1.8GDI wysokie obroty przy starcie silnika |
Autor |
Wiadomość |
parys2007
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: rotterdam
|
Wysłany: 22-09-2012, 19:17 1.8GDI wysokie obroty przy starcie silnika
|
|
|
Witam serdecznie.Panowie mam taki problem,podczas startu silnika gdy jest zimny bardzo wysoko podbija obroty ok.3000do 3500rpm.i po chwili spadają do 1500,1600rpm.jak się rozgrzeje spadają do ok.700rpm.co może być tego przyczyną? 1,8GDI 2000rok. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 27-10-2012, 10:00
|
|
|
Cześć. Muszę się dołączyć do pytania. U mnie po czyszczeniu przepustnicy i dolotu obroty przy odpalaniu dochodzą do 2800rpm, poza tym na zimnym silniku obroty falują, stawiam na silniczek krokowy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27-10-2012, 11:49
|
|
|
Wiec tak po odpaleniu zimnego silnika obroty ida w gore i moga sie wachac na poziomie 1500xr.auto ma ssanie dopuki nie osiagnie temp.do pierwszej kreski chyba 30st. Pozniej obroty spadaja na ustalone ok 800 wiec reakcja prawidlowa.Natomiast jest zle gdyby trzymalo je powyzej tysiaca lub falowanie. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 27-10-2012, 12:47
|
|
|
radek8622 napisał/a: | Wiec tak po odpaleniu zimnego silnika obroty ida w gore i moga sie wachac na poziomie 1500xr.auto ma ssanie dopuki nie osiagnie temp.do pierwszej kreski chyba 30st. Pozniej obroty spadaja na ustalone ok 800 wiec reakcja prawidlowa.Natomiast jest zle gdyby trzymalo je powyzej tysiaca lub falowanie. |
Według manuala w obecnych temperaturach do 1550rpm i ta miałem dopóki nie wyczyściłem silnika z nagaru. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 27-10-2012, 13:42
|
|
|
a jak wyczyściłes silnik z nagaru? ostra jazda czy co? |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 27-10-2012, 14:18
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | a jak wyczyściłes silnik z nagaru? ostra jazda czy co? |
Zdejmowałem cały dolot, przepustnicę, egr, i ile było można sięgnąć w głąb głowicy. Nitro ładnie zeżarło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27-10-2012, 15:16
|
|
|
Budrys, jak czysciłes nie zapchałeś otworów w przepustnicy??? dziwne ze masz dalej to falowanie.słuchaj spróbuj zaślepić EGR i zobacz jak obroty chodzą. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 28-10-2012, 08:24
|
|
|
radek8622 napisał/a: | Budrys, jak czysciłes nie zapchałeś otworów w przepustnicy??? dziwne ze masz dalej to falowanie.słuchaj spróbuj zaślepić EGR i zobacz jak obroty chodzą. |
Wczoraj korzystając z dziury w chmurach wyjąłem przepustnicę i zajrzałem do krokowca. Był niemal w idealnej czystości. Otwory wszystkie drożne także poskładałem wszystko i nauka obrotów. Narazie objawy podobne, czyli na zimnym chce zgasnąć ale coś podbija obroty i tak w kółko puki nie zagrzeje się. Na wykresie z evoscana brakuje mi ładnej sinusoidy od sondy lambda, nie wiem czemu, błędów żadnych nie ma. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-10-2012, 08:48
|
|
|
A może na dolocie masz jakąś nieszczelność, może pa złożeniu wszystkiego przepuszcza jakaś uszczelka lub ten wspomniany wcześniej EGR. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2012, 10:14
|
|
|
Pamiętajcie, że problemy z obrotami to nie tylko przepustnica !!! To m.in. również mogą być problemy z pompą WC. Najlepiej, jakbyś zapytał na podforum śląskim, czy ktoś nie ma u Was EvoScana i kabelka. Wtedy możnaby sprawdzić, jak wygląda ciśnienie na pompie WC, jak wyglądają trimy, czy napięcie na TPS jest odpowiednie itp. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 28-10-2012, 10:30
|
|
|
volve napisał/a: | Pamiętajcie, że problemy z obrotami to nie tylko przepustnica !!! To m.in. również mogą być problemy z pompą WC. Najlepiej, jakbyś zapytał na podforum śląskim, czy ktoś nie ma u Was EvoScana i kabelka. Wtedy możnaby sprawdzić, jak wygląda ciśnienie na pompie WC, jak wyglądają trimy, czy napięcie na TPS jest odpowiednie itp. |
Mam evoscana legalnie kupionego. Trimy mam: low 2% mid 4,5% ciśnienie WC 4,9-5,3
niestety sonda 0,02V cały czas
AFM map zamiast 14,7 skacze 13,6-14,1
Air/Fuel cały czas 0,99 na starych logach było 2
Chyba sonda padła |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-10-2012, 14:40
|
|
|
Budrys, Mówię wstaw blachę żeby zaślepić EGR-a zobaczysz jaka będzie reakcja.Ja miałem też taki cyrk z obrotami i zaślepiłem zawór.Teraz po czyszczeniu ładnie wszystko gra.Ewentualnie sprawdź szczelność układu,łącze elastyczne i w górę może masz nie szczelny i lambda przekłamuje. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-10-2012, 15:19
|
|
|
Budrys napisał/a: | niestety sonda 0,02V cały czas |
Nawet podczas jazdy ? W takim przypadku sprawdź, czy się nie odpieła, przeczyść styki. W najgorszym przypadku wymień.
Jak możesz, to wrzuć mi logi:
- 6 minut na biegu jałowym na rozgrzanym silniku
- z jazdy, gdzie wkręcasz auto mniej więcej do odcinki
Ja cały czas czytam, obserwuję i się uczę na temat tego silnika, niestety kopalnia wiedzy jest po rosyjsku i trzeba się domyślać, co tłumacz google miał na myśli |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 28-10-2012, 15:42
|
|
|
volve napisał/a: | Budrys napisał/a: | niestety sonda 0,02V cały czas |
Nawet podczas jazdy ? W takim przypadku sprawdź, czy się nie odpieła, przeczyść styki. W najgorszym przypadku wymień.
Jak możesz, to wrzuć mi logi:
- 6 minut na biegu jałowym na rozgrzanym silniku
- z jazdy, gdzie wkręcasz auto mniej więcej do odcinki
Ja cały czas czytam, obserwuję i się uczę na temat tego silnika, niestety kopalnia wiedzy jest po rosyjsku i trzeba się domyślać, co tłumacz google miał na myśli |
Niestety nie umie wrzucić pliku na forum, poślij na PW swojego maila. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|