Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8GDI wysokie obroty przy starcie silnika
Autor Wiadomość
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 22-09-2012, 19:17   1.8GDI wysokie obroty przy starcie silnika

Witam serdecznie.Panowie mam taki problem,podczas startu silnika gdy jest zimny bardzo wysoko podbija obroty ok.3000do 3500rpm.i po chwili spadają do 1500,1600rpm.jak się rozgrzeje spadają do ok.700rpm.co może być tego przyczyną? 1,8GDI 2000rok.
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 27-10-2012, 10:00   

Cześć. Muszę się dołączyć do pytania. U mnie po czyszczeniu przepustnicy i dolotu obroty przy odpalaniu dochodzą do 2800rpm, poza tym na zimnym silniku obroty falują, stawiam na silniczek krokowy.
_________________

 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-10-2012, 11:49   

Wiec tak po odpaleniu zimnego silnika obroty ida w gore i moga sie wachac na poziomie 1500xr.auto ma ssanie dopuki nie osiagnie temp.do pierwszej kreski chyba 30st. Pozniej obroty spadaja na ustalone ok 800 wiec reakcja prawidlowa.Natomiast jest zle gdyby trzymalo je powyzej tysiaca lub falowanie.
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 27-10-2012, 12:47   

radek8622 napisał/a:
Wiec tak po odpaleniu zimnego silnika obroty ida w gore i moga sie wachac na poziomie 1500xr.auto ma ssanie dopuki nie osiagnie temp.do pierwszej kreski chyba 30st. Pozniej obroty spadaja na ustalone ok 800 wiec reakcja prawidlowa.Natomiast jest zle gdyby trzymalo je powyzej tysiaca lub falowanie.

Według manuala w obecnych temperaturach do 1550rpm i ta miałem dopóki nie wyczyściłem silnika z nagaru.
_________________

 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 27-10-2012, 13:42   

a jak wyczyściłes silnik z nagaru? ostra jazda czy co?
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 27-10-2012, 14:18   

mateusz8230 napisał/a:
a jak wyczyściłes silnik z nagaru? ostra jazda czy co?


Zdejmowałem cały dolot, przepustnicę, egr, i ile było można sięgnąć w głąb głowicy. Nitro ładnie zeżarło.
_________________

 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-10-2012, 15:16   

Budrys, jak czysciłes nie zapchałeś otworów w przepustnicy??? dziwne ze masz dalej to falowanie.słuchaj spróbuj zaślepić EGR i zobacz jak obroty chodzą.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 28-10-2012, 08:24   

radek8622 napisał/a:
Budrys, jak czysciłes nie zapchałeś otworów w przepustnicy??? dziwne ze masz dalej to falowanie.słuchaj spróbuj zaślepić EGR i zobacz jak obroty chodzą.

Wczoraj korzystając z dziury w chmurach wyjąłem przepustnicę i zajrzałem do krokowca. Był niemal w idealnej czystości. Otwory wszystkie drożne także poskładałem wszystko i nauka obrotów. Narazie objawy podobne, czyli na zimnym chce zgasnąć ale coś podbija obroty i tak w kółko puki nie zagrzeje się. Na wykresie z evoscana brakuje mi ładnej sinusoidy od sondy lambda, nie wiem czemu, błędów żadnych nie ma.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-10-2012, 08:48   

A może na dolocie masz jakąś nieszczelność, może pa złożeniu wszystkiego przepuszcza jakaś uszczelka lub ten wspomniany wcześniej EGR.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-10-2012, 10:14   

Pamiętajcie, że problemy z obrotami to nie tylko przepustnica !!! To m.in. również mogą być problemy z pompą WC. Najlepiej, jakbyś zapytał na podforum śląskim, czy ktoś nie ma u Was EvoScana i kabelka. Wtedy możnaby sprawdzić, jak wygląda ciśnienie na pompie WC, jak wyglądają trimy, czy napięcie na TPS jest odpowiednie itp.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 28-10-2012, 10:30   

volve napisał/a:
Pamiętajcie, że problemy z obrotami to nie tylko przepustnica !!! To m.in. również mogą być problemy z pompą WC. Najlepiej, jakbyś zapytał na podforum śląskim, czy ktoś nie ma u Was EvoScana i kabelka. Wtedy możnaby sprawdzić, jak wygląda ciśnienie na pompie WC, jak wyglądają trimy, czy napięcie na TPS jest odpowiednie itp.


Mam evoscana legalnie kupionego. Trimy mam: low 2% mid 4,5% ciśnienie WC 4,9-5,3
niestety sonda 0,02V cały czas
AFM map zamiast 14,7 skacze 13,6-14,1
Air/Fuel cały czas 0,99 na starych logach było 2
Chyba sonda padła
_________________

 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-10-2012, 14:40   

Budrys, Mówię wstaw blachę żeby zaślepić EGR-a zobaczysz jaka będzie reakcja.Ja miałem też taki cyrk z obrotami i zaślepiłem zawór.Teraz po czyszczeniu ładnie wszystko gra.Ewentualnie sprawdź szczelność układu,łącze elastyczne i w górę może masz nie szczelny i lambda przekłamuje.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-10-2012, 15:19   

Budrys napisał/a:
niestety sonda 0,02V cały czas


Nawet podczas jazdy ? W takim przypadku sprawdź, czy się nie odpieła, przeczyść styki. W najgorszym przypadku wymień.

Jak możesz, to wrzuć mi logi:
- 6 minut na biegu jałowym na rozgrzanym silniku
- z jazdy, gdzie wkręcasz auto mniej więcej do odcinki

Ja cały czas czytam, obserwuję i się uczę na temat tego silnika, niestety kopalnia wiedzy jest po rosyjsku i trzeba się domyślać, co tłumacz google miał na myśli :D
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 28-10-2012, 15:42   

volve napisał/a:
Budrys napisał/a:
niestety sonda 0,02V cały czas


Nawet podczas jazdy ? W takim przypadku sprawdź, czy się nie odpieła, przeczyść styki. W najgorszym przypadku wymień.

Jak możesz, to wrzuć mi logi:
- 6 minut na biegu jałowym na rozgrzanym silniku
- z jazdy, gdzie wkręcasz auto mniej więcej do odcinki

Ja cały czas czytam, obserwuję i się uczę na temat tego silnika, niestety kopalnia wiedzy jest po rosyjsku i trzeba się domyślać, co tłumacz google miał na myśli :D


Niestety nie umie wrzucić pliku na forum, poślij na PW swojego maila.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.