji - wówczas nawet by nie zaświeciła, ale prawdopodobnie w wyłączaniu obwodu przez komputer. W bagażniku działała bez problemów. Nie zauważyłem też żadnych problemów z polaryzacją przy innych LED'ach. Jedne problem to przepalające się postojówki, ale czego oczekiwać od LED'ów po 1,5zł.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Piotr100 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: z miasta
Wysłany: 30-10-2012, 16:56   

PiotrKw, u mnie (O II) diody są w oświetleniu kabiny- przód i te świecą, kiedy jednak chciałem założyć do świateł pozycyjnych z przodu nie świeciły bez względu na sposób założenia. W pierwszej chwili myślałem, że to diody uszkodzone ale podłączone bezpośrednio pod akumulator ożyły. Tak więc ...
 
 
sound_designer 
Mitsumaniak


Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 30-10-2012, 20:54   

Super... ale jaka konkretnie diodę mam kupić do podświetlenia tablicy...?
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 30-10-2012, 21:11   

Piotr100 napisał/a:
kiedy jednak chciałem założyć do świateł pozycyjnych z przodu nie świeciły bez względu na sposób założenia. W pierwszej chwili myślałem, że to diody uszkodzone ale podłączone bezpośrednio pod akumulator ożyły. Tak więc ...
Dlatego ze Can monitoruje spadek poboru mocy w postojowkach i dlatego ci zgasly. Tez testowalem ledki w pozycyjnych i mialem to samo. Potem kupilem ledki pod CAN i swieca bezproblemowo juz 3 rok. Tak wiec.....?
sound designer>>>> nie pamietam rozmiaru zarowek pod oswietlenie tablicy w tylnej klapie. Zmierz i poszukaj takowych pod CAN:a i bedziesz Pan zadowolony.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 31-10-2012, 00:10   

Witam
Komputer w outku nie ma sprawdzania zarowek i ich obciazenia.
Ma ale sprawdzanie przeciazeniowe i kazda ze stron nie moze w impulsie przekroczyc ~~90 W mocy bo wylaczy strone.
Kolega rezon napisal:

W bagażniku mi działał, a w kabinie już nie. W S2 już w ogóle problem - każda żarówka jest sprawdzana i jak nie przejdzie testu obciążenia to sygnalizacja spalonej żarówki. Dlatego nie da się podłączyć kamery cofania bezpośrednio pod lampę wstecznego - sieje zakłóceniami i trzeba przez przekaźnik.

nie obraz sie kolego ale jest to bzdura z ta kamera. Montuje nawigacje do outka od kilku dobrych lat i nie mialem przypadkow zaklocen przez kamere ( zakladam kamery pod navi i z przodu i z tylu). Przetestowalem do navi ponad 20 szt roznego typu kamer.
Co do LED to wyglada to tak, ze ( tak jak napisal kolega rezon) kupcie zarowki led z opornikami, nie ze wzgledu na komputer tylko dioda pobiera tak minimalny prad, czasami styki sa zasniedziale i nie ma przeplywu. Po za tym w auku nie ma regulacji napiecia impulsowego tak jak w grupie VW tylko jest na zasadzie zal i wylacz. Dlatego tez montowanie w grupie vw diod typu can bus ( sterowanie diody impulsowe lub mocny opornik) lub xenonow z prztwornicami impulsowymi sieje zaklocenia po calej instalacji ( czeste przepalanie sterownikow wycieraczek oraz komputerow Bord)
Co do przepalania.
Na etykiecie macie 12v zasilanie zarowki LED,ALE w aucie napiecie po odpaleniu jest pomiedzy 13,8 - 14,4. Nie dotyczy to najnowszych outkow, poniewaz same zal i wyl alternatory w czasie jazdy zaleznie od poboru. Róznica kilku volt jest masakra dla diody, poniewaz sie szybciej nagrzewa i zarazem przepala. Przepalajace diody widac po tym ze powoli przechodza w kolor brazaowy.
Dobrym sposobem na to jest kupienie diod na 24v. Swieca ciut slabo ale dluzej zyja.
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 31-10-2012, 08:18   

tokyo napisał/a:
nie obraz sie kolego ale jest to bzdura z ta kamera. Montuje nawigacje do outka od kilku dobrych lat i nie mialem przypadkow zaklocen przez kamere ( zakladam kamery pod navi i z przodu i z tylu). Przetestowalem do navi ponad 20 szt roznego typu kamer.
wszystko pięknie, ale nie pisałem o O2 tylko o S2 - rozwinięcie masz w moim podpisie. W S2 - czyli Superbie jest sprawdzanie każdej żarówki, podobnie jak w Octavii 2 i nie da się podłączyć przynajmniej większości kamer cofania po prostu pod światła cofania. Trzeba zainstalować przekaźnik zasilany np. z zapalniczki czyli obwodu nie sprawdzanego i tylko sterowany z lampy. Nawet w ubiegłym tygodniu tłumaczyłem podłączenie na forum superbclub jednemu z kolegów, który sam zamontował kamerę i sieje mu zakłóceniami na obrazie z kamery. zmiana prymitywna i skuteczna.
Styków w Outku nie miałem zaśniedziałych. Tak jak pisałem przynajmniej z wykształcenia jestem inż. el. i potrafię posługiwać się również miernikiem napięcia i diagnozować to i owo w tym odróżnić zaśniedziałe styki. Pod tym względem Outek był wzorowy - styki praktycznie nie śniedzieją. Po zamontowaniu zwykłej diody led w kabinie pasażerów po kilku minutach po prostu zanikało napięcie. Nie było go również na włączniku umożliwiającym ręczne włączenie lampki pasażerów - przy zwykłej żarówce napięcie na włączniku jest cały czas. Ta sama dioda zastosowana w bagażniku świeciła już bez problemów. Czyli jednak coś na podstawie czegoś odłączało obwód. Zużycie prądu zwykłego zestawu diodowego to coś ok. 20% żarówki, czyli nie przeciążenie obwodu a zbyt małe natężenie powodowało odłączenie. Nie mam już Outka, bo mógłbym wtedy dokładniej natężenie pomierzyć i zobaczyć ile zużywały.
tokyo napisał/a:
Na etykiecie macie 12v zasilanie zarowki LED,ALE w aucie napiecie po odpaleniu jest pomiedzy 13,8 - 14,4. Nie dotyczy to najnowszych outkow, poniewaz same zal i wyl alternatory w czasie jazdy zaleznie od poboru. Róznica kilku volt jest masakra dla diody
to jest odkrycie - nie wiedziałem o tym :roll: podobnie jak chyba nie wiedzą o tym producenci diod do samochodu i pisząc 12V nie zdają sobie sprawy z tego, że może być tam więcej i układy elektroniczne obniżające napięcie robią wciąż na 12V a powinny być na 14,4V ;) Sama dioda biała potrzebuje ok. 3,5V i resztę trzeba ograniczyć elektroniką albo rezystorem. A padają przecież najczęściej nie diody, ale ich układy sterujące/zasilające - widzę to również w domu gdzie trochę LED'ów mam. Napisałem co było u mnie przyczyną przepalania - słabe jakościowe diody kupione bodajże po 1,5zł za szt. na próbę, której nie przeszły. Przecież chyba każdy, kto cokolwiek grzebie przy elektryce samochodowej - nawet na własne potrzeby, a już zwłaszcza producenci czegokolwiek z elektryki samochodowej - w tym diod do lamp postojowych wiedzą, że 12V jest przy zasilaniu z akumulatora, a i to nie zawsze. Natomiast niemal wszyscy producenci piszą 12V, żeby nie mieszać ludziom w głowach bo takie jest napięcie znamionowe akumulatora i instalacji el większości samochodów osobowych. Zamiast kupować diodę na 24V wystarczy kupić lepszą (droższą) na 12V i świecić będzie jak trzeba, i przepalać się nie będzie. Przecież o zjawisku przepalania diod tylko ja napisałem, a postojówki lekko nie mają - grzeje ich z tyłu silnik, grzeje jeszcze mocniej jak jest włączony reflektor długich, a tu jeszcze każą świecić ;) . Nie jest to Porsche, gdzie temp. wewnątrz lamp tylnych może przekraczać 150st. (kiedyś coś czytałem nt. wymogów jakościowych lamp tylnych do takiego autka), ale zawsze jednak ciepło. BTW w ciężarówkach w czasie pracy silnika też nie ma 24V tylko jest o te min. 2-3V więcej.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.